www.lowering.nl
Page 7 of 8 FirstFirst ... 5678 LastLast
Results 61 to 70 of 78

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Nieuwe Remschijven + Remblokken

Toch de mintex remschijven met ferodo ds2500 blokken.

De mintex schijven toch nog kunnen bestellen omdat die winkel een bestel order heeft aangemaakt in me paypall

Edit: volgende week moeten de blokken en schijven als het goed is binnen komen
    Last edited by RicooCardoo; 30-06-2016 at 17:41.
    Seat LCR 2003 288.5PK / 420NM - Cobra Non-Resonated Cat-Back - Forge 006 - Forge TIP - JM 3" DP + 200C Cat - Fmic Showroom

Member Jeroenn's Avatar
    Beetje laat, maar ik ben heel tevreden over de remkracht van de Mintex schijven en blokken. (hoe snel ze op zijn kan ik je nog niet zeggen helaas want heb ze nog maar een half jaartje)

Ik wil heel graag de Ferodo DS2500 of Mintex M1144 proberen, maar ik blijf het zeer prijzig vinden om 120 te betalen voor een setje remblokken. Nu met de Brexit is het natuurlijk wel een stukje goedkoper geworden om in te voeren vanuit Engeland
    * Seat Leon Cupra R *
    Dodo Juice - Poorboys World - Monello

Quote Originally Posted by Jeroenn View Post
    Beetje laat, maar ik ben heel tevreden over de remkracht van de Mintex schijven en blokken. (hoe snel ze op zijn kan ik je nog niet zeggen helaas want heb ze nog maar een half jaartje)

Ik wil heel graag de Ferodo DS2500 of Mintex M1144 proberen, maar ik blijf het zeer prijzig vinden om 120 te betalen voor een setje remblokken. Nu met de Brexit is het natuurlijk wel een stukje goedkoper geworden om in te voeren vanuit Engeland
    wat voor remblokken heb jij er nu opzitten dan? aangezien je aangeeft dat je de mintex m1144 nog wilt proberen?
    Seat LCR 2003 288.5PK / 420NM - Cobra Non-Resonated Cat-Back - Forge 006 - Forge TIP - JM 3" DP + 200C Cat - Fmic Showroom

Quote Originally Posted by Jeroenn View Post
    Voor het invoeren maakt de Brexit tot nu toe niks uit. Zolang ze nog in de EU zitten betaal je immers geen invoerrechten etc. De aanschafprijs plus verzendkosten zullen bij een lagere pond wel lager uitvallen, maar ik denk niet dat dat lang duurt. Verzendkosten voor aangeschafe artikelen in de UK heb ik altijd laag gevonden ten opzichte van met name Duitsland.
    Bij zoeken op eBay kan de extensie .nl .de of .uk nog weleens verschillende zoekresultaten en prijsverschillen opleveren.
    Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦

Member Jeroenn's Avatar
    Quote Originally Posted by RicooCardoo View Post
    wat voor remblokken heb jij er nu opzitten dan? aangezien je aangeeft dat je de mintex m1144 nog wilt proberen?
    Mintex remblokken, maar ik weet niet meer welk nummertje juist. Momenteel teveel geld voor zo'n remblokken, als de huidige op zijn dan zijn er hopelijk weer meer ervaringen met de m1144 en de ds2500 om de keuze te vergemakkelijken

Quote Originally Posted by McDonald View Post
    Voor het invoeren maakt de Brexit tot nu toe niks uit. Zolang ze nog in de EU zitten betaal je immers geen invoerrechten etc. De aanschafprijs plus verzendkosten zullen bij een lagere pond wel lager uitvallen, maar ik denk niet dat dat lang duurt. Verzendkosten voor aangeschafe artikelen in de UK heb ik altijd laag gevonden ten opzichte van met name Duitsland.
    Bij zoeken op eBay kan de extensie .nl .de of .uk nog weleens verschillende zoekresultaten en prijsverschillen opleveren.
    Ik doelde inderdaad op de wisselkoers die gunstiger is geworden. Het zal inderdaad niet lang duren want daar is de GBP een te sterke munt voor.
    Over het algemeen vind ik de Duitse ebay gunstiger, maar voor bepaalde zaken kijk ik dan weer in Engeland.
    * Seat Leon Cupra R *
    Dodo Juice - Poorboys World - Monello

om weer wat leven in me oude topic te schoppen,

De huidige mintex remschijven zijn helaas al krom getrokken na 1 maal goed in de ankers gegaan te zijn rond 180 km/h. Nu dus trillingen in het stuur (behoorlijk heftig)
    als ik vanaf 100 en hoger ga remmen.

Allereerste werden de EBC turbogrooved schijven aangeraden alleen deze zijn niet in 323 mm te verkrijgen.

Wat word er nu dus aangeraden Mensen nog voorkeur...

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Zie je eigen topic, net gepost.

Quote Originally Posted by RicooCardoo View Post
    Allereerste werden de EBC turbogrooved schijven aangeraden alleen deze zijn niet in 323 mm te verkrijgen.
    EBC kent 320mm, dat zou betekenen dat de rand van de schijf 1,5mm dichter bij de remschoen komt.
    Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦

Zoek eens ervaringen op over pagid. Ik lees positieve ervaringen en ze zijn cheap. Ik heb hier zelf geen ervaring mee.
    Seat Ibiza 1.8T FR 344pk 420nm - K04-064 ombouw

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Had dit in Ricardo zn topic gepost:

Quote Originally Posted by nd-photo.nl View Post
    Op Engelse fora zag ik deze vaak voorbij komen: http://www.godspeedbrakes.co.uk/disc...eed-discs.html . En Badger5 heeft een upgrade AP 2delig setje: http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=53760

Zat nog te denken over je remmen, heb je ze uberhaupt ingeremd of gewoon gemonteerd en gaan rijden?

[edit]
    Of Tarox F2000 schijven: https://www.awesomegti.com/shop-by-b...t-leon-mk1-1m/ (heeft amc ook gehad). Hier nog een optie, ken het merk echter niet; https://www.awesomegti.com/shop-by-b...t-brake-discs/ . De J-hook design zie je vaak op JDM autos met remupgrades (Nissan Skylines en Imprezas enzo)

Page 7 of 8 FirstFirst ... 5678 LastLast