www.lowering.nl
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 30

Thread: [SEAT] [Ibiza 6L] cupra standaard AP racing remmen??

[SEAT] [Ibiza 6L] cupra standaard AP racing remmen??

Goedemiddag,

Heeft iemand hier enig idee of alle Cupra's met ap-racing klauwen kwamen?
    Ik heb namelijk een set 312mm cupra remklauwen gevonden maar de beste man (achter het bureau) heeft geen idee wat voor remmen het zijn....

Naar mijn weten kwamen alle cupra's met 312mm ap-racing remmen maar ik zou het graag zeker willen weten.

Groet,

Jeffrey
    Last edited by Richard; 26-01-2017 at 17:40. Reason: tags toegevoegd, gebruik ze svp!

Hoi. Ik heb zelf een 6L Cupra gehad met het SEAT Sport pack. De AP Racing-klauwen waren inderdaad een optie. Koos je voor dat pakket, dan had je de dikke remmen en een vijfde Cupra-wiel als reserve (want de thuiskomer past niet over de klauw).

De meeste Cupra's hebben dat pakket niet, want het was een dure optie. 2K dacht ik.

Hoi,

Mijn cupra heeft dit pakket ook samen met iedere cupra die ik tot nu toe tegen ben gekomen.
    Ik dacht alleen dat de auto's zonder dit sport pakket ook kleinere remmen hadden. Dus 288mm IPV 312.

Quote Originally Posted by seatibiza1 View Post
    Ik dacht alleen dat de auto's zonder dit sport pakket ook kleinere remmen hadden. Dus 288mm IPV 312.
    Kleinere klauwen en kleinere schijven.

oke dan heb ik denk ik geluk en een 2e set AP-racing klauwen gevonden voor 70 euro op de sloop.
    Ik hou je op de hoogte als dit waar is

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Dat zou een mooie meevaller zijn, heb je fatsoenlijk spul voor een prikkie

Ja fatsoenlijk spul met wat nadelen weliswaar.
    Die pinnen die vastzitten worden wel een beetje vervelend..

En het is mijn vriendelijke buurman(monteur) ook gelukt om een ontluchtingsventiel af te breken in mijn huidige klauwen.
    Ik denk dat dit iets te maken heeft met verschillende metalen.

Cupra 6L is standaard geleverd met 312mm remmerij wat ook op een Leon 1m zit bijvoorbeeld. De AP klauwen waren inderdaad een dure optie zoals hierboven beschreven en daarom ook weinig geleverd.

Op mijn Cupra zat deze set ook. Geleidingspinnen kunnen inderdaad heel goed vastzitten, maar je kan ze er redelijk goed uitmeppen met een juiste maat drevel. Nieuwe pennetjes bestellen bij een AP leverancier kost de kop niet en scheelt een hoop ergernis. Klein beetje keramisch vet op het kopje en je haalt ze er de volgende keer zo uit. Vastzittende remnippels had ik ook.. heel veel weken met kruipolie en voorzichtig loshalen.

Quote Originally Posted by Pino View Post
    Cupra 6L is standaard geleverd met 312mm remmerij wat ook op een Leon 1m zit bijvoorbeeld. De AP klauwen waren inderdaad een dure optie zoals hierboven beschreven en daarom ook weinig geleverd.
    dat zou vreemd zijn, ik kan namelijk alleen de 288mm remmen vinden op de onderdelen lijst en daarnaast de 312mm ap remmen.
    Last edited by seatibiza1; 26-01-2017 at 19:53.

Page 1 of 3 123 LastLast