www.carclean.nl
Page 50 of 52 FirstFirst ... 404849505152 LastLast
Results 491 to 500 of 512

Thread: [SEAT] [Ateca KH] Ervaringen

Je hebt hier een elektrische bestuurderstoel met geheugen voor nodig. Dit is niet leverbaar op de Ateca. Personalization is dus niet mogelijk op de Ateca. (Waarschijnlijk) wel op de Tarraco.

Voor mijn Kodiaq houdt e.e.a. in dat de instellingen voor buitenspiegels, elektrische stoel, radio, sfeerverlichting, etc. te koppelen zijn aan een gebruikersprofiel en aan een sleutel. Als mijn vrouw met haar autosleutel de auto opent worden haar instellingen toegepast, als ik daarna weer ga rijden en met mijn sleutel de auto open dan worden mijn instellingen toegepast.

Heel prettig. Met name de stoel en spiegelinstellingen.
    Nu Skoda Kodiaq 1.5TSI DSG7 Style Business Quartz Grey (Geproduceerd week 37, Geleverd 21/11/2018), voorheen (12/2014 t/m 11/2018): Seat Leon ST Ecomotive Lease Sport 1.6TDI

Vandaag weer eens flink in de file gestaan en een nadeel gevonden aan m'n auto, best een flinke waar ik van baal.

Iedereen kan zien wat voor toffe bak ik heb, behalve ik omdat ik erin zit
    SEAT Ateca 1.5 DSG FR Business Intense + Virtual Cockpit + VCDS coding en 19" RS7 velgen.

Quote Originally Posted by MatthijsR View Post
    Vandaag weer eens flink in de file gestaan en een nadeel gevonden aan m'n auto, best een flinke waar ik van baal.

Laat je een drive-by foto maken door een bekende een keer. Dan zie je je gave auto met jou achter het stuur... hoe stoer is dat
    Black Seat Ateca Xcellence Business Intense + virtual cockpit + enkele VCDS aanpassingen

Quote Originally Posted by Rickert91 View Post
    Dat is ook een van de eerste dingen die ik zal laten aanpassen zodra de Ibiza er is. Met name met een automaat is dat gewoon echt vervelend lijkt me (en zo te zien aan de reactie van Sab84 is dat ook erg vervelend!)
    Heel vervelend. Rij een DSG maar op zulke momenten lijkt het net alsof ik de koppeling te snel heb laten opkomen in ook nog eens de vierde versnelling...
    Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG, Rodium Grey, Virtual Cockpit, Chroom pakket, Winter pakket, en nog enkele accessoires.

Quote Originally Posted by zwollerob View Post
    Laat je een drive-by foto maken door een bekende een keer. Dan zie je je gave auto met jou achter het stuur... hoe stoer is dat
    Of je rijdt een keer in Duitsland op de verkeerde plaatsen te hard... ����
    In bestelling SEAT Ateca Style Business Intense 1.5 TSI DSG. Besteld 16-10-2018 (verwachte levering 22-3-2019)

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Daar hoef je het land niet voor te verlaten

Vriend van SEAT-Online! el coche SEAT's Avatar
    Quote Originally Posted by MatthijsR View Post

Tsja, hoe zit dat nog eens?
    Klaarblijkelijk is de binnenkant van en het mogen rijden in een Ateca zo'n straf.
    SEAT Leon ST FR 1.4 TSI ACT 2017 Desire red
    SEAT Mii FR Intense, Tornado red. 2018.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Quote Originally Posted by nd-photo.nl View Post
    Daar hoef je het land niet voor te verlaten
    In NL flitsen je zo goed als altijd van achteren, in Duitsland ALTIJD van voren omdat ze de bestuurder duidelijk op de foto willen hebben omdat daar de bestuurder de bekeuring krijgt en niet de wagenbezitter.
    Dus je moet echt daarvoor naar Duitsland toe.

Even een tip: wordt je "gesnapt" in Duitsland en je hebt een leasewagen dan krijg je als 1ste berijder altijd een formulier toegestuurd via de leasemij met foto van de bestuurder en moet je eerst verklaren wie er reed op dat moment. Zolang ze dat niet weten in Dld doen ze niks.
    Nog beter te weten is dat als ze na 3 maanden niks op die brief horen de prent de prullenbak in gaat omdat de identiteit niet kan worden vastgesteld.
    En dat is niet verzonnen!

Oh, en die vlieger gaat natuurlijk niet op als je "staande" wordt gehouden direct na de overtreding.
    Last edited by Snah; 07-12-2018 at 21:34.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Achhh so, zo had ik hem niet begrepen. Thanks voor de uitleg Hans!

Na 1 week en 500 km verder ,wou ik mn eerste bevindingen over onze Ateca FR ,1,5 dsg even delen ,en af en toe een vergelijking trekken met onze vorige auto ,een Audi A3 sportback G Tron .

Onze Ateca is nagenoeg full options uitgerust (met uitzondering van 4 wheel drive en dcc ) ,wat het mogelijk maakt om een goed beeld te schetsen van alle toeters en bellen .

Rijgedrag :
    Dankzij de progressieve stuurinrichting ,stuurt de Ateca behoorlijk scherp en laat zich erg prettig over bochtige wegen sturen ,en ook rotondes zijn verrassend snel en scherp te nemen
    In allerlei tests en video,s kom je vaak de klacht tegen ,dat het onderstel /vering te hard zou zijn ,en niet heel comfortabel ...onze Ateca staat op 19 inch ,en ik herken de klacht zelf niet !...ik heb op allerlei wegen gereden van klinkers tot snelweg ,en ik zou eerder spreken van een "sportieve"vering , in bochten heeft de auto niet snel de neiging om op 1 oor te gaan hangen ,en daar zal de vering zeker de oorzaak van zijn !...ik ervaar dat als zeer prettig ,ik durf zelfs te stellen dat de Ateca minstens net zo goed /fijn stuurt als onze Audi A3 .

Interieur :
    Op dit punt verliest de Ateca het van de Audi ...echter gaat het maar om een paar voelbare en zichtbare dingetjes ,in de Audi voelen de knopjes iets solider aan ,en de aluminium draai knoppen van de klimaat controle en het mmi voelen alsof je aan een Lips kluis zit te draaien ...zeer verfijnd ! ,maar goed ,daar staat Audi om bekend ,en daar betaal je ook stevig voor !
    De Ateca heeft echter andere zaken die ik beter vind dan de Audi A3 ,en dat zijn de sportstoelen ,de zijwangen zitten lager en bieden meer ruimte voor mensen die wat breder geschouderd zijn ( vooral op een langere rit is dit goed voelbaar )
    Onze Ateca is tevens uitgerust met zwart leren bekleding ,en doordat het een FR uitvoering is ,tevens voorzien van rode sierstiksels ...het geeft een enorm stuk extra luxe qua uitstraling ,in mijn ogen ,en het ziet er echt mooi uit ( mijn persoonlijke smaak !)
    Het virtual cockpit /digitale klokken is een feestje voor de ogen !!...geweldig mooi !
    Het Beats audio geluids systeem is niet verkeerd ,en klinkt vrij aardig ...iemand die graag muziek met bass luisterd (hip hop of hardstyle ,etc ) die gaat dit systeem wel waarderen ....ben je een wat meer high end systeem gewend ,zoals B&O of Bose , etc,dan merk je al gauw dat Beats leuk klinkt ,maar niet meer dan dat ...de doorsnee muziek luisteraar zal er echter waarschijnlijk prima tevreden mee zijn .

Het panorama dak voegt naar mijn beleving een hoop toe aan de sfeer binnen de auto ,het verhoogt het ruimtelijk gevoel aanzienlijk ,en de achter passagiers hebben een mooi vrij zicht omhoog naar de omgeving ..leuk in het donker ,en overdag ook !....dat het dak ook geopend kan worden is voor ons niet zo van belang ,het gaat ons puur om de beleving .

Mocht iemand nog twijfelen of ze wel of niet moeten kiezen voor de interieur verwarming ...twijfel niet !...het in kunnen stappen in een voor verwarmde auto ,is zo enorm fijn ,en het reduceert de koude start van de motor ook enorm .
    De prijs die Seat hanteerd is zeer redelijk ,zeker in vergelijking met overige auto merken .

De verlichting :

In mijn vorige auto had ik bi xenon verlichting ,en zeker in vergelijking met bijvoorbeeld halogeen verlichting ,geeft dat een enorm stuk licht !...de Ateca is echter uitgerust met full led schijnwerpers ,en die geven naar mijn mening beduidend meer en beter licht dan het xenon uit de A3 !...ik heb een behoorlijk stuk over bochtige landwegen gereden waar totaal geen verlichting was ,en de weg word zeer breed ,tot ruim de berm in verlicht ,en zeker met groot licht ,kun je heel ver en veel zien s,nachts in het duister .
    Onze Ateca is tevens voorzien van een groot licht assistent ,en die schakelt automatisch tussen dim en grootlicht bij tegenliggers ,en ik kan niet anders zeggen dat het systeem zeer snel en goed werkt !

De motor :

De 1.5 tsi loopt erg gecultiveerd ,en is erg stil !...in combinatie met de dsg krijg je een zeer soepele en vloeiende aandrijflijn , en ongemerkt rijd je al heel snel 70 km per uur in plaats van 50 in de bebouwde kom ....het verbruik komt op dit moment niet in de buurt van de fabrieks opgave ,maar als het goed is moet de motor nog inlopen ,en als het mee zit ,wat zuiniger worden op de duur !

De veiligheids assistenten :

Alle assistentie systemen die ik op de Ateca kon krijgen , zijn ook aanwezig ,en ik moet zeggen dat ze het rijden een stuk aangenamer maken !
    De lane assist helpt om de auto tussen de weg belijning te houden ,en dat werkt erg fijn !...ook als het erg waait en je last hebt van zijwind ,dan merk je duidelijk de de auto mee stuurt om je netjes op je weghelft te houden ,en dat maakt het sturen zeer eenvoudig .
    De adaptieve cruise control maakt het lange afstands rijden ook erg ontspannen ,je hoeft niet meer zelf bij regelen als je voorganger iets van tempo wisselt .
    Ook de overige systemen ,zoals de dodehoek sensor ,file assistent ,werken gewoon zeer makkelijk ,en maken het rijden gewoon net even makkelijker ( als je de systemen niet hebt of kent ,dan kom je uiteraard ook prima door het verkeer ,maar eerlijk is eerlijk...dit soort hulpsystemen maken het rijden wel fijner !)

De trekhaak :

Wij hebben de automatisch weg draaiende trekhaak er bij genomen ,en daar kan ik zeer kort over zijn ...knopje indrukken ,en daar komt je trekhaak onder de bumper vandaan ,even aantrekken ,en klik !,vast zit ie !,en moet hij weer uit het zicht ...knopje indrukken ,en weg zwenkt de trekhaak .

De electrische achterklep is ook een leuke toevoeging ...niet noodzakelijk,maar wel erg leuk om te hebben !!!

Tot zo ver mijn eerste bevindingen wat betreft de Ateca ...wij hebben er lang op moeten wachten ,maar het was het wachten absoluut waard !

Page 50 of 52 FirstFirst ... 404849505152 LastLast