www.carclean.nl
Page 5 of 5 FirstFirst ... 345
Results 41 to 49 of 49

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Piepende/ Knakkende Voortrein

Senior Member XPtuning's Avatar
    Je moet dat hele dikke plakkerige vet gebruiken wat ook bij de Forge Motorsport DV's geleverd wordt.. volgens mij komt van ExxonMobil...om die stabi bussen te smeren.... wiellager vet wordt dun door het water.
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

Senior Member XPtuning's Avatar
    Quote Originally Posted by Izzy View Post
    Ik heb ALLE rubbers die voor de LEON 5F te verkrijgen zijn laten installeren.
    Onder en overstuur zijn drastisch verminderd doordat de wagen minder danst op zijn poten.
    Veel scherpere stuur-input.
    Rubber van de motorsteun doet heel goed zijn ding. De 'lift-off' is veel minder waardoor je meer grip hebt bij het vertrekken.
    Hij schakelt ook precieser bij sportief rijgedrag omdat de motorblok steviger op zijn plaats zit. MAAR, tussen stationair en ong. 14000 rpm krijg je ongelooflijk veel trillingen en geluiden binnen door de rubber van de motorsteun.
    ik rij er nu 2 maanden mee rond en ga binnenkort terug de originele rubber laten steken.

Het gepiep en gekraak is zeer zeker door de rubbers voor en achter van de wishbone. Dit was al het geval met de orginele rubbers en met de Powerflex rubbers werd het dubbel zo erg.
    Om de 2/3 weken GOED inspuiten met een silicone spray en je zal niets meer horen.
    Ik heb pas bij mijn Exeo de versnellingsbak steun vervangen door een 034Motorsport street density versie...nou zo rond stationair en iets hoger leek het wel tractor zoveel trillingen....dus dat ding er zsm uitgehaald en vervangen door een nieuwe originele versnellingsbak steun...
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Polyurethaan word altijd een beetje zachter na x gebruik (kan wel even duren). Maar voor veel mensen is het idd een trilfestijn en niet iedereen heeft dat ervoor over.

Quote Originally Posted by DriverSeat View Post
    Bij mij is in oktober 2016 (de auto was toen ruim 2 jaar oud) bij ongeveer 71000 km onder garantie door Seat dealer Waalwijk de hele voortrein los gehaald en gesmeerd. Het kraken is sindsdien bij mij verdwenen.
    Update: Ik heb er sindsdien 3 jaar en 100000 km kraakvrij mee gereden, maar nu begint het weer een beetje.
    Gisteren het onderstel opnieuw laten smeren. Hopelijk blijft het weer 100000 km kraakvrij.
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Wat zijn de kosten daar van als ik vragen mag.

Mijn kraakt bij heuvels ook, maar de monteur kon niks horen. Wegens Corona konden we helaas niet samen even rijden.

217 incl. BTW
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

217 incl. BTW
    voor onderstel smeren?
    Wat zei jij? "Kan je bek niet verder open?"
    (Jaap Kooiman, Toen was geluk heel gewoon )
    LEON FR Dynamic 1.4 TSI 110kW/150pk ACT DSG 2015 -- Navi 5F0
    In bestelling, Levering binnenkort: LEON ST FR Ultimate Edition Black

Quote Originally Posted by Toreador View Post
    Wat zei jij? "Kan je bek niet verder open?"
    (Jaap Kooiman, Toen was geluk heel gewoon )
    Mooie tv was dat vroegah
    SEAT Ibiza 6F FR || Showroom ||
    SEAT Leon 1M FR || Showroom ||

Member
    Zeer gebruikelijke uitdrukking in Rotterdam e.o. ...
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Page 5 of 5 FirstFirst ... 345