www.lowering.nl
Page 1 of 4 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 39

Thread: Groupbuy: Goede 2 liter schuimblussers

Groupbuy: Goede 2 liter schuimblussers

Goede eerste hulp bij brand in je auto is een schuimblusser. Vanwege mijn werk als brandweerman kan ik met korting een goede 2 liter schuimblussers aanbieden. Deze zijn vorstbestendig tot -30C dus perfect voor in de auto.
    Voor € 40,- exclusief eventuele verzendkosten (€ 6,95) ben je voorzien van deze eerste hulp. Zet je naam hieronder als je er eentje wil aanschaffen.
    Als je eventueel andere blusmiddelen wil is dat ook mogelijk.

1. Adjego
    2. Sanderbakker
    3. RicooCardoo 1X
    4. Robheid
    5. Devide
    6. Frenkieshenkie
    7. RoadRunnerRik
    8. Pino
    9. Weslietje
    Last edited by koiboy; 03-03-2017 at 19:49.
    Ibi Cupra 2007//JD stage 2//TIP,Forge DV,N249 N211 mod//Miltek turbo back sportcat non resonated, S3 VDO 4 bar brandstofpomp 4 bar FPR.254 pk 368 nm

hoe lang duurt het ongeveer voordat ze "verlopen"? ik moet elke 4 jaar mijn offshore fire fighting refreshen en dan hebben ze altijd bergen verlopen blussers liggen om mee te trainen.
    Cupra 4 motion 2.8 - vr6 - BMC CDA Custom CAI / Full 3" Stainless Exhaust - 223 pk & 301 Nm

Quote Originally Posted by cupra 4 View Post
    hoe lang duurt het ongeveer voordat ze "verlopen"? ik moet elke 4 jaar mijn offshore fire fighting refreshen en dan hebben ze altijd bergen verlopen blussers liggen om mee te trainen.
    Privé blussers verlopen niet maar blussers die in kantoren, fabrieken, offshore en zo die moeten elk jaar gecontroleerd worden door een REOB gecertificeerd bedrijf.
    Maar ik lever de blussers zoiezo met een jaarsticker.

Bij ons gebruiken we ook de (de overtijd) blussers voor de BHV, en dan bedoel ik met overtijd het einde levensduur dus 10 jaar voor co2 blussers en 20 jaar voor de poederblussers.
    Ibi Cupra 2007//JD stage 2//TIP,Forge DV,N249 N211 mod//Miltek turbo back sportcat non resonated, S3 VDO 4 bar brandstofpomp 4 bar FPR.254 pk 368 nm

1. Adjego
    2. Sanderbakker
    3. RicooCardoo 1x
    Last edited by RicooCardoo; 18-02-2017 at 11:18.
    Seat LCR 2003 288.5PK / 420NM - Cobra Non-Resonated Cat-Back - Forge 006 - Forge TIP - JM 3" DP + 200C Cat - Fmic Showroom

Expert Member Cordoba's Avatar
    Remco, als particulier ben je weliswaar niet gebonden aan jaarlijkse keuring en periodiek onderhoud aan de blusmiddelen, maar de blussers zullen net zo hard achteruitgaan als wanneer ze in een bedrijf/instelling hangen. Kun je aangeven wat het verplichte onderhoud is voor een schuimblusser (en ter vergelijking ook graag dat van een poederblusser) om een idee te krijgen.

Ander punt wat zijn de afmetingen van de schuimblusser (diameter en lengte)?
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

Niet helemaal met je eens Gert, wanneer blussers in een bedrijfsinstelling hangen gaan ze naar m'n ervaring sneller achteruit als op een kantoor of kelderkast.

Het verplichte onderhoud voor een schuimblusser(afhankelijk van type) drukmeter controleren, verzegeling moet aanwezig zijn, geen deuken of diepe beschadigingen, etiket moet leesbaar en heel zijn.
    Om de 5 jaar waterwissel en om de 10 jaar cartouche om de 10 jaar patroon vervangen.
    In het geval van een premix elke 5 jaar inhoudwissel.

Het verplichte onderhoud voor een poederblusser(afhankelijk van type) drukmeter controleren, verzegeling moet aanwezig zijn, geen deuken of diepe beschadigingen, etiket moet leesbaar en heel zijn.
    Het poeder moet uit de blusser en moet inwendig gecontroleerd worden, de stijgbuis moet leeg zijn en het rubber aanwezig en goed sluitend zijn.
    Om de 10 jaar dient het patroon te worden gewisseld
    Wij houden voor alle blussers einde levensduur van 20 jaar aan.

De maten van de schuimblusser zijn 380mm hoog en 110mm breed.

Dus de schuimblusser is 5 jaar houdbaar als ik het zo lees?
    Seat LCR 2003 288.5PK / 420NM - Cobra Non-Resonated Cat-Back - Forge 006 - Forge TIP - JM 3" DP + 200C Cat - Fmic Showroom

Voor een bedrijf wel, maar particulier zolang hij goed is.

Page 1 of 4 123 ... LastLast