www.jdengineering.nl
Page 8 of 8 FirstFirst ... 678
Results 71 to 78 of 78

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Nieuwe Remschijven + Remblokken

Quote Originally Posted by RicooCardoo View Post
    om weer wat leven in me oude topic te schoppen,

De huidige mintex remschijven zijn helaas al krom getrokken na 1 maal goed in de ankers gegaan te zijn rond 180 km/h. Nu dus trillingen in het stuur (behoorlijk heftig)
    als ik vanaf 100 en hoger ga remmen.

Allereerste werden de EBC turbogrooved schijven aangeraden alleen deze zijn niet in 323 mm te verkrijgen.

Wat word er nu dus aangeraden Mensen nog voorkeur...
    Hey Ricardo......ik kan een setje EBC turbo groove schijven komen voor een leuke prijs.
    Wanneer een droom 4 wielen heeft, heeft hij meestal ook 4 ringen

Om niet meteen weer een nieuw topic te starten, even hier. Ik ben voor mij Leon 1M Topsport op zoek naar een setje remmen aan de voorzijde.
    Nu heb ik veel goeds gelezen over de ATE Powerdiscs met Ceramic schijven, en kwam ik dit setje tegen: https://www.ebay.de/itm/ATE-POWERDIS...8AAOSwol5YyPUM

Prijs valt mij erg mee, maar als ik dan verder ga zoeken kom ik ook andere goede merken tegen voor een stuk minder:
    https://www.ebay.co.uk/itm/BREMBO-CO....c100005.m1851
    en
    https://www.ebay.de/itm/Seat-Leon-1M-Cupra-Zimmermann-Bremsen-1LT-Coat-Z-Belage-Warnkabel-fur-vorne/232731191830?fits=Model%3ALeon&hash=item362fdc2a16 :gjAAAOSwVWFazwh1

Iemand tips over een van deze?
    Is allemaal voor normaal straatgebruik btw.

Dat Zimmermann setje zou ik voor gaan. Had ik op mijn cordoba en beviel erg goed! Zimmermann maakt veel OE materiaal voor Volkswagen. De Brembo setjes zou ik niet direct op ebay kopen. Is toch wel erg veel namaak van in omloop op ebay..
    Leon Cupra R(mk1) Showroom - JD stage 1 - R32 + whiteline ARB's - Bilstein B12 - 42 Draft inlaat- EBC/Mintex remmen - Milltek 3inch uitlaat

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Aka slechtere kwaliteit dan dat ze zouden moeten zijn...

De Ate schijven worden geleverd met keramische remblokken. Dit leverd in ieder geval minder remstof op.
    Van Zimmermann weet ik het niet, maar volgens mij zit Ate ook vaak OEM onder de VAG mobielen gemonteerd.
    Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦

Nu we toch bezig zijn. Ben zelf fan van Ferodo remblokken (zit er nu ook onder m'n leon), hoe staan deze tegenover de blokken van de ATE schijven?
    SEAT Ibiza 6F FR || Showroom ||
    SEAT Leon 1M FR || Showroom ||

Moeilijk te zeggen denk ik. Het beste is om dit zelf te eens uit te testen.
    Ken zowel de Ferodo als de Ate blokken niet. Rij zelf met Redstuff blokken en ben daar tevreden over.
    Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦

Quote Originally Posted by RoadRunnerRik View Post
    Nu we toch bezig zijn. Ben zelf fan van Ferodo remblokken (zit er nu ook onder m'n leon), hoe staan deze tegenover de blokken van de ATE schijven?
    Ik vind de ATE ceramic blokken echt K*T. Ze groeven als een gek op mijn achterste remschijven. De Ferodos remmen een stuk beter, maar stoffen ook meer. Ik heb twee week terug een setje eco friction blokken van Ferodo op de ST150 van m'n maat gemonteerd. Dat remde echt direct een stuk beter dan de TRW blokken die er op zaten. Ook minder lawaai..
    Leon Cupra R(mk1) Showroom - JD stage 1 - R32 + whiteline ARB's - Bilstein B12 - 42 Draft inlaat- EBC/Mintex remmen - Milltek 3inch uitlaat

Page 8 of 8 FirstFirst ... 678