www.lowering.nl
Page 3 of 8 FirstFirst 12345 ... LastLast
Results 21 to 30 of 78

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Nieuwe Remschijven + Remblokken

Oke, bedankt. Ervaringen zeggen nog altijd meer dan iemand die met een paar feitjes aankomt.

Weet iemand toevallig wel wat de breedte van de remblokken is die ik moet hebben?
    156,3 of 146 mm? Ik denk zelf de 146 en dat de 156,3 bij de 323 mm schijven van de Cupra R horen?

Quote Originally Posted by tommels View Post
    Oke, bedankt. Ervaringen zeggen nog altijd meer dan iemand die met een paar feitjes aankomt.

Weet iemand toevallig wel wat de breedte van de remblokken is die ik moet hebben?
    156,3 of 146 mm? Ik denk zelf de 146 en dat de 156,3 bij de 323 mm schijven van de Cupra R horen?
    Durf het niet te zeggen of het voor jou correct is, maar ik heb voor blokken van ongeveer 155mm en schijven van 312mm diameter.
    Je zou even een wiel moeten verwijderen, dan kan je een remblok eenvoudig demonteren en opmeten. Het blok aan de buitenkant is identiek aan de binnenste qua afmetingen, dus binnenste kan je laten zitten voor opmeten.
    Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦

Iemans trouwens tips voor het terug duwen van de zuigers van de voorste klauwen??
    Ik kreeg te horen dat als ik van de ene helft de zuigers terug duw ik ze van de andere helft weer naar buiten duw.. Iemand ervaring hier mee?

De contactpersoon van arne laat nog op zich wachten, dus mocht ik deze week er nog steeds niks van gehoord hebben dan ga ik voor andere schijven + blokken. Word waarschijnlijk dan de schijven die passiewassie aanraade, enkel moet ik dan nog blokken uitkiezen.

@passie, waar had jij de mintex vandaan? En ook nog andere remblokken die je kan aanraden etc?

Arne ging op dit moment vragen voor ebc turbo groove schijven en red stuff blokken.
    Last edited by RicooCardoo; 28-06-2016 at 08:12.
    Seat LCR 2003 288.5PK / 420NM - Cobra Non-Resonated Cat-Back - Forge 006 - Forge TIP - JM 3" DP + 200C Cat - Fmic Showroom

Oke dat wordt gewoon even opmeten dus, bedankt!

Quote Originally Posted by RicooCardoo View Post
    Iemans trouwens tips voor het terug duwen van de zuigers van de voorste klauwen??
    Ik kreeg te horen dat als ik van de ene helft de zuigers terug duw ik ze van de andere helft weer naar buiten duw.. Iemand ervaring hier mee?
    Ik heb tot nu toe nog altijd gewoon een waterpomptang gebruikt, en daarmee de binnenste zuiger ingedrukt. Dan komt hij bij mij altijd genoeg vrij om de klauw daarna los te wiebelen. Als het goed is pomp je zo de olie terug in het reservoir en niet naar de andere zuiger.

Expert Member J.B.'s Avatar
    Ik zou dat alleen niet doen met een Brembo 4 pots klauw. Beetje zonde Ik druk hem altijd over de schijf en dan door te draaien, druk je alle vier de zuigers naar binnen.

Ik heb ook de mintex schijven gehad en heb die via ebay engeland gekocht. Helemaal nu zou dat wel eens voordelig kunnen zijn. Alleen niet in combo met ebc red stuff blokken bestellen. Zou je dan eerder Ferodo DS2500 aanraden. Beide gehad en de DS2500 vond ik toch beter. En stoffen een stuk minder.
    'You Can't Be A True Petrolhead Until You've Owned An Alfa'

Quote Originally Posted by J.B. View Post
    Ik zou dat alleen niet doen met een Brembo 4 pots klauw. Beetje zonde Ik druk hem altijd over de schijf en dan door te draaien, druk je alle vier de zuigers naar binnen.

Ik heb ook de mintex schijven gehad en heb die via ebay engeland gekocht. Helemaal nu zou dat wel eens voordelig kunnen zijn. Alleen niet in combo met ebc red stuff blokken bestellen. Zou je dan eerder Ferodo DS2500 aanraden. Beide gehad en de DS2500 vond ik toch beter. En stoffen een stuk minder.
    Volgens mij draaien wij het om joost? Passie haf bamelijk gekozen voor mintex remblokken en ebc schijven? Jij zegt het precies andersom?
    Ik zal trouwens even op ebay zoeken of ik wat kan vinden!

Over het indrukken van je zuigers (dit moet uiteindelijk helemaal naar binnen ivm nieuwe schijven + blokken).

Krijg je ze dan doormiddel van de remklauw te kantelenn op de schijv ook naar binnen of hier weer een andere trick voor? Ze moeten uiteindelijk dus helemaal naar binnen.

Waterpomp tang is een no go.. Klauwen zijn vorig jaar gereviseerd/gecoat.. Schade op de klauwen is niet acceptabel
    Seat LCR 2003 288.5PK / 420NM - Cobra Non-Resonated Cat-Back - Forge 006 - Forge TIP - JM 3" DP + 200C Cat - Fmic Showroom

Expert Member J.B.'s Avatar
    Ik heb het met die klauwen zo voor elkaar gekregen ja.

Mintex blokken en EBC schijven heb ik geen ervaringen mee. Alleen met mintex schijven (geboord- geen scheurtjes) in combo met red stuff blokken en DS2500 blokken. De laatste bevielen mij dus het beste.
    'You Can't Be A True Petrolhead Until You've Owned An Alfa'

Quote Originally Posted by RicooCardoo View Post
    Waterpomp tang is een no go.. Klauwen zijn vorig jaar gereviseerd/gecoat.. Schade op de klauwen is niet acceptabel
    Idem dito. Een kapitaal investeren in de auto, incl. de remmerij, en dan bezuinigen op een fatsoenlijk universeel remzuiger terugstelsetje van een paar tientjes.
    Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦

Quote Originally Posted by McDonald View Post
    Idem dito. Een kapitaal investeren in de auto, incl. de remmerij, en dan bezuinigen op een fatsoenlijk universeel remzuiger terugstelsetje van een paar tientjes.
    Inderdaad, alleen heb je die niet nodig voor de voorkant aangezien je geen draaiende/duwende beweging moet maken om ze in te drukken.

@ joost, ik ga is even kijken of ik mintex schijven kan vinden. De ds2500 vons ik persoonlijk wat aan de dure kant? 200 euro voor setjw blokjes, maar zal is gaan overwegen.

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Mintex setje, weet alleen niet welk type Mintex blokken: http://www.ebay.nl/itm/261785832280

En voor en achter gegroefd met Mintex blokken (onbekend type): http://www.ebay.nl/itm/301767506224

Ik heb toen ook mijn 312mm schijven bij Brakedepot gekocht, bleken Pagid schijven voor en Juratek schijven achter te zijn.

[edit]
    Ik denk dat je deze moet hebben: http://www.ebay.nl/itm/301767513556 , setje met Mintex M1144 race blokken.

Page 3 of 8 FirstFirst 12345 ... LastLast