www.carclean.nl
Page 4 of 8 FirstFirst ... 23456 ... LastLast
Results 31 to 40 of 78

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Nieuwe Remschijven + Remblokken

Expert Member J.B.'s Avatar
    Quote Originally Posted by RicooCardoo View Post
    Inderdaad, alleen heb je die niet nodig voor de voorkant aangezien je geen draaiende/duwende beweging moet maken om ze in te drukken.

@ joost, ik ga is even kijken of ik mintex schijven kan vinden. De ds2500 vons ik persoonlijk wat aan de dure kant? 200 euro voor setjw blokjes, maar zal is gaan overwegen.
    Ff goed shoppen. Vind 119,- pond wel meevallen.

http://www.ebay.co.uk/itm/Brake-Pads...UAAOSwLqFV-HgG
    'You Can't Be A True Petrolhead Until You've Owned An Alfa'

Ziet er goed uit andy, als nog iemand dit kan beamen dan ga ik die gewoon bestellen!

Andy jij zegt trouwens of die pagid en juratek svhijven, maar is dat goed ofzo? Lijkt mij raar als je iets anders krijgt dan je besteld had?
    Seat LCR 2003 288.5PK / 420NM - Cobra Non-Resonated Cat-Back - Forge 006 - Forge TIP - JM 3" DP + 200C Cat - Fmic Showroom

Quote Originally Posted by McDonald View Post
    Idem dito. Een kapitaal investeren in de auto, incl. de remmerij, en dan bezuinigen op een fatsoenlijk universeel remzuiger terugstelsetje van een paar tientjes.
    Excuses, had niet direct in de gaten dat het niet om originele remklauwen ging. Besparen op goed gereedschap is trouwens nooit goed, maar als (in mijn geval) goedkoop kan, waarom niet.

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Er stond geen merk bij toen ik bij de schijven bestelde, dus was een mooie verrassing. Ik wilde graag gegroefde schijven hebben en Pagid is een prima merk mbt remmerij (en Juratek volgens mij ook).

Oooh zo oke, maar de schijven die je nu in de link liet zien zijn dan gewoon mintex schijven met mintex blokken? Of ook een kans op een of ander merk schijven?
    Seat LCR 2003 288.5PK / 420NM - Cobra Non-Resonated Cat-Back - Forge 006 - Forge TIP - JM 3" DP + 200C Cat - Fmic Showroom

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Volgens mij is dat dezelfde set die J.B. ook had besteld toendertijds, maar dat moet hij kunnen bevestigen

Expert Member J.B.'s Avatar
    Ik had geboorde Mintex schijven met ebc red stuff blokken. Staan er nu niet meer op.
    'You Can't Be A True Petrolhead Until You've Owned An Alfa'

Trouwens, over het terugdrukken van de zuigers in de klauwen; Dit kan met de hand gewoon, gaat niet heel zwaar. Deksel van het vloeistofreservoir en dan moet het lukken. Met een lijmtang kan, maar pas op voor de rubbers, die zijn vrij kwetsbaar bij de brembo juniors. Zou eigenlijk niet nodig hoeven zijn, want dan kunnen de zuigers vast zitten en moet de boel eigenlijk uit elkaar. Maar volgens mij had je de boel net laten reviseren, dus dan lukt het vast!

En over de mintex blokken.. niet de standaard blokken nemen, maar de m1144, anders kun je net zo goed een setje originele brembo blokken bestellen voor veel minder geld. De standaard mintex remblokken zijn niet veel soeps. Maar zie ook al ds2500 langs komen bij de suggesties, zeer goede keuze
    Leon Cupra R(mk1) Showroom - JD stage 1 - R32 + whiteline ARB's - Bilstein B12 - 42 Draft inlaat- EBC/Mintex remmen - Milltek 3inch uitlaat

Quote Originally Posted by J.B. View Post
    Ff goed shoppen. Vind 119,- pond wel meevallen.

http://www.ebay.co.uk/itm/Brake-Pads...UAAOSwLqFV-HgG
    Dankje joost, voor 119 pond wil ik de ds2500 zeker wel. Overwegen! Ik had ze in nederland gezocht en kwam op 200+ uit....

@passie, ala jij zegt dat dat makkelijk moet gaan dan ga ik dat gewoon zo proberen, ze zijn inderdaad gerevoseerd dus zou een makkie moeten wezen!

Quote Originally Posted by J.B. View Post
    Ik had geboorde Mintex schijven met ebc red stuff blokken. Staan er nu niet meer op.
    En die geboorde mintex schijjven staan er wel los op? Anders doe ik bijvoorbeeld zoiets in combi met de ds2500..

Ben even aan het zoeken geweest naar gegroefde schijven maar van mintex vind ik niks behalve remschijven inclusief remblokken.. Het budhet is 300 dus ik hoop dat het daarmee te lukkennis (inclusief verzendkosten) rest dus nog 150 euro wat ik heb voor remschijven (ds2500 is 150 euro)
    Last edited by RicooCardoo; 28-06-2016 at 17:32.

Page 4 of 8 FirstFirst ... 23456 ... LastLast