www.seat.nl
Page 65 of 79 FirstFirst ... 1555636465666775 ... LastLast
Results 641 to 650 of 782

Thread: [SEAT] [Ateca KH] Ervaringen

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Moet ie wel DCC hebben als optie......
    Being a Petrolhead never gets boring....

Quote Originally Posted by MatthijsR View Post
    Vorige week ff naar Duitsland geweest, 190 op de teller, harder wilde hij wel, maar daar had ik te weinig weg voor.
    Verder laat ik bij de beurt nog wel even naar de vering voor kijken, dat gekraak vind ik wel erg goedkoop klinken.
    Ik hoor zelf gekraak bij het sturen. Heb jij het idee dat het van de vering afkomt? Klinkt idd erg goedkoop.
    SEAT Ateca FR Business Intense 1.5TSI DSG, Rodium Grey, Virtual Cockpit, Beats-audio

Quote Originally Posted by marcogeleijns View Post
    Ik hoor zelf gekraak bij het sturen. Heb jij het idee dat het van de vering afkomt? Klinkt idd erg goedkoop.
    Het is vaak bij een gedraaid wiel inderdaad en dan een heuveltje (inrijband, verkeersdrempel of iets) en dan kraakt hij.
    Ik vermoed dat het uit de kunststof bussen komt in de voorophanging. (dit met ervaring van een oud barrel van vroeger waar ik dit vervangen had)
    SEAT Ateca 1.5 DSG FR Business Intense + Virtual Cockpit + VCDS coding en 19" RS7 velgen.

Quote Originally Posted by MatthijsR View Post
    Het is vaak bij een gedraaid wiel inderdaad en dan een heuveltje (inrijband, verkeersdrempel of iets) en dan kraakt hij.
    Ik vermoed dat het uit de kunststof bussen komt in de voorophanging. (dit met ervaring van een oud barrel van vroeger waar ik dit vervangen had)
    Die situatie herken ik ook. Het stoort me niet zo. Vind sowieso dat het onderstel van de Ateca meer geluiden doorgeeft dan ik gewend was. Maar ja alles naar prijs en niveau. Je kunt nu eenmaal niet appels met peren vergelijken. Verder prima auto voor het geld.
    Voorheen 40 jaar Opel gereden: Kadett, Manta, Astra, Vectra 3x en Insignia Cosmo. nu SEAT Ateca 1.4 TSI met DSG.

Quote Originally Posted by Snah View Post
    Als die update een fabrieksactie wordt dan staat ie in het systeem van de dealer aan jouw kenteken gekoppeld en als jij voor een beurt bij de dealer komt dan zien ze meteen dat er een mandatory update is en wordt die na uitvoering in het onderhoudsboekje vermeld en ook als het goed is op de sticker in de kofferbak.
    Dat kan dan wel zo zijn, maar onze splinternieuwe Ateca heeft pas over twee jaar z'n eerste geplande onderhoudsbeurt. Zolang ga ik echt niet wachten als het nu met zo'n software-update opgelost kan worden.
    Seat Ateca | 1.0 85kW 115 pk | Benzine | Handgeschakeld | Style Business Intense Rodium Grey | 2019

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Als het een dringende terugroepactie is dan krijg je een brief thuis.
    Zo niet is het controle bij volgende beurt of vrijwillig garagebezoek als je er weet van hebt.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Quote Originally Posted by Sab84 View Post
    Afgelopen periode gemerkt dat de auto af en toe stottert/hapert bij lage snelheden. Daarom vandaag aangekaart bij de dealer tijdens een onderhoudsbeurt. Blijkt een bekend probleem te zijn en binnenkort is er een software update beschikbaar om dit probleem te verhelpen.
    Ik had ook last van een slecht lopende motor en stotteren. Onlangs is de brandstofdruksensor vervangen en nu loopt hij veel beter, echter nog niet perfect. De software update waar al lang over wordt gesproken zou ook verbetering moeten brengen.
    Overigens lijkt het alsof de motor even inhoudt / hapert wanneer ik over een langere hobbel rijdt.
    Ateca 1.5 TSI DSG FR Business Intense, Nevada White, diverse extras

Quote Originally Posted by Rebo View Post
    Ik had ook last van een slecht lopende motor en stotteren. Onlangs is de brandstofdruksensor vervangen en nu loopt hij veel beter, echter nog niet perfect. De software update waar al lang over wordt gesproken zou ook verbetering moeten brengen.
    Overigens lijkt het alsof de motor even inhoudt / hapert wanneer ik over een langere hobbel rijdt.
    In de ECO stand reageert de motor ook best traag wat op inhouden kan lijken. Op S is hij sneller op het gas.
    Daarnaast denk ik dat VAG behoorlijk heeft moeten ‘knijpen’ om de WLTP te kunnen halen. Zou ook wat kunnen bijdragen aan het geheel.
    Voorheen 40 jaar Opel gereden: Kadett, Manta, Astra, Vectra 3x en Insignia Cosmo. nu SEAT Ateca 1.4 TSI met DSG.

Het gordijn van mijn panoramadak is een beetje scheef komen te staan waardoor hij niet meer recht is als hij sluit. Hebben anderen hier ook last van? Hij zit ook muurvast, het is niet dat ik hem even zelf recht kan trekken.
    Seat Ateca FR // 2018 // Nevada White // 1.4 TSI // Business Intense // 19" Piano Black type 2

De Ateca inmiddels een maand oud en de eerste 4000km staan erop. Wat een fijne auto. Was even wennen aan de acc, maar na week of 2 weet je de momenten waarop je moet ingrijpen. Een stilstaande auto welke staat voorgesorteerd voor linksaf, terwijl jezelf groen hebt voor rechtdoor is wel schrikken als die vol in de ankers gaat.

Is dan alles perfect...nee, paar puntjes van kritiek waarvan ik benieuwd ben of meer mensen dit ervaren.
    - wanneer auto koud is dan valt niet rustig in de 1ste en 2de versnelling te rijden. Auto begint dan te schokken.
    - wanneer auto langzaam rolt (15km/u)dan is het niet mogelijk om in de 2de versnelling verder te rijden. Auto slaat niet af, maar trekt ook niet door.

Gaat om een 1.5 TSI handgeschakeld.
    Meer mensen die dit herkennen?

Page 65 of 79 FirstFirst ... 1555636465666775 ... LastLast