www.lowering.nl
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 29

Thread: [SEAT] [Leon 1M] achterklep gaat niet meer open

[SEAT] [Leon 1M] achterklep gaat niet meer open

ik heb een probleem met me achterklep hij wil niet meer los (open) maar het slot gaat wel op slot en los wat ik zo hoor. nu heb ik op het ouwe forum er wel eens iets over gelezen maar kan het hier niet vinden. ik moet volgens mij via die achterbank de plastic hoes los halen maar dan. moet ik 1 of andere pin vervangen?

Expert Member Cordoba's Avatar
    Alf heeft wel een vergelijkbaar probleem gehad met zijn Ibiza, misschien dat daar info staat waar je wat mee kunt.
    http://www.seat-online.nl/showthread...chterklep+open
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

probleem is verholpen. hij was met de hand op slot gedaan ofzo en dan werkt het autobediening niet. nu wil hij weer op slot en van slot beetje raar maar hij werkt weer

Ik wil hier nog even op doorgaan.. bij mij is het probleem nog steeds aanwezig. Ik hoor het motortje van het slot van de kofferbak wel. maar met de sleutel en met de afstandbediening wil deze niet meer opengaan.

Ik wou eens van dichterbij bekijken of het mogelijk is om het open te maken? maar heb geen idee waar ik moet beginnen. Heb in de eerdere forum verwijzing naar de ibiza gekeken maar kwam hier verder niet uit. Kan iemand mij helpen? ik heb geen zin om naar de garage te gaan en daar een dure rekening te betalen, zodat bijv het slot vervangen moet worden.

Het lijkt erop dat op 1 of andere manier het slot niet word aangetrokken zodat de kofferbak opengaat.......

Expert Member Cordoba's Avatar
    Probleem is dat de klep eigenlijk eerst open moet voor je kan zien, wat er aan de hand is, in elk geval moet de binnenbekleding eraf. Ik weet niet of je zaterdag naar de meeting komt, misschien kan daar iemand je een handje helpen?
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

Vriend van SEAT-Online! Redhead's Avatar
    Als goed is kan je vanuit de achterbank naar de klep komen. Dan moet je aan de onderzijde bij het slot met een tafelmes, met de botte kant aan de zijkant [weet ff niet links of rechts] ene palletje omduwen. Dan is hij los van de grendel en kan open.

Als je dan de bekledigen eraf hebt gehaald moet je de hevel die aan slot en mechanisme zit vervangen. Dit is een metalen stang met kunststof bevestigings gaffeltje. Die zijn het probleem omdat ze kunnen afbreken. In beste geval is hij eraf geschoten en kan je alles zo weer monteren.
    Arosa 6H | Cordoba 6L | Ibiza ST 6J Seat loos E36 Compact 1.9 Aut. | E28 525 '83.

oke dan thnx.. toevallig geen foto'ss??

Quote Originally Posted by Shaamm View Post
    oke dan thnx.. toevallig geen foto'ss??
    Die eer is aan jou En dan "How To" topic posten.
    Arosa 6H | Cordoba 6L | Ibiza ST 6J Seat loos E36 Compact 1.9 Aut. | E28 525 '83.

misschien iets raars maar je moet de sleutel verder dan 90 graden door draaien. is had hem eerst horizontaal en daarna verticaal maar nix. maaar toen had ik hem van horizontaal naar verticaal + 22 graden ongeveer en hoorde klik en alles werkte weer. misschien is dat ook bij jou het probleem

Je had dus de klep uit de CV vergrendeling gehaald. Shaamm heeft geen functie terwijl hij wel motor hoort en slot bediend. Dan is er iets mis.

Page 1 of 3 123 LastLast