www.carcam.nl
Page 8 of 287 FirstFirst ... 6789101858108 ... LastLast
Results 71 to 80 of 2870

Thread: [SEAT] [Ibiza 6F] SEAT Ibiza samenstellen

Quote Originally Posted by Rosinfield View Post
    Ze doen dat allemaal wel slim
    Ja, ach na onderhandelen kom je op hetzelfde uit. Van zo'n business intense pakket kan 600 euro minder af dan wanneer je het los doet.

Bij de ene zit de korting aan de voorkant, bij de andere kan het er nog af aan de achterkant.
    The Doggyride | Motorblok, Voorstoelen, Achterbank, Kofferbak, Verlichting, 5 deuren en Rond Stuur | JDMedia - Websites en SEO

Kleine maand geleden heb ik op een introductieavond de FR business intense besteld in desire red. Ik heb voor de 115 PK versie gekozen met de volgende opties: full led, dab+ en upgrade exclusive. Ik heb na stevig onderhandelen voor 21850 de auto gekocht. Op deze variant was heel weinig mogelijk qua korting. Kerel van PON moest mee overlegd worden, omdat ze eigenlijk niet zo ver konden zakken qua prijs, maar het kan dus wel! Als je op de duitse site van seat kijkt en daar de configurator pakt kun je het verschil zien in koplampen halogeen of full led. Persoonlijk vind ik de full leds veel mooier en daarom genomem icm het betere licht

Quote Originally Posted by psvrob View Post
    Kleine maand geleden heb ik op een introductieavond de FR business intense besteld in desire red. Ik heb voor de 115 PK versie gekozen met de volgende opties: full led, dab+ en upgrade exclusive. Ik heb na stevig onderhandelen voor 21850 de auto gekocht. Op deze variant was heel weinig mogelijk qua korting. Kerel van PON moest mee overlegd worden, omdat ze eigenlijk niet zo ver konden zakken qua prijs, maar het kan dus wel! Als je op de duitse site van seat kijkt en daar de configurator pakt kun je het verschil zien in koplampen halogeen of full led. Persoonlijk vind ik de full leds veel mooier en daarom genomem icm het betere licht
    Ok netjes, dat is mooi om te horen. Heb je ook al een levertijd?

Ik wacht nog steeds op offertes, al 2 dagen, weet niet waarom dat zo lang moet duren.

Zowel van SEAT als van Ford nog niks gehoord.
    Last edited by JDx; 08-06-2017 at 09:35.
    The Doggyride | Motorblok, Voorstoelen, Achterbank, Kofferbak, Verlichting, 5 deuren en Rond Stuur | JDMedia - Websites en SEO

Offerte net binnen, valt me nog een beetje tegen, ben al langsgeweest bij de dealer.

Inruil was belabberd te noemen, die ga ik dus sowieso zelf verkopen, al gingen ze 1000 euro omhoog, dan ben ik hem nog binnen een dag kwijt voor dat bedrag.

De levertijd is ongeveer 3 maanden, met alcantara komt daar nog eens 3 maanden bij. In geval van zelf verkopen, zou ik dan dus een half jaar zonder auto zitten.

Nou twijfelde ik vooral over het alcantara omdat het gewone FR interieur ook al erg mooi is:

Heb nu in de offerte:

- SEAT Ibiza FR
    - 1.0 TSI 95pk
    - Metallic Desire Red
    - 17" Dynamic velgen
    - FR interieur
    - DAB Plus
    - Upgrade Winter (Verwarmbare voorstoelen, in hoogte verstelbare passagiersstoel, koplampreinigingsinstallatie, verwarmbare ruitensproeierkoppen en ruitenvloeistof indicator)
    - Full-LED Koplampen (Full-LED koplampen met LED dagrijverlichting, LED achterlichten, kentekenplaatverlichting in LED, en interieurverlichting in LED bij middenconsole en voetenruimte)
    - Upgrade Professional 1 (Midderarmsteun voor en opbergvak onder bestuurdersstoel, parkeersensoren achter, Media System Plus met 8" touchscreen in kleur, Bluetooth telefoon en audio-streaming, SD-kaartlezer, CD, 2 USB-aansluitingen, Aux-in-aansluiting, Full-link en donker getinte ruiten achter)

€ 21.875,- (bij mijn dealer is dat € 22.073,- vanwege een iets uitgebreider afleverpakket)

http://configurator.seat.nl/samenvatting?code=PFHBB

Zonder inruil kan daar ongeveer 1000 euro van af.
    Last edited by JDx; 08-06-2017 at 11:52.

Pfff wat een bedrag, de nieuwe Ibiza is wel echt heel veel duurder geworden. Voor mijn huidige 1.4 TSI 150pk heb ik met zo'n beetje alle opties behalve panoramadak en alcantara ongeveer 22.500 betaald. Als ik nu dezelfde opties neem kom ik al op ongeveer 24.000 en dan heb ik nog maar de 1.0 TSI 115pk versie. Laten we zeggen dat er nog 1500 - 2000 bijkomt voor de 1.5TSI straks die vergelijkbaar is met de 1.4 TSI nu, dan is een wat opties gelijkwaardige nieuwe Ibiza dus maar liefst ruim 3000 euro duurder dan het vorige model.

Quote Originally Posted by ik222 View Post
    Pfff wat een bedrag, de nieuwe Ibiza is wel echt heel veel duurder geworden. Voor mijn huidige 1.4 TSI 150pk heb ik met zo'n beetje alle opties behalve panoramadak en alcantara ongeveer 22.500 betaald. Als ik nu dezelfde opties neem kom ik al op ongeveer 24.000 en dan heb ik nog maar de 1.0 TSI 115pk versie. Laten we zeggen dat er nog 1500 - 2000 bijkomt voor de 1.5TSI straks die vergelijkbaar is met de 1.4 TSI nu, dan is een wat opties gelijkwaardige nieuwe Ibiza dus maar liefst ruim 3000 euro duurder dan het vorige model.
    Het is dan ook een hele nieuwe auto. Qua formaat en wielbasis is ie een stuk gegroeid, zelfs al groter dan een Golf 3.

Daarom is dit voor mij ook een optie in plaats van een kale Leon Reference (21.900) heb ik een volle Ibiza FR die qua formaat richting de Leon gaat.

En nog eens een belastingklasse lager. Wielbasis is zelfs groter dan een Golf 4/Leon 1M en hij is 4 cm breder, alleen 9 cm korter. Maar wel 100kg lichter.
    Last edited by JDx; 08-06-2017 at 14:15.

Volgend jaar komt de Ibiza ook met die TFT klokkenwinkel zoals in de Golf. Ook wel tof.
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    Gehad (SEAT): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

Vriend van SEAT-Online! emilio3333's Avatar
    Quote Originally Posted by ik222 View Post
    Is niet helemaal een eerlijk vergelijk natuurlijk. Aan het eind van de levensfase van een model wordt een auto met steeds meer opties uitgerust tegen dezelfde oude of lagere prijs om de auto interessant te houden voor het koperspubliek.
    Is hetzelfde verhaal als met de getoonde Fiesta's in dit topic wat ook een ouder model is.
    Net een nieuw model kopen is altijd duurder t.o.v. zijn voorganger.
    Seat Leon 5F ST 1.6 TDI Style Connected 2017
    VW Golf VII 1.0 TSI Business Edition Connected 2015

En eigenlijk gaat het hier natuurlijk om een totaal nieuwe andere auto

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Fabia combi sprint 1.2 tsi dsg; eibach pro, jd getuned (motor + dsg)

Quote Originally Posted by Rosinfield View Post
    En eigenlijk gaat het hier natuurlijk om een totaal nieuwe andere auto

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    As I said, kijk eens hier naar de wielbasis en maten, je gaat gewoon richting een C-segmenter van een aantal jaar geleden:

Golf 4 2.0 (115pk/1124kg)
    https://www.ultimatespecs.com/nl/aut...Golf-4-20.html

SEAT Ibiza 1.0 (115pk/1040kg)
    https://www.ultimatespecs.com/nl/aut...-115HP-FR.html

Die gewichten daar kloppen niet helamaal van de Ibiza. Want hij is 1040kg.
    Last edited by JDx; 08-06-2017 at 20:40.

Page 8 of 287 FirstFirst ... 6789101858108 ... LastLast