www.lowering.nl
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 23

Thread: [SEAT] [Ibiza 6L] Rempedaal moet ver ingedrukt worden

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Dat zou ik persoonlijk hebben gedaan als ik jou was

Quote Originally Posted by Antera View Post
    Ook al is ie in onderhoud bij de dealer de remvloeistof word zelden tot nooit vervangen.
    Is de keuze van de eigenaar van de auto, heb zelf gewerkt bij de dealer. Als een auto toe was aan verse remvloeistof dan noteerde ik dat en moest klant/auto eigenaar toestemming geven om dit te laten doen.
    Over het probleem dat het pedaal ver in gedrukt moet worden. Ik zou de remvloeistof laten verversen, kans is erg groot dat er toch ergens een luchtbel in zit. Volgens mij kan je via een testkast de abs ook aansturen om die ook volledig te ontluchten. Je kan ook proberen om het systeem op de oldskool manier te ontluchten, dus 1 iemand remmen en iemand anders de remmen open en dicht draaien. Gisteravond toevallig een t4 met het zelfde probleem en op die manier ontlucht en remt nu weer zoals het hoort.
    Seat Leon Topsport 1.8t 2002 - JD Stage 2 255.9 pk & 364.2 nm - Cobra Non-Resonated - Cupra Recaro's - S8

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Ik zou altijd een eezibleed of vacuumsysteem aanraden, dat is de meest veilige (en makkelijke manier). Als je de trapmanier gebruikt, zorg er dan altijd voor dat je het pedaal nooit 100% intrapt, dat kan mogelijk schade opleveren aan de seals van de master cilinder.

En ontluchten van de abs kan ook met vagcom
    Seat LCR 2003 288.5PK / 420NM - Cobra Non-Resonated Cat-Back - Forge 006 - Forge TIP - JM 3" DP + 200C Cat - Fmic Showroom

Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik heb eigenlijk nog geen tijd gehad om te ontluchten. Maaaaaaar het probleem lijkt toch aardig verholpen.
    Heb nog een dagje flink geremd en van alles gedaan. En in de sneeuw een paar keer express de abs laten werken.

En hij lijkt al een stuk beter te remmen. Misschien was het toch lucht in de abs pomp waardoor ik het pedaal dieper in moest trappen. Nu heeft het toch een stuk meer bite en remt ie veel fijner.
    Wanneer ik tijd heb ga ik wel een remolie wissel doen voor de zekerheid met nieuwe achterschijven en blokken. En dan kan die er weer even tegenaan hoop ik.

Nou dat was van korte duur.

Zojuist ging opeens mn abs esp en uitroeptekentje branden. Niet zo mooi dus.

Ook kraakt mn rempedaal nu. Morgen maar eens bellen met de dealer waar ik hem heb gekocht.

Okee het werkt allemaal weer. Het was maar een zekering.
    Kon gisteravond niet echt zien of die nou kapot was. Maar dr zat toch een scheurtje in.

Na het vervangen werkt alles weer prima.

Dat was wederom van korte duur. De lampen gingen weer aan.

Zekering bekeken maar die is nog heel. Wel is de zekering van de gloeibougies kapot gegaan. Wel apart bij een benzine auto. Maargoed. Altijd fijn dat soort problemen.

Als je 'm pas een maand hebt zou ik zeker even terug gaan naar de garage/dealer. Elk zichzelf respecterend autobedrijf zal even met je meekijken lijkt me, ongeacht garantie o.i.d. Dat je het rempedaal diep in moet trappen herken ik zeker niet, ik heb geen FR maar bij mijn 6L valt het me altijd weer op dat deze in verhouding tot andere auto's juist vrij straf remt. In het begin even wennen, maar ik vind het wel prettig.
    voormalig: SEAT Arosa 1.4 signo bj 2004 // SEAT Ibiza 1.6 16V freestyle bj 2007
    huidig: Ford FiŽsta 1.0 ecoboost ST-line bj 2018

Daar heb je gelijk in. Ik heb ook nog 4 maanden bovag garantie dus opzich komt dat wel goed. Ze hebben me gister ook erg netjes geholpen. Monteur deed zelfs een hoes om de stoel heen voor die 20 meter de garage uit rijden. Erg netjes.

Alleen blijkt het nu niet de zekering te zijn. Vandaag ga ik even kijken hoe die rijdt en zal ik wel weer terug gaan naar die dealer.
    Ergens is het wel een geluk bij een ongeluk. Ben even een midweekje weg in de buurt van groningen. Waar ik de auto ook heb gekocht. Woon zelf in hellevoetsluis dus dat is er 3 uur vandaan haha.
    Dus het komt goed uit dat ik nu in de buurt ben.

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast