www.seat.nl
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 25

Thread: [SEAT] [Leon 1P] remschijf+remblokken

[SEAT] [Leon 1P] remschijf+remblokken

Hallo,

Ik moet nieuwe remschijven voor mijn Seat Leon. Alleen ik zie zoveel soorten en merken op internet en wilde daarom om advies vragen. En welke diameter ik nodig heb, want de schijf voor is iets groter dan de schijf achter. Iemand misschien tips welke schijven en blokken en waar ik ze kan kopen?
    Last edited by VeeX; 11-03-2017 at 19:37. Reason: tags, tags, tags, hoe moeilijk kan het nu zijn?
    Seat Leon 1P 2.0 TDI fr facelift 170 pk 350 nm chip stage 1 210 pk 420 nm

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Wat het hier atijd goed doet als upgrade is ATE Powerdiscs met ATE Ceramic blokken of Ferodo DS2500 / EBC Redstuff met goede schijven.

Misschien een link ervan? Want als ik mijn type Leon aanklik vind ik allerlei schijven en sommige zijn toch iets groter dan andere wat er staan. Ik hoef niet per se betere remmen of iets, maar gewoon nieuwe goede remmen. Want zie zoveel soorten op internet staan dat ik er niet wijs uit kom

Ik heb op mijn vorige leon alles vervangen dus schijven en blokken, ik heb toen voor Bosch gekozen was er heel tevreden over...
    ex Leon 1.8T Topsport nu Leon cupra310

Click:

Remschijven (even filteren op ATE) http://www.mijnautoonderdelen.nl/sea...9456/remschijf
    Remblokken (even filteren op ATE) http://www.mijnautoonderdelen.nl/sea...456/remblokken

De Powerdisc staat ertussen, weet niet welke maat je moet hebben. Ik zou het altijd even nameten (even wiel eraf halen) voor de zekerheid

Je kan ook Bosch, Brembo of TRW spelen als je OEM spul wilt

Let er wel op met ceramic remblokken dat deze minder goed remmen. Ze geven overigens wel aanzienlijk minder remstof, waar ze ook voor ontworpen zijn.

Bosch is vaak wel een OE spec schijf, Brembo komt vaak uit allerlei fabrieken en zijn niet altijd van high carbon legering. Dit is iets om primair op te letten, of ze van high carbon legering zijn. Trekt minder snel krom omdat ze beter de warmte verdelen over de hele schijf. Ook zijn ze meer slijtvast. De ATE remschijven zijn dat vrijwel altijd en dus een goede keuze.

TRW blokken zijn vaak OE spec en gewoon goed. Een betere keuze is Ferodo ds2500, dat remt als een beer, wel veel remstof. Ferodo premier (standaard) ben ik niet zo'n fan van. Vond die wel erg weinig bite hebben. De standaard blokken van ATE zijn ook vergelijkbaar met originele remblokken en dus ook top.

Uit Duitsland kun je vaak ook complete blokken & schijven setjes kopen van Zimmermann. Ook goede kwaliteit en als set erg voordelig. Vaak krijg je ook mooie geboorde schijven, voorzien van coating.

Andere goede schijven komen van EBC, maar hier zijn de goedkope standaard schijven niet voorzien van coating en roesten dus. Voor de werking niet zo boeiend, maar ziet er minder mooi uit met open velgen. EBC heeft ook duurdere modellen zoals de turbo groove, deze is wel gecoat en wat duurder en voorzien van groeven en dimples.
    Last edited by passiewassie; 12-03-2017 at 13:51.
    Leon Cupra R(mk1) Showroom - JD stage 1 - R32 + whiteline ARB's - Bilstein B12 - 42 Draft inlaat- EBC/Mintex remmen - Milltek 3inch uitlaat

Top voor de uitgebreide uitleg, nu moet je wel een keuze kunnen maken

bedankt voor de uitgebreide uitleg
    nu zal het zeker goed komen bij mijn keus van remschijven en remblokken, alleen voor de zekerheid even de schijven opmeten ja

misschien een domme vraag, maar het is niet per se nodig om alle 4 de remmen te vervangen toch? Alleen diegene die bijna op zijn zegmaar.
    Last edited by mitchiekuh; 13-03-2017 at 12:00.

Is goed dankjewel! Dacht het al, maar wilde het even zeker weten

Page 1 of 3 123 LastLast