www.carclean.nl
Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 33

Thread: [SEAT] [Leon 5F] stof in full LED koplampen

Dealer heeft er naar gekeken en gaf aan dat het inderdaad "normaal" was. Hij heeft me zelfs de bijbehorende werkplaatsinstructie laten lezen. Wordt, zoals je al zou denken, veroorzaakt door de ventilatie openingen. Ze hebben mijn koplampen nog wel met lucht geprobeerd schoon te spuiten, maar als ik heel eerlijk ben heeft dat niet zo veel gedaan.

Helaas hoort het er dus bij...
    2013 Seat Leon 1.4 (140 pk) FR business

Jammer om te horen dat er niet echt een oplossing voor is, is het we wat minder geworden?

Mijn koplamp heeft ook problemen met stof in de koplamp, maar nu na een professionele poetsbeurt zijn de koplampen helemaal lelijk uitgeslagen.
    Na terug zijn geweest geven ze aan dat het niet door het poetsen komt en kunnen de oorzaak niet vinden.
    Uit service hebben ze koplampen wel opnieuw behandeld maar het wordt er niet beter op..
    Iemand een idee?

Last edited by Christianovic; 03-08-2019 at 15:45.

Vriend van SEAT-Online! Odelot's Avatar
    Lijkt wel in het materiaal van de koplamp te zitten. Wat heeft deze auto trouwens enorm veel steenslag! Zelden zoveel gezien!
    Showroom - Facebook - Autoweek VAGCOM VCDS HEX-NET Pro

Senior Member
    Het lijkt alsof ze de koplampen gewoon lekker lomp mee gepolijst hebben en daarmee de uv coating gesloopt hebben.... enige oplossing is de coating er helemaal vanaf schuren en koplampen opnieuw polijsten.
    daarna wel voorzien van een nieuwe beschermende laag anders zijn ze zo weer helemaal mat.

Klinkt voor mij als een beetje beunwerk door de poetser.....
    Als het vooraf (aantoonbaar) niet was, lossen ze het maar op, al moeten ze de koplampen ervoor vervangen.
    - '20 VW T-Roc 2.0 TSI 4Motion Sport DSG - Pure white / Black roof - 190PK/320NM
    - '99 Audi S4 Sedan - LY7M - MRC Mapped 362.8PK/561NM

Quote Originally Posted by rogek View Post
    Het lijkt alsof ze de koplampen gewoon lekker lomp mee gepolijst hebben en daarmee de uv coating gesloopt hebben.... enige oplossing is de coating er helemaal vanaf schuren en koplampen opnieuw polijsten.
    daarna wel voorzien van een nieuwe beschermende laag anders zijn ze zo weer helemaal mat.

Klinkt voor mij als een beetje beunwerk door de poetser.....
    Als het vooraf (aantoonbaar) niet was, lossen ze het maar op, al moeten ze de koplampen ervoor vervangen.
    Dat lijkt niet alleen maar zo, dat is zo. Ik weet als ervaringsdeskundige (helaas) precies hoe dat er uitziet. Bij mijn vorige auto is een beun ook zo te werk gegaan. Ik heb nog getracht de koplampen laten herstellen, maar de fabriekscoating is gewoon veel beter dan de troep de ze achteraf aan kunnen brengen. Ik heb er uiteindelijk twee nieuwe units ingezet.
    "Seat Leon Sport 1.8 20VT '02 ░ JD Stage 2 (250pk, 380Nm)"
    Seat Leon ST Cupra 290 '16 ░ JD Stage 1 (383pk, 522Nm)

Top, bedankt voor jullie reacties... Had nog bewust gekozen voor dit bedrijf omdat ze zo goed aangeschreven stonden en juist niet er zelf mee bezig.
    Zal deze week maar weer terug...wordt vervolgd

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Dan is dit misschien een betaalbare oplossing ALS VOORBEELD want is een UK unit:

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-o...elid/11540290/
    Last edited by Snah; 04-08-2019 at 00:01.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast