www.lowering.nl
Page 4 of 11 FirstFirst ... 23456 ... LastLast
Results 31 to 40 of 109

Thread: [SEAT] [Leon 5F] FR Cupra uitlaat + rieger diffuser

Eindelijk had ik de eerste stap genomen om de achterkant op te waarderen zoals Prichy ook heeft gedaan.

Rieger diffuser:

Helaas is het me na 2 pogingen nog steeds niet gelukt om de originele diffuser eraf te krijgen. Ik heb voor de zekerheid Prichy nog even gevraagd. Hij heeft het al 2 keer succesvol gedaan en zijn werkwijze is hetzelfde als wat ik op het Duitse forum heb gelezen. Dwz 3 schroeven en 2 pinnen loshalen en dan de diffuser met flinke kracht naar achteren lostrekken, beginnende bij de zijkant. Bij mij komt de diffuser echter niet los en ik ben bang dat ik meer kapot ga maken dan me lief is. Dus ik moet nog even kijken hoe het nu verder moet.

Op het Engelse Cupra forum staat trouwens een handleiding waarin eerst de complete bumper eraf wordt gehaald, omdat het anders (bijna) niet te doen zou zijn. Maar aan zo’n operatie wil ik helemaal niet beginnen. Daarvoor moeten zelfs de achterlichten eraf.

Ik heb trouwens gekozen voor de mat zwarte (ongespoten) variant, met het idee dat ik dit later eventueel nog kan laten spuiten. Het blijkt echter dat de ongespoten diffuser eigenlijk ook gespoten moet worden om verkleuring tegen te gaan en ter bescherming tegen lichte krassen? Ik ga het eerst even aanzien. Misschien kan ik nog plasti dippen, of houdt dat niet goed op ongespoten ABS? In dat geval had ik beter direct glanzend gelakt kunnen kiezen als uitgangspunt. Dan had ik ook makkelijker kunnen switchen.

Nou ja, als de nieuwe diffuser er eenmaal op zit wil ik ook nog de eindtips van de uitlaat laten vervangen door RS6 replica’s zoals bij Prichy. Ik heb NM parts al gemaild maar krijg geen antwoord. Ik begreep dat hij het meestal erg druk heeft. Misschien kan ik beter bellen?
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Ik moest wat popnagels uitboren aan de onderkant, maar ik heb een ST. Weet niet of dat bij de normale Leon ook zo is. Daarna kon ik hem er ook met gepast geweld aftrekken. Naar achter en tegelijkertijd een beetje naar beneden trekken.
    New: Seat Leon ST Cupra 280 | Old: Seat Toledo 1M 1.6 16v Sport

Quote Originally Posted by Nico111 View Post
    https://youtu.be/wlllx1ZtyC8

Vanaf 3 minuten. Hij trekt hem er zo af.
    Dat is het facelift model. Zit net iets anders vast volgens mij.
    Ik weet ook niet of er verschil is tussen 3-deurs en 5-deurs.
    Desalniettemin ga ik het filmpje nog eens goed bestuderen.
    Last edited by DriverSeat; 30-09-2019 at 19:29.
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Ik twijfel zelf ook nog om deze diffuser te installeren en de kap achter zwart te spuiten. Ik dacht dat ik eruit was maar heb toch nog een kleine twijfel.

Diffuser van facelift model en oude model zijn sowieso verschillend. Ik heb de indruk (meen ik ook ergens gelezen te hebben maar weet dat niet zeker) dat de diffuser bij het oude model overdreven degelijk vastgezet/vastgeklikt is. De Rieger diffuser zit veel simpeler vast en dat voldoet ook. Mogelijk heeft het te maken met de mate van crash bestendigheid.
    Last edited by DriverSeat; 30-09-2019 at 20:12.

@driverseat
    Nou zit de diffuser er al op?
    Heb je hem gekocht bij carstyle?

Nog geen tijd gehad het nog eens te proberen. Als het goed weer is probeer ik het morgen nog eens.

Ik heb hem idd bij Carstyle besteld.

Nou ik heb hem ook besteld alleen dan in glanzend zwart. Ben benieuwd hoe het in het echt staat. Als het mooi is dan gaat de achter plaat ook naar de spuiter.
    Helaas is de levertijd wel erg langs dus ik moet nog even geduld hebben.

@ Maurice,

is het inmiddels al gelukt? prober het dit weekend even (volgends mij gaat de tempratuur wat omhoog)
    ook begon ik bij de hoeken zodat ik met 1 hand mijn bumper tegen kon houden. en zo naar een kant werken.

@nico,

ik heb nog mijn originele achterplaat liggen. (inclusief nieuwe kentekenhouder)
    ik heb er toen 1 gekocht om te zorgen dat ik tijdens het spuiten gewoon verder kon rijden.
    hij moet sowiso door de spuiter helemaal opgeschuurd en glas gemaakt worden dus kan je naar mijn idee mijn originele gebruiken.

ik weet niet waar je vandaan komt maar voor een 6packie pils mag je hem halen
    Audi A6 "Slagschip"+ Mii 2017 Sport Intense [Ex. Leon Cupra 400+ Ex. Seat Leon Cupra 2010 en 2x Seat Ibiza 6L 1.4 16V]

Page 4 of 11 FirstFirst ... 23456 ... LastLast