www.seat.nl
Page 6 of 10 FirstFirst ... 45678 ... LastLast
Results 51 to 60 of 96

Thread: [SEAT] [Leon 5F] FR Cupra uitlaat + rieger diffuser

netjes Maurice!.
    blij dat het uiteindelijk gelukt is! maar Nick had uiteraard al wat ervaring met deze diffusers

herkende Nick het project nog ?
    Audi A6 "Slagschip"+ Mii 2017 Sport Intense [Ex. Leon Cupra 400+ Ex. Seat Leon Cupra 2010 en 2x Seat Ibiza 6L 1.4 16V]

Ik had gezegd dat ik door jou bij hem terecht gekomen was en hij kon het nog wel zo ongeveer herinneren.
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Ja hij doet mooi werk. Als je op.zen facebook pagina kijkt zie je vaak mooie projecten!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
    Audi A6 "Slagschip"+ Mii 2017 Sport Intense [Ex. Leon Cupra 400+ Ex. Seat Leon Cupra 2010 en 2x Seat Ibiza 6L 1.4 16V]

Toch nog enkele kritische opmerkingen. Het gaat om details die misschien weinig of geen mensen zullen opvallen maar toch.

Ik heb de auto meerdere keren recht van achteren bekeken en het blijkt dat in de uitlijning van de tips een hele kleine verdraaiing zit. De linker tip staat ongeveer horizontaal en de rechter tip staat ongeveer 2 a 3 graden verdraaid. Naar mijn mening is de stand van de rechter tip iets fraaier. Die loopt naar de buitenkant toe namelijk een fractie omhoog en dat ziet er zowel recht als schuin van achteren beter uit. Het lijnenspel met de bumper is dan mooier. Met name het feit dat het links en rechts niet perfect identiek is maakt het volgens mij minder fraai.

Conclusies:
    - Dit probleem zal voornamelijk spelen bij ovale tips. Bij ronde tips speelt dit misschien een beperkte rol als ze afgeschuind zijn.
    - Gelaste tips kun je achteraf niet meer even verdraaien. Met geklemde tips is dat natuurlijk wel mogelijk.
    - Denk bij de montage niet te snel dat de tips wel ongeveer goed uitgelijnd zijn, maar wees super kritisch.

Een ander puntje:
    Het gaat om hoogglans gepolijste RVS sierstukken. Dit vind ik persoonlijk ook het mooist. Het liefst zou ik misschien zelfs chromen eindtips hebben. Nu heb ik echter ontdekt dat bij de linker tip men "vergeten" is het onderste omgerolde randje hoogglans te polijsten. Nogmaals, ik denk dat (bijna) niemand dit zal opmerken, maar de spiegeling is daardoor op het randje dat je van achteren ziet een fractie minder.

Enfin, de tips en montage waren niet zo duur en Nick heeft goed z'n best gedaan maar deze details zijn toch jammer. Als het mogelijk is zou ik dit natuurlijk nog graag een keer gefixt willen hebben. Alles is natuurlijk mogelijk, maar wat betreft de verdraaiing lijkt het mij niet zo makkelijk.

Het hoogglans polijsten van het randje lijkt mij daarentegen voor iemand met ervaring, kennis en de juiste tools niet zo moeilijk. Ikzelf heb dat echter geen van alle, dus mocht er iemand hier op S-O zijn die het tegen een passende vergoeding voor mij zou kunnen doen dan zou ik dat zeer waarderen.

Wat betreft het geluid merk ik dat dat nu een fractie harder klinkt en ietsje meer galmt. Volgens mij had Prichy dezelfde ervaring.
    Last edited by DriverSeat; 03-11-2019 at 16:24.
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

dubbelpost

Dat is d reden dat je ovale sierstukken nit moet lassen. Zodra de rubbers iets gaan doorhangen staan je tips als scheef, zonder mogelijkheid tot correctie. Bij mij zitten zo om die reden ook geklemd. Bovendien kun je ze dan eenvoudigweg vervangen voor andere exemplaren als je ze beu bent.
    "Seat Leon Sport 1.8 20VT '02 ░ JD Stage 2 (250pk, 380Nm)"
    Seat Leon ST Cupra 290 '16 ░ JD Stage 1 (383pk, 522Nm)

Ja dat is zo.
    Ik weet dat Bull-X een hele mooie oplossing heeft, inclusief aansluitbochten voor de 5F Cupra.
    Maar de RS6 replica’s zien er in principe goed uit en deze oplossing is relatief goedkoop.
    Dus toch hier maar voor gegaan.

De Bull-X oplossing had ik al eens gepost. Prijs valt eigenlijk erg mee. Misschien toch de beste oplossing?

Quote Originally Posted by DriverSeat View Post
    Om het Showroom topic van Prichy niet verder te misbruiken, even hier gepost.

Zelf zit ik al een tijdje te kijken naar deze oplossing:

https://www.hg-motorsport.de/shop/pr...djustable.html

Zij hebben zelfs elleboog stukken om de eindpijpen te monteren op een standaard Cupra 5F uitlaat.
    https://www.hg-motorsport.de/shop/pr...tailpipes.html

Ik veronderstel dat dit dan het setje is met de tailpipes mee inbegrepen voor de leon st 300?

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

Page 6 of 10 FirstFirst ... 45678 ... LastLast