www.carclean.nl
Page 1 of 5 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 43

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Piepende/ Knakkende Voortrein

[SEAT] [Leon 5F] Piepende/ Knakkende Voortrein

Op een hoop forums (audi, volkswagen en seat) wordt een hoop gesproken over piepende/ knakkende voortrein en vroeg me af wat jullie ervaringen hiermee zijn?

Ik heb zelf een cupra 280 st uit 2015 met 17.500 km (rij er veels te weinig mee). Het valt me op dat als ik rustig op verkeersdrempel afrij ik een zacht piepend geluid hoor (hoorbaar als de radio uit staat). Vanochtend was het wat duidelijker te horen.
    Nu vermoed ik zelf (ook na de forums gelezen te hebben) dat het aan de stabi. Bussen/ Rubbers ligt. Aangezien de garantie net verlopen is (de eerste 2 jaar) gelden dus weer andere garantie regels en geven 2 dealers aan dat dit dus niet onder garantie bekeken kan worden.

Ik heb er geen last van. Is er verder iets aan te doen of betekent dat de bussen vervangen moeten worden?

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Weet niet beter dan dat de Cupra verkocht werd en wordt met 4 jaar fabrieksgarantie in NL.
    Echter bij mij is onbekend of die extra 2 jaar aan speciale voorwaarden gebonden zijn.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Vriend van SEAT-Online! TDI vlammer's Avatar
    Bij mijn Fr piepen de rubbers van de starre achteras bij het nemen van verkeerdrempels daar had de Ibiza van mijn vrouw destijds ook last van voornamelijk bij koud weer . Deze rubbers zijn toen ingevet , maar na een jaar was het piepen weer terug . Ben er aan gewend ondertussen .
    Rogerís SEAT LEON FR ST Midnight Black + Dianaís OPEL ADAM 1.0T OPC-line Dynamic Grey

Dat zou gewoon onder de garantie moeten vallen, laatste 2 jaar is alleen een km stand van max. 100K km toegestaan!!

Zou het een slijtage deel zijn of werkt de dealer niet mee?

https://www.pondealer.nl/standaard-4-jaar-seat-garantie
    Leon Cupra 280 | 5d | JD stage 1+ | DSG | VWR intake | 290 uitlaat | Bucketseats | Side skirts | Clubsport S brakes | Spacers | 18"Motec | MPSS |

Op de website van Seat staat een brochure met de exacte details

https://www.seat.nl/service/service-...-jaar-garantie

Ik heb vanochtend de Seat dealer nogmaals gebeld, omdat in de brochure wordt vermeld dat piepjes en ratels pas vanaf 36 maanden worden uitgesloten qua garantie.

Heb ook gelezen dat er een update van Seat is geweest waarin wordt aangegeven dat het een en ander moet worden uitgebouwd, gesmeerd
    en weer teruggebouwd. Alleen geeft de dealer aan dat dit waarschijnlijk niet door Seat vergoed gaat worden.

Ik ga as vrijdag langs de dealer om dit te bespreken & meteen ook te kijken naar de scheuren in het display (zowel bestuurder als bijrijder) van de climatronic.

Tot nu toe (ook met m'n vorige Seat) was de dealer altijd behulpzaam, dus ben benieuwd.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    En laat je de kaas niet van het brood eten!
    Being a Petrolhead never gets boring....

Senior Member XPtuning's Avatar
    Dit is een hele jonge auto qua kilometers. Het zou vreemd zijn en niet coulant om hier niets aan te doen.
    Ook na de garantie periode moeten ze dit verhelpen omdat een auto een langere gebruiksduur/gebruiks verwachting heeft dan de duur van de garantie periode.
    Kijk maar op consuwijzer.nl
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

Bij mij is in oktober 2016 (de auto was toen ruim 2 jaar oud) bij ongeveer 71000 km onder garantie door Seat dealer Waalwijk de hele voortrein los gehaald en gesmeerd. Het kraken is sindsdien bij mij verdwenen.
    Last edited by DriverSeat; 08-11-2017 at 22:52. Reason: km-stand aangepast
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Page 1 of 5 123 ... LastLast