www.vagtechniek.nl
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 23

Thread: [SEAT] [Ibiza 6J] nieuwe navigatie plaatsen, hoe, wie en waar?

Bij deze werden alle stekkers meegeleverd. Het is plug and play inclusief stuurwielbediening. Enige handeling is het aansluiten van 12V op de antenne (de benodigde kabel werd meegeleverd). Doanekosten en invoerrechten waren ongeveer €65.

Goedemorgen allemaal, heb hier lang over nagedacht en goed uitgezocht wat ik moest bestellen. Uiteindelijk is dit het geworden:

https://nl.aliexpress.com/item/Erisi...858333369.html

Zoals je ziet heb ik de versie met Android 8.0 besteld uiteraard ook met 2GB RAM en 32GB intern geheugen. Zit er wel aan te denken een sim only aan te schaffen met internet zodat ik constant Spotify/ navigatie (gebruik ik Sygic voor) kan updaten en live gegevens heb.

Samen met:

https://nl.aliexpress.com/item/Erisi...831282270.html
    https://nl.aliexpress.com/item/Promo...835397508.html

De set komt binnen rond 12/13 april als het goed is en ben dan zeer benieuwd naar de werking!
    Van wat ik heb gezien op youtube werkt dit perfect. Wat ik toekomstig nog wil is de ELM connector zodat ik de waardes van de ibiza ook kan inzien dat is voor later.
    Expres niet de TV box besteld.. moet wel veilig blijven natuurlijk

Zodra alles binnen is zal ik wat foto's maken ook van het plaatsen en een filmpje van de werking maken!
    SEAT LEON 1P 2010-facelift 1.8 TSI

Alles zit erin en werkt

Heb wel nog een uitdaging met het bereik/ signaal/ ontvangst van de DAB+ antenne.

Deze heb ik geplaatst conform instructies, hij vind alle Radio zenders ook, maar pas als ik mijn hand op de antenne houd krijg ik vol bereik en werkt het echt afspelen van de zenders.
    Als ik me hand er vanaf haal - breekt het signaal af en verlies ik de radio.

Suggesties zijn welkom!

Quote Originally Posted by Mark4Seat View Post
    Ik heb deze ingebouwd:
    https://nl.aliexpress.com/item/HD-10...636659564.html

Let goed op dat je een octacore met 2 GB ram besteld. De 1GB modellen zijn traag. Staar je niet blind op de android versie maar neem minimaal 5 of hoger. Vanaf versie 6 werkt TomTomGO Mobile ook super goed. Absolute aanrader als navigatie voor nog geen 20 p/j.

Met:
    - Calearo Dakantenne 16V AM/FM & DAB 7677932
    - DAB+ USB module
    - SMB naar SMA verloopstekker
    - 2x USB verlengkabels
    - Achteruitrij camera op nummerplaat

Meer info vind je hier:
    https://gathering.tweakers.net/forum...ges/1740515/20
    Zelf heb ik precies dezelfde set ingebouwd alleen dan met Android 8.0.
    Krijg 1 ding niet aan de praat: werkende DAB+ Radio. Hoe heb jij de antenne aangesloten en ervoor gezorgd dat je zo goed bereik hebt?

Graag hoor ik dat even daar loop ik nu nog tegenaan

Thanks

Achteruitrijcamera

Goedeavond,

Ik heb een IBIZA ST en heb precies dezelfde Navigatie gekocht en ingebouwd alleen dan met Android 8.0.
    Deze werkt perfect. Ik krijg alleen de achteruitrijcamera niet aan de praat. Als mijn contakt aan staat en ik de versnellingspook in zo'n achteruit zet krijg ik perfect beeld. Maar als ik de motor start en deze in zo'n achteruit zet krijg ik geen beeld.
    Heb de plus (+) en min (-) kabels vd camera aan de achteruitrijlicht aangesloten en de plus (+) vd videokabel aan de reverse detection kabel aangesloten.
    Kan iemand mij vertellen wat ik fout heb gedaan of hoe ik de camera moet aansluiten.

Alle tips zijn welkome

Thanks

Ik heb zelf een tijd geleden ook zo'n achteruitrijcamera aangesloten op een aftermarket radio. Bij mij werkt de camera ook perfect met het contact aan en in z'n achteruit. Maar als ik de motor start en de auto dan in z'n achteruit doe beginnen er allemaal strepen over het scherm te lopen.

Heel veel research naar gedaan, blijkbaar is het interferentie. Recent heb ik mij een zogenaamde "Noise filter" besteld van aliexpress om tussen de stroomdraadjes van de camera te solderen. Volgens de Youtube filmpjes zou dit de oplossing moeten zijn. Waarschijnlijk heb jij hetzelfde probleem maar dan in wat ergere vorm.

Ik hoop dit z.s.m. in te bouwen zodat ik wat feedback kan geven of het werkt of niet..
    Last edited by Sem; 09-11-2018 at 12:42.

Quote Originally Posted by taribo View Post
    Goedeavond,

Ik heb een IBIZA ST en heb precies dezelfde Navigatie gekocht en ingebouwd alleen dan met Android 8.0.
    Deze werkt perfect. Ik krijg alleen de achteruitrijcamera niet aan de praat. Als mijn contakt aan staat en ik de versnellingspook in zo'n achteruit zet krijg ik perfect beeld. Maar als ik de motor start en deze in zo'n achteruit zet krijg ik geen beeld.
    Heb de plus (+) en min (-) kabels vd camera aan de achteruitrijlicht aangesloten en de plus (+) vd videokabel aan de reverse detection kabel aangesloten.
    Kan iemand mij vertellen wat ik fout heb gedaan of hoe ik de camera moet aansluiten.

Alle tips zijn welkome

Thanks
    Beetje late reactie. Oplossing is de 12v aansluiting (sigarettenaansteker) uit de kofferbak te gebruiken. Daarnaast heb ik een schakel relais gebruikt zodat de led verlichting van de camera niet continue brandt bij deze oplossing.

Pas een Seat Ibiza ST gekocht, en tevens wat upgrades uitgevoerd:

Android 8 radio 4gb,

Andere upgrades:

Pedaal rubbers en voetverlichting

Leeslampen achterbank:

Mooie mods, maar zou even een voorstel topic starten en daar even opnieuw beginnen.

Hier in dit topic zullen veel mensen je post missen.

En dat zou zonde zijn, mogelijk hebben mensen vragen over je aanpassingen.
    Seat Arona FR

Ik heb zoals Mark4Seat hetzelfde autoradio laten inbouwen. Ik merk alleen op dat mijn accu steeds leeg loopt na 2 dagen deze niet gebruikt te hebben. Bougie's zijn vervangen en zowel de accu en dynamo zijn goed bevonden en mijn accu is 1 keer vervangen. Inmiddels heb ik de auto radio eruit gehaald en heb ik er niks in zitten.

Ik rij in een Seat Ibiza 6J uit 2009 1.4 Sport Up. Iemand enig idee wat ik kan doen?
    Last edited by Salahe; 14-01-2019 at 19:48.

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast