www.carclean.nl
Page 77 of 79 FirstFirst ... 27677576777879 LastLast
Results 761 to 770 of 782

Thread: [SEAT] [Ateca KH] Ervaringen

Als je de Duitse fora leest dan zegt daar iedereen zonder uitzondering dat de update het volledig oplost...
    Volkswagen T-Roc Sport 1.5 TSI DSG-7

Quote Originally Posted by ik222 View Post
    Als je de Duitse fora leest dan zegt daar iedereen zonder uitzondering dat de update het volledig oplost...
    De tweede versie? Heb namelijk al een update gehad.
    Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG, Rodium Grey, Virtual Cockpit, Chroom pakket, Winter pakket, en nog enkele accessoires.

Quote Originally Posted by Sab84 View Post
    De tweede versie? Heb namelijk al een update gehad.
    Ja sinds half september ongeveer is er een tweede versie beschikbaar, die lost het probleem in tegenstelling tot de eerste update wel definitief op volgens alle berichten van eigenaren die ik lees.
    Volkswagen T-Roc Sport 1.5 TSI DSG-7

Quote Originally Posted by Barryp View Post
    Bij mij is de lol er ook af. Tevens ook een lease ateca. Bij mijn leasemy moet ik een boete van €6000,00 betalen bij het vroegtijdig inleveren. Pon erkent het niet als een mankement. De zaak gaat het niet betalen. Voor mij geen optie.
    Ik had afgelopen week een Nissan Qashqai 140 pk met automaat voor een week gereden, wat heb ik een spijt van mijn keuze voor de Ateca.
    Nu het frisser wordt is het alleen maar erger.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ik noem het bewust terug geven in plaats van inleveren. Op deze manier rijden is drie maal niks.
    Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG, Rodium Grey, Virtual Cockpit, Chroom pakket, Winter pakket, en nog enkele accessoires.

Voor alle duidelijkheid, hieronder de softwareversies:

Voor motorregelapparaat 05E906018R:
    6090__V001
    7421__V001
    9832__V001 (deze is op 17-09-2019 beschikbaar gekomen)

Voor motorregelapparaat 05E906018AF:
    7418__V001
    9834__V001 (deze is op 17-09-2019 beschikbaar gekomen)

V.w.b. de laatste versie: Ik denk dat niemand deze update al heeft gekregen. Het lijkt erop dat de dealers nog niet zijn geļnformeerd over deze laatst beschikbare update. Ik weet dat deze update er is maar mijn dealer heeft mij ook nog niet opgeroepen voor deze update. Dit is tevens de update die alle problemen zouden moeten oplossen.
    Last edited by Snarfb; 08-10-2019 at 14:51.
    Seat Ateca FR 1.5 tsi DSG Business Intense (6-2019)

Even een vraag: de hier beschreven problemen, doen zich die alleen voor bij de 1.5 TSI benzinemotor met automatische transmissie (DSG)?
    Wij hebben zelf namelijk een 1.0 TSI benzinemotor met handgeschakelde transmissie en ik herken de problemen met een haperend en stotterend/bokkerig rijgedrag niet echt. Wegrijden in de eerste versnelling gaat heel soepel, ook met koude motor. Het enige probleem waar wij wel heel af en toe tegenaan lopen is dat de motor bij hele lage snelheden in de tweede versnelling, bijv. na het nemen van een korte, scherpe bocht en weer gas geven, af en toe geen power lijkt te hebben, alsof de motor stilvalt. Terugschakelen naar de eerste versnelling lost het meestal op, en heel af en toe gaat dat gepaard met wat horten en stoten. Maar dat is echt heel incidenteel. Mijn dealer liet mij bij navraag weten dat voor ons type Ateca geen software-update bekend is, hoewel je dat in dit geval misschien ook zou verwachten. Dat het motormanagementsysteem niet helemaal perfect is bij de Ateca is mij ook wel duidelijk. Dat heeft nog wat fine-tuning nodig.
    Seat Ateca | 1.0 85kW 115 pk | Benzine | Handgeschakeld | Style Business Intense Rodium Grey | 2019

Member
    Voor zover ik het kan overzien zit het probleem vooral in de motorsoftware van de 1.5 TSI en komt het voor bij meerdere VAG-modellen met deze motor. Op het Skodaforum is er ook het een en ander over te vinden.

Ik rij met de 1.0 TSI 115 pk + DSG en dat gaat eigenlijk altijd uitermate soepel, warme of koude omstandigheden maakt niet uit.
    Last edited by Canon-Eye; 09-10-2019 at 13:02.
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Inmiddels mijn dealer Wittebrug SEAT Den Haag gesproken en zij leveren de update al.

Ik combineer het samen met mijn banden wissel op 21 oktober. Even wachten dus nog voor mij.
    SEAT Ateca FR Business Intense 1.5TSI DSG Nevada White

Member
    Quote Originally Posted by mh1956 View Post
    Even een vraag: de hier beschreven problemen, doen zich die alleen voor bij de 1.5 TSI benzinemotor met automatische transmissie (DSG)?
    Wij hebben zelf namelijk een 1.0 TSI benzinemotor met handgeschakelde transmissie en ik herken de problemen met een haperend en stotterend/bokkerig rijgedrag niet echt. Wegrijden in de eerste versnelling gaat heel soepel, ook met koude motor. Het enige probleem waar wij wel heel af en toe tegenaan lopen is dat de motor bij hele lage snelheden in de tweede versnelling, bijv. na het nemen van een korte, scherpe bocht en weer gas geven, af en toe geen power lijkt te hebben, alsof de motor stilvalt. Terugschakelen naar de eerste versnelling lost het meestal op, en heel af en toe gaat dat gepaard met wat horten en stoten. Maar dat is echt heel incidenteel. Mijn dealer liet mij bij navraag weten dat voor ons type Ateca geen software-update bekend is, hoewel je dat in dit geval misschien ook zou verwachten. Dat het motormanagementsysteem niet helemaal perfect is bij de Ateca is mij ook wel duidelijk. Dat heeft nog wat fine-tuning nodig.
    Precies hetzelfde gedrag in de bocht in de 2e versnelling. Duurt even voordat hij doortrekt maar na een paar seconden is hij volop in de toeren. Wel de sportstand ingesteld van de rijmodus. Ateca 1.4 TSI handgeschakeld.
    Seat Ateca 1.4 TSI Xcellence - Brilliant silver - Alcantara zwart bekleding - Bicolor 18" velgen - Upgrade professional plus

Member
    Quote Originally Posted by mh1956 View Post
    Precies hetzelfde gedrag in de bocht in de 2e versnelling. Duurt even voordat hij doortrekt maar na een paar seconden is hij volop in de toeren. Wel de sportstand ingesteld van de rijmodus. Ateca 1.4 TSI handgeschakeld.
    Seat Ateca 1.4 TSI Xcellence - Brilliant silver - Alcantara zwart bekleding - Bicolor 18" velgen - Upgrade professional plus

Page 77 of 79 FirstFirst ... 27677576777879 LastLast