www.seat.nl
Page 9 of 10 FirstFirst ... 78910 LastLast
Results 81 to 90 of 96

Thread: [SEAT] [Leon 5F] FR Cupra uitlaat + rieger diffuser

Quote Originally Posted by Nico111 View Post
    Ja hij stond gewoon op de oprit/grond. Dan zal dat het wel zijn.
    Dan ga ik het zo maar niet nog een keer proberen.
    Helaas kan ik niet zo een twee drie bedenken waar ik een brug kan gebruiken.
    Het is idd geen makkelijk werkje...zelfs nik van nmparts had er wat moeite mee op de brug.
    Hij gebruikte ook een schroevendraaier om de lipjes 1 voor 1 voorzichtig los te wringen en dan komt hij er stukje per stukje af.
    Zeer blij dat ik hier niet zelf ben aan begonnen.

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

Bij mij ging het vrij makkelijk gelukkig. Ik had de auto op assteunen staan. Tegelijkertijd naar achteren en beneden trekken.
    New: Seat Leon ST Cupra 280 | Old: Seat Toledo 1M 1.6 16v Sport

Assteunen kan ik nog wel een keer proberen. Goed idee.

Quote Originally Posted by Donoli74 View Post
    Het is idd geen makkelijk werkje...zelfs nik van nmparts had er wat moeite mee op de brug.
    Hij gebruikte ook een schroevendraaier om de lipjes 1 voor 1 voorzichtig los te wringen en dan komt hij er stukje per stukje af.
    Zeer blij dat ik hier niet zelf ben aan begonnen.

Voor mij precies hetzelfde verhaal.
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Quote Originally Posted by Marijn View Post
    Bij mij ging het vrij makkelijk gelukkig. Ik had de auto op assteunen staan. Tegelijkertijd naar achteren en beneden trekken.
    Ik vraag me nog wel af of dat komt omdat jij een ST hebt. Ik kreeg de indruk dat het bij de facelift hatchback Cupra*s ook iets makkelijker gaat.
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

@prichy en driverseat.
    Heb vandaag offerte gevraagd in de garage "waar ik mijn sideskirts laat plaatsen" voor de plastieken plaat waar de nummerplaat hangt.
    Sloeg me dat ff tegen zeg...395 euro voor de bestaande plaat te demonteren,schuren, primeren en te spuiten.
    Dit word dus een zelfprojectje maar is deze makkelijk te demonteren?
    Waar hebben jullie dit laten doen?

Zo zaterdag weer een poging gedaan en het is gelukt! Het verwijderen ging nu best snel. Toen de lipjes aan de onderkant eenmaal los waren ging het best snel. Ik heb hem wel helemaal met WD 40 ingespoten.
    Het vast zetten van de bouten met de moertjes was wel even een gepriegel. Ik ben zeer blij met het resultaat.
    Net ook meteen maar de Rieger splitter erbij besteld.

Mooi dat het je gelukt is. Heb je nog wel de originele tips?

mooi dat het gelukt is maar uhm fotos?
    Audi A6 "Slagschip"+ Mii 2017 Sport Intense [Ex. Leon Cupra 400+ Ex. Seat Leon Cupra 2010 en 2x Seat Ibiza 6L 1.4 16V]

Ja de tips zijn nog origineel. Ik doe alle veranderingen in stapjes. Niet vanwege de financiŽn, maar omdat ik nog wat twijfel heb /had van welke veranderingen ik wel of niet wil.
    Bij de diffuser twijfelde ik nog wel of ik de dikker aangezette zijkanten wel mooi zou vinden. Maar ik ben nu helemaal blij.
    De volgende stap word nu dus de Reiger splitter. Dan loopt de lijn van de onderkant van de zijkant mooi door :splitter, side-skirts, diffuser.
    Het zwart spuiten van de achterplaat en andere tips ga ik nog even over nadenken. Het spuiten gaat waarschijnlijk wel gebeuren. Andere tips weet ik nog niet(niet omkeerbaar). RS tips zijn er mooi, maar origineel valt mij ook niet tegen met de nieuwe diffuser. Ik had eigenlijk verwacht dat ze er nu te klein uit zouden zien, maar dat is niet het geval.

Even paar foto's van voor en na.
    https://photos.app.goo.gl/Eq3iNR4DjkBwFuKB6

Page 9 of 10 FirstFirst ... 78910 LastLast