www.vagtechniek.nl
Page 75 of 76 FirstFirst ... 256573747576 LastLast
Results 741 to 750 of 751

Thread: [SEAT] [Ateca KH] Ervaringen

Quote Originally Posted by BramBam View Post
    Sinds de update op mijn Kodiaq, afgelopen donderdag, ongeveer 500km gereden. Ben erg te spreken over de update. Motor loopt veel rustiger en m.b.t. de gasresponse lijkt het wel een compleet andere auto (zoals het altijd al had moeten zijn). Zowel bij wegrijden (met koude motor) als tussenacceleratie een wereld van verschil. Ook lijkt hierdoor het schakelen van de DSG7 (in mijn geval een DQ381) veel soepeler te gaan.

Dus (vooralsnog) louter positieve ervaringen........ben wel benieuwd wat er gebeurd als het 's-nachts wat kouder/vochtiger gaat worden.

Heb overigens al vanaf het begin de gasresponse aanpassing in module 44 aktief. Overweeg nu nog om hem terug te zetten naar Gradual Response (de standaard instelling) i.p.v. Directly Controlled om te kijken hoe de auto dan reageert. Ga er namelijk vanuit dat e.e.a met de standaard instelling door Skoda/VAG is getest.
    Nu maar hopen dat die update ook snel voor de Ateca beschikbaar komt..

Quote Originally Posted by Snarfb View Post
    Nu maar hopen dat die update ook snel voor de Ateca beschikbaar komt..
    Die is er sinds begin vorige week al. Bij mijn auto is V2 van de update vorige week doorgevoerd en het is idd een stuk verbeterd. Hopelijk blijft het zo want update v1 heeft slechts 1000km geholpen, daarna terug bij af.
    Ateca 1.5 TSI DSG FR Business Intense, Nevada White, diverse extras

Quote Originally Posted by Rebo View Post
    Die is er sinds begin vorige week al. Bij mijn auto is V2 van de update vorige week doorgevoerd en het is idd een stuk verbeterd. Hopelijk blijft het zo want update v1 heeft slechts 1000km geholpen, daarna terug bij af.
    Naja... Ben vorige week maandag (13:00 uur) geweest en toen konden ze hem niet installeren omdat hij nog niet beschikbaar was.. Weet je ook welke versie er nu bij jou is ge´nstalleerd? De nieuwste is 9832 maar dus nog niet vrijgegeven (volgens mijn dealer).

Wat ik op Duitse fora lees is het afhankelijk van welke ECU je hebt of de update er al is. Dealer schijnt dat ook pas te zien bij het aansluiten van de auto op de computer.

Quote Originally Posted by ik222 View Post
    Wat ik op Duitse fora lees is het afhankelijk van welke ECU je hebt of de update er al is. Dealer schijnt dat ook pas te zien bij het aansluiten van de auto op de computer.
    Dealers krijgen wel een e-mail als er nieuwe software beschikbaar is gekomen voor bepaalde typenummers ECU's. Voor de Ateca 1.5tsi (productie 2019) zijn er niet veel verschillende ECU's. Onderscheid zit hem in voorwiel en 4WD.

Al iemand geluk met de nieuwe update?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Quote Originally Posted by Barryp View Post

Nieuwste update (9832) is nog niet vrijgegeven voor Seat (en VW). Alleen voor de Skoda's is hij op dit moment beschikbaar. Hij schijnt wel alle problemen op te lossen..
    Last edited by Snarfb; 12-09-2019 at 20:18.
    Seat Ateca FR 1.5 tsi DSG Business Intense (6-2019)

Quote Originally Posted by Barryp View Post

Nieuwste update (9832) is nog niet vrijgegeven voor Seat (en VW). Alleen voor de Skoda's is hij op dit moment beschikbaar. Hij schijnt wel alle problemen op te lossen..
    Seat Ateca FR 1.5 tsi DSG Business Intense (6-2019)

Voor Volkswagen (T-Roc) schijnt hij sinds ongeveer een week ook beschikbaar te zijn, tenminste in Duitsland wel. Ervaringen ermee zijn eigenlijk allemaal heel positief inderdaad wat ik lees.

Quote Originally Posted by BramBam View Post
    Sinds de update op mijn Kodiaq, afgelopen donderdag, ongeveer 500km gereden. Ben erg te spreken over de update. Motor loopt veel rustiger en m.b.t. de gasresponse lijkt het wel een compleet andere auto (zoals het altijd al had moeten zijn). Zowel bij wegrijden (met koude motor) als tussenacceleratie een wereld van verschil. Ook lijkt hierdoor het schakelen van de DSG7 (in mijn geval een DQ381) veel soepeler te gaan.

Dus (vooralsnog) louter positieve ervaringen........ben wel benieuwd wat er gebeurd als het 's-nachts wat kouder/vochtiger gaat worden.

Heb overigens al vanaf het begin de gasresponse aanpassing in module 44 aktief. Overweeg nu nog om hem terug te zetten naar Gradual Response (de standaard instelling) i.p.v. Directly Controlled om te kijken hoe de auto dan reageert. Ga er namelijk vanuit dat e.e.a met de standaard instelling door Skoda/VAG is getest.
    Mag ik vragen hoe je er bij komt dat je de DQ381 hebt? Alle 1.5TSI worden met de DQ200 geleverd met uitzondering van de 4x4 omdat de DQ200 daar niet voor gemaakt is. Ofwel heb je een 4x4 met de DQ381 ofwel heb je een DQ200.

Page 75 of 76 FirstFirst ... 256573747576 LastLast