www.vagtechniek.nl
Results 1 to 7 of 7

Thread: [SEAT] [Ateca KH] navigatie Rooten naar een ander navigatie systeem

[SEAT] [Ateca KH] navigatie Rooten naar een ander navigatie systeem

Ik heb nu enige tijd de navigatie in gebruik die vanaf de fabriek is geleverd in de Ateca.
    Het is mij opgevallen dat de nieuwste wegen niet op de kaarten zijn verwerkt (maar dit is reeds eerder in dit forum besproken).

Ik ben benieuwd of het mogelijk is om de navigatie van deze fabrieksradio te rooten naar bv TomTom / Garmin / IGO heeft iemand hier ervaring mee?
    Last edited by Menaz; 24-06-2017 at 20:47. Reason: TAGS!

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Nee, niet mogelijk. Weet niet of je Android Auto (voor een Android telefoon) of crapple airplay (voor een crapple) hebt maar als dat zo is en je hebt het werkend gekregen kun je bijvoorbeeld Google maps van jouw telefoon op het systeem als navigatie gebruiken.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Member
    Quote Originally Posted by Ronald1 View Post
    Ik heb nu enige tijd de navigatie in gebruik die vanaf de fabriek is geleverd in de Ateca.
    Het is mij opgevallen dat de nieuwste wegen niet op de kaarten zijn verwerkt (maar dit is reeds eerder in dit forum besproken).

Ik ben benieuwd of het mogelijk is om de navigatie van deze fabrieksradio te rooten naar bv TomTom / Garmin / IGO heeft iemand hier ervaring mee?
    Wordt inderdaad weer eens tijd voor een update van kaarten. Voor dat de zomervakanties starten zou toch wel fijn zijn.
    Om op de vraga terug te komen: nee geen ervaring met rooten. Lijkt me ook niet nodig met google navigatie via Android Auto.
    Seat Ateca 1.4 TSI Xcellence - Brilliant silver - Alcantara zwart bekleding - Bicolor 18" velgen - Upgrade professional plus

Google maps in combinatie met mijn IPhone werkt inderdaad prima. Android is ook geen probleem deze vindt ik persoonlijk breder inzetbaar in combinatie met verschillende Apps
    Maar het is en blijft een feit dat kaartupdates via de officiele site niet geheel up to date zijn.
    Mocht iemand het wel lukken om de navigatie te kunnen rooten deel dit met ons !

Of gewoon een simpele goedkope android telefoon kopen, deze laat je altijd verbonden in de auto via usb. Zo heb je Prijs de laatste versie van Google Maps in de auto.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
    Ateca 1.4 TSI Xcellence DSG-7, Magic Black, 18" Performance Bicolour, Upgrade Executive, Upgrade Professional Plus, Upgrade Technology DSG.

Voor de navigatie gebruik ik MapFactor GPS Navigation Maps (https://play.google.com/store/apps/d...ctor.navigator) op mijn chinese Android phone.
    De kaarten zijn open source, dus gratis en altijd up-to-date. De kaarten kunnen ook opgeslagen worden op de externe SD-kaart. Kan offline gebruikt worden en ook als navigatie als fietser of voetganger.
    Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦ reserve koppeling ♦

ik gebruik zelf waze.
    deze heb ik op mijn android telefoon en gekoppeld via usb in de toledo.
    persoonlijk vind ik dit de beste navigatie...google maps is veel beter geworden dan eerst en dat komt doordat ze waze hebben opgekocht.
    alle updates staan er in.
    alle wegen.
    alle files.
    alle flitsers.
    zelfs als je een hagelbui tegenkomt wordt je gewaarschuwd.
    het is een gratis prog en je helpt zelf mee door situaties te melden in de map.
    ik ben noooit later op lokatie dan dat hij aangeeft,ongeacht de kilometers.