www.seat.nl
Page 1 of 5 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 50

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Leon Cupra koppeling vervangen

[SEAT] [Leon 5F] Leon Cupra koppeling vervangen

Ik moet eerdaags mijn koppeling gaan vervangen en dit is al eens in het algemene Cupra topic besproken. Ik ben benieuwd of er al 5F Cupra bezitters zijn die hun koppeling hebben vervangen en zo ja, waar heb je dan voor gekozen?

Ikzelf zat te twijfelen over de kit van sachsperformance die naar zeggen 15% meer aan kan maar nadat er een week lang een nieuwe SRE kit op heeft gestaan, is de Cupra nu geheel van de site af. Volgens mij was het deze : https://www.sachsperformance.com/Per...d-06K141015C-S maar die kan ik nu alleen onder de Golf VII vinden.
    Last edited by robheid; 10-02-2019 at 22:00.

Hoeveel km heeft jou cupra er opstaan nu al de koppeling versleten slipt de koppeling of wat doet hij

Mijn auto staat op 50k. Hij slipt het eerste stukje door na volgas opschakelen van 3 naar 4 en naar 5.

Oke ik denk dat een sachs koppeling stug en schokker koppeld je zou ook voor een koppeling uit een diesel kunnen gaan die kunnen meer koppel aan

Nee, geen zin om te gaan lopen proberen en te testen. Ik wil gewoon een complete set die goed is. Die van sachs was geen sre set maar ondanks dat ik ze gemaild heb, weet ik nog niet waarom de cupra van de site af is.
    Ik ben dus benieuwd of iemand hem al vervangen heeft en zo ja door welke set.

Hi Rob....

Kijk hier effe :http://www.performance-kupplung.de/s...pra-206kw.html

Met een Sachs doe je niets verkeerd.
    Wanneer een droom 4 wielen heeft, heeft hij meestal ook 4 ringen

Quote Originally Posted by robheid View Post
    Ik moet eerdaags mijn koppeling gaan vervangen en dit is al eens in het algemene Cupra topic besproken. Ik ben benieuwd of er al 5F Cupra bezitters zijn die hun koppeling hebben vervangen en zo ja, waar heb je dan voor gekozen?

Ikzelf zat te twijfelen over de kit van sachsperformance die naar zeggen 15% meer aan kan maar nadat er een week lang een nieuwe SRE kit op heeft gestaan, is de Cupra nu geheel van de site af. Volgens mij was het deze : https://www.sachsperformance.com/Per...d-06K141015C-S maar die kan ik nu alleen onder de Golf VII vinden.
    Ik heb dezelfde ervaring als jij. Ik heb sinds een maand al een paar keer per e-mail contact gehad met Sachs Performance over deze kwestie. Op hun site waren voor de Cupra inderdaad dezelfde koppelings-kits te vinden als voor de Golf VII R. Echter via e-mail hebben ze laten weten dat dit nog gechecked moet worden, zie hun antwoord van 15-12 op mijn e-mail:

"At the moment we have new infos about the clutch-kits of the Seat Leon Cupra and currently the manufacturer is working on a solution for your car.
    Tomorrow comes a new clutch-kit ( 06K141015C-SP) on the market, but the Seat isn´t released for this kit.
    The manufacturer has to check first, if this new kit will also fits for the Cupra.
    When I have any new infos for you, I will inform you as soon as possible."

Op dit moment wacht ik dus nog op de nieuwe info. Door wat voorzichtiger met de koppeling om te gaan is het tot nu toe nog te doen.
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Bedankt voor de info. Het vreemde is dat sachs zelf niets heeft voor de Cupra. Ik ben bang dat als ik zoiets bestel, het niet past en ik dagen lang geen auto heb.

Nu snap ik waarom de cupra er vanaf is. Maar hoe langer ik ermee door rij, hoe groter de kans dat ik mn rubbers verbrand van mn 2massa vliegwiel. Ik had de stille hoop het in de kerstvakantie te doen...... dan wordt het misschien toch de originele standaard set.

Even offtopic... is 50k niet een beetje vroeg voor een nieuwe koppeling? Ondanks het vermogen onder je kap is het toch vreemd dat je nu al door je koppelingsplaten heen bent...
    SEAT Leon Cupra (5F) <- Mazda6 Sportbreak 2.0 SAG 6AT <- Renault Mégane 2.0 RS 265 CUP <- SEAT Leon Cupra (1P) <- Fiat Bravo 1.4 T-Jet Sport

Tsja, Dat idee had ik ook al een beetje maar bij wie kun je terecht. Auto is 2e hands gekocht. En verder is dat natuurlijk wel het risico van tunen.

Ik heb besloten voor de originele set te gaan omdat Sachs er geen product voor heeft en ik niet zelf iets wil samenstellen in de hoop dat het allemaal past.

Page 1 of 5 123 ... LastLast