www.lowering.nl
Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 33

Thread: [SEAT] [Leon 5F] stof in full LED koplampen

Is mij ook opgevallen dat er inderdaad een soort "stof" aan de binnenkant van de koplampen zit..
    Dachts dat het ook vuil of een soort aanslag aan de buitenkant van de lamp was, maar blijkt het inderdaad niet te zijn.
    Ziet er een beetje gek uit, maar een leek ziet het eigenlijk niet..
    2014 Seat Leon 5F FR 1.8Tsi DSG-7
    Tuned bij Vagtechniek: 255/Pk - 350nm

Senior Member XPtuning's Avatar
    Stof in de lamp unit lijkt mij niet normaal.... misschien dat de lamp unit om wat voor reden een beetje statisch wordt en dus aantrekt.
    In mijn Exeo xenon koplampen zit geen stof, wat mij wel is opgevallen dat er een soort waas op de lens zit, volgens mij heeft McDonald dit ook al eens geconstateerd.
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

Senior Member XPtuning's Avatar
    Misschien dat je hier mee door een klein gaatje naar binnen kan spuiten

https://www.bol.com/nl/p/gembird-ck-...74/#modal_open
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

Quote Originally Posted by XPtuning View Post
    Misschien dat je hier mee door een klein gaatje naar binnen kan spuiten

https://www.bol.com/nl/p/gembird-ck-...74/#modal_open
    Dan verplaats je het alleen maar. Of al het stof moet dan door hetzelfde kleine gaatje je koplamp uit vliegen.
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    Gehad (SEAT): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

Quote Originally Posted by XPtuning View Post
    Stof in de lamp unit lijkt mij niet normaal.... misschien dat de lamp unit om wat voor reden een beetje statisch wordt en dus aantrekt.
    In mijn Exeo xenon koplampen zit geen stof, wat mij wel is opgevallen dat er een soort waas op de lens zit, volgens mij heeft McDonald dit ook al eens geconstateerd.
    Een klein beetje stof in de koplampen is normaal, als deze open is geweest.
    Zelf is het mij nog nooit opgevallen.
    Alleen vocht in de voorste mistlampen.
    Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦

Om dof worden zoveel mogelijk te voorkomen wax ik de koplampen altijd mee bij het in de was zetten (Collinite) van de auto.
    Af en toe nog een keer extra apart na het wassen. Nog geen 3 minuten werk.
    Dof worden sluipt er langzaam in met de jaren, zoveel mogelijk voorkomen met wax met UV bescherming.
    Stof heb ik ook in de koplampen al valt dat alleen op met de neus er bovenop.
    Seat Leon 5F ST 1.6 TDI Style Connected 2017
    Seat Ateca 1.0 TSI Style Business Intense 2020

Hallo ook mijn Leon 5f van 2014 heeft aanslag en stof in de unit zitten. Maar nog veel erger het kunststof glas is helemaal gekrakileerd, alsof er te sterke oplosmiddelen of iets dergelijks is gebruikt. Het ziet er ook niet uit als het licht brand. zal ook best licht tegen houden. Ik denk er sterk over om maar 2 nieuwe te kopen. Zouden die nieuwere koplampen van de laatste generatie ook passen en dus ook de stekkers? de huidige zijn van Valleo.

Koplampen zijn op te knappen, schuren en polijsten en aflakken, zijn ze weer als nieuw. En goedkoper dan 2 nieuwe
    in bezit van originele ross-tech VCDS

Dat kun je dus beter niet doen. Ik heb nog nooit iemand gesproken die er na een jaar nog steeds over te spreken was. Eigenwijs als ik ben heb ik, ondanks gewaarschuwd te zijn, heb ik dat bij mijn vorige auto ook laten doen. De handmatig opgebrachte laklaag is veel gevoeliger dan de originele en kan minder goed (lees: helemaal niet) tegen de aggressive middelen die in de krasstraat worden gebruikt. De laag werd op beide koplampen dan ook dof, dus heb ik uiteindelijk alsnog de koplampen vervangen door nieuwe exemplaren.
    "Seat Leon Sport 1.8 20VT '02 ░ JD Stage 2 (250pk, 380Nm)"
    Seat Leon ST Cupra 290 '16 ░ JD Stage 1 (383pk, 522Nm)

Stof in de lampen is helaas niet te voorkomen.
    Full-led lampen hebben de neiging om dmv de statische elektriciteit een soort van stof te ontwikkelen welk zich als een soort film aan de binnenkant van het glas (plastic glas) te kleven.
    Heb er geen oplossing voor en heb het nog niet geprobeerd schoonmaken.
    Ook zag ik bij mijn lampen dat ze gekrakileerd zijn maar nog niet storend, of wel of niet poetsen echt helpt dan wel stand houd.
    Denk dat ik maar ga sparen voor nieuwe units....
    SEAT Leon ST 1.6 TDI 2014 Business

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast