www.oliewereld.nl
Page 1 of 10 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 91

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Cupra R

Administrator erwin1988's Avatar

[SEAT] [Leon 5F] Cupra R

Het grote publiek kan tijdens de IAA van Frankfurt van dichtbij kennismaken met de nieuwe Arona, maar dat is niet de enige nieuweling die volgende week z'n gezicht laat zien. Wat denken we namelijk van deze Leon Cupra R?

De Leon Cupra R is de overtreffende trap van de Leon Cupra, een variant die in een gelimiteerde oplage van 799 stuks gebowud zal worden. Wie de Cupra R met handbak bestelt, krijgt een 310 pk sterke variant afgeleverd. De variant met DSG-transmissie schopt het tot 300 pk.

De Leon Cupra R wordt rondom aangekleed met van koolstofvezeldetails voorzien spoilerwerk. We komen het lichtgewicht goedje tegen op de voor- en achterspoiler, op de sideskirts en op de diffuser. De zijspiegelkappen, de logo's en wielen dragen een koperkleurige lak. Ook het interieur is volgens Seat voorzien van koperkleurige accenten. Op het stuurwiel en op op de pookknop is Alcantara geplakt. De Leon Cupra R is leverbaar in Matte Grey, Midnight Black en Purenees Grey. Seat Leon Cupra R heeft een aangepast camber op z'n vooras en beschikt standaard over het adaptieve DCC-onderstel. Remmerij van Brembo is tevens van de partij, hetzelfde geldt voor een speciaal uitlaatsysteem.

Candy White Seat Leon FR 2.0 TSI "11, JD Stage 2 304,5Pk 420Nm, full option, full non resonated milltek, Aangepast onderstel, remupgrade 345 schijven en kermit groene klauwen

*fap*fap*fap*
    Nu (SEAT): Altea XL 1.4TSI Style (& Ford FiŽsta 1.6 TI-VCT Sport)
    Gehad (aan SEAT's dan): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii

Heel lekker! De geruchten gaan dat het onderstel van de clubsport gebruikt is..
    Leon Cupra R(mk1) Showroom - JD stage 1 - R32 + whiteline ARB's - Bilstein B12 - 42 Draft inlaat- EBC/Mintex remmen - Milltek 3inch uitlaat

ik ik vraag mij af door iedereen die koperkleurige accenten als de "overtreffende trap" worden gezien
    [Leon Cupra 2010 241pk 300nm] SHOWROOM[Ex. 2x Seat Ibiza 6L 1.4 16V]

Vermogen is wel nagenoeg gelijk aan de 'normale' Cupra... Had ietsje meer mogen zijn om een echte 'R' badge te mogen dragen naar mijn idee
    SEAT LEON 1.8T :: MY 20VT VIDEO :: COBRA :: TIP :: S3FP :: FMIC :: 18'' OZ :: AP :: BREMBO :: JD CUSTOM 256 pk & 372 nm :: FORGE DV007 :: INJEN :: DAILY :: SAXO VTS

Quote Originally Posted by frenkieshenkie View Post
    Vermogen is wel nagenoeg gelijk aan de 'normale' Cupra... Had ietsje meer mogen zijn om een echte 'R' badge te mogen dragen naar mijn idee
    Mijn idee, is vrijwel identiek.

Gelukkig maar anders wordt mijn model snel oud
    Leon Cupra 280 | DSG | 5d | Bucketseats | 5mm spacers | 18"Motec | Toyo R1R |

Quote Originally Posted by Prichy View Post
    ik ik vraag mij af door iedereen die koperkleurige accenten als de "overtreffende trap" worden gezien
    Normaal loopt iedereen te zeuren dat je een 'R' amper kan onderscheiden. Doen ze een keer wat aan het uiterlijk, is het weer niet goed.

Geinig, maar m.i. alleen interessant als het een Golf R tegenhanger/kloon zou zijn met 4WD. Ik weet de prijs niet maar ik gok er zomaar op dat je beter de Cupra 300 kunt aanschaffen, Milltek en dikke remmen eronder en klaar!

Met DCC. Lekker retro!

Page 1 of 10 123 ... LastLast