www.jdengineering.nl
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 23

Thread: [SEAT] [Ibiza 6L] Rempedaal moet ver ingedrukt worden

[SEAT] [Ibiza 6L] Rempedaal moet ver ingedrukt worden

Hallo allen,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Sidney, nieuw op dit forum sinds de aankoop vorige maand van mijn ibiza 6L Fr uit 2007.
    Auto bevalt super, alleen is er iets wat ik me afvraag.

Sinds ik hem heb moet ik het rempedaal redelijk ver indrukken. Is dit normaal voor een ibiza? Is eigenlijk de eerste auto waar ik dit zo merk en het lijkt me niet de bedoeling.
    Hij remt wel gewoon goed, alleen hebben de remmen niet veel bite zeg maar. Ik vermoede de hoofdremcilinder, maar wanneer ik een bepaalde druk op het pedaal uitoefen dan blijft ie op een bepaald punt. Het is dus niet dat ik em tot zn einde kan trappen. Dus remcilinder valt af denk ik?

Het enige wat me opvalt, is dat de rem linksvoor wat aanloopt. Wanneer ik de auto op heb gekrikt kan ik de velg niet echt draaien, en op een kleine heuvel blijft de auto gewoon staan.

Hebben de aanlopende rem en het pedaal iets met elkaar te maken? Of hebben alle ibiza`s zo`n vage rem, en moet ik gewoon de remklauw reviseren.

Ik hoop dat jullie hier wat over kunnen zeggen!

Expert Member Cordoba's Avatar
    Hoever zijn je remblokken versleten?
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

Mijn 6L is ook niet heel scherp met remmen.

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Check de volgende punten:
    -Is je remvloeistof peil op niveau?
    -Zijn je remblokken op?
    -Hoelang is het geleden dat je remvloeistof is ververst? Dit hoort om de 2 jaar te gebeuren.

Bedankt voor de snelle reacties allemaal.

De blokken hebben nog meer dan genoeg vlees. Ook de schijven zijn nauwelijks ingesleten.
    Alleen achter zijn de schijven wel aan vervanging toe denk ik. Zou het kunnen zijn dat ik het pedaal daardoor verder in moet drukken?

Vloeistof is ook mooi op peil. En afgelopen jaar maart is de remvloeistof nog vervangen.
    Hij is elk jaar bij de seat dealer onderhouden, dus alles is elke keer volgens schema gebeurt. Misschien nog een keer laten ontluchten?

Ik zou misschien nieuwe voorremblokken kunnen proberen om te kijken of dit meer bite oplevert.

Maar het vreemde vind ik dat het pedaal toch best ver ingedrukt moet worden. Zijn er nog andere dingen die ik kan testen om de hoofdremcilinder uit te sluiten?
    Ik heb best wat auto`s gehad en bereden maar dit heb ik nog nooit zo gehad. Dus daarom hoopte ik dat dit een eigenschap was van de Ibiza`tjes.

Als de schijven en remblokken nog goed zijn ligt het daar iedergeval njet aan, ik zou dus geen nieuwe blokken proberen. Dat je schijven achter iets ingesleten zijn maakt voor je rempedaal niks uit als ie toch al is opnieuw ververst is etc.
    Ik zou als eerste stap eerst de remmen nog eens grondig ontluchten, als dat het niet is dan moet je het verder zoeken.

De ibiza van me vriendin, ook 6l, dat rempedaal is kneiterhard!
    Seat LCR 2003 288.5PK / 420NM - Cobra Non-Resonated Cat-Back - Forge 006 - Forge TIP - JM 3" DP + 200C Cat - Fmic Showroom

Ook zal ik je remolie eens (laten) vervangen. Als daar veel vocht in zit dan krijg je lucht en lucht is samenpersbaar. Ook al is ie in onderhoud bij de dealer de remvloeistof word zelden tot nooit vervangen. Bekijk eens het kleurtje ervan. Kraakhelder dan zal het wel goed zitten
    Voor alle verlagingen bent U welkom in Breda https://www.vcds-coding.nl Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709

Quote Originally Posted by Antera View Post
    Ook zal ik je remolie eens (laten) vervangen. Als daar veel vocht in zit dan krijg je lucht en lucht is samenpersbaar. Ook al is ie in onderhoud bij de dealer de remvloeistof word zelden tot nooit vervangen. Bekijk eens het kleurtje ervan. Kraakhelder dan zal het wel goed zitten
    Hij zegt dat ie gewisseld is vorig jaar dus ja
    Seat LCR 2003 288.5PK / 420NM - Cobra Non-Resonated Cat-Back - Forge 006 - Forge TIP - JM 3" DP + 200C Cat - Fmic Showroom

Expert Member Cordoba's Avatar
    Vraag me af of er niet wat krap gevuld is met verse remolie, en dat ie daarom zover moet trappen voordat de remmen pakken.
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

Ik zal hier zo even naar kijken!

Ja maart 2016 heeft ie nieuwe remolie gekregen. Het staat echt los vermeld in het boekje, dus ik denk dat het wel echt gebeurd is. En anders is het slordig haha.

Gister nog even flink geremd en getest. Het is vreemd, want hij remt opzich wel gewoon prima. Alleen pas bij een dieper pedaal.
    Ik kan alsnog wel naar een garage toe die ik ken en daar de remolie laten vervangen en ontluchten terwijl ik erbij ben. Dan kan ik dat in ieder geval uitsluiten.

Page 1 of 3 123 LastLast