www.carclean.nl
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 25

Thread: [SEAT] [Inca] Rem heeft geen druk meer

[SEAT] [Inca] Rem heeft geen druk meer

Hallo,

Het gaat hierbij om een Seat Inca 1.9 SDI uit 1999.

Laats kwam er bij de keuring uit dat de achter trommelremcilinders vervangen moesten worden, dit heb ik zelf gedaan en nadien ontlucht. tijdens het ontluchten bleek ik prima druk te hebben enkel toen ik een stuk begon te rijden moet ik het rempedaal heel ver indrukken voordat ik iets of wat remdruk had, bij een 2e keer pompen heb ik wel weer druk.

Er lijkt geen lekkage te zijn. Dus dacht ik dat de hoofdremcilinder het loodje gelegd had tijdens het ontluchten. Deze vervangen, opnieuw ontlucht (met een slang aan de nippel van de rem en zo gekeken tot er geen luchtbellen meer kwamen) maar opnieuw hetzelfde.

Waar kan dit nu aan liggen?

Ik dacht misschien aan de dikte van de remschijven voor. Deze lijken mijn wat dun geworden maar ik dacht dat de remklauw dit normaal gesproken gewoon op zou vangen.
    Last edited by jan_bax; 02-01-2018 at 11:22.

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Dikte zal het niet zijn. Weet je 100% zeker dat je vloeistof op niveau is en je geen lekkage hebt?

Moet een trommelrem zichzelf niet eerst afstellen? Lijkt wel of daar iets mee aan de hand is.

Quote Originally Posted by nd-photo.nl View Post
    Dikte zal het niet zijn. Weet je 100% zeker dat je vloeistof op niveau is en je geen lekkage hebt?
    100% zeker ben ik niet, het is immers ook erg moeilijk om te zien of er niet ergens een druppeltje weg sijpelt. Ik heb in ieder geval mijn remvloeistof nog niet bij hoeven te vullen.

Bij de 2e keer pompen voel ik wel dat de rem rustig terug inzakt, dit leek mij een teken van lucht in de leiding maar daar is niks van te zien wanneer ik de remmen ontlucht.

Als ze ook bij de 2e keer geen druk opbouwen dan is het of lekkage of lucht.

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Beste manier om te luchten is met druk, dus met zoiets als een eezibleed.

Quote Originally Posted by robheid View Post
    Als ze ook bij de 2e keer geen druk opbouwen dan is het of lekkage of lucht.
    bij de 2e keer kan ik wel druk opbouwen maar voel je het pedaal terug inzakken.

Quote Originally Posted by nd-photo.nl View Post
    Beste manier om te luchten is met druk, dus met zoiets als een eezibleed.
    Is de beste manier altijd met druk? ik heb namelijk op internet gekeken en daar zijn de remontluchters die werken op druk (op het remreservoir) bijna niet te vinden?

Oke, dit ziet er inderdaad uit als een handige tool. Ik ga deze aankopen en de remmen nog eens ontluchten. Ik laat nog wat weten in ieder geval bedankt voor de tip en snelle reacties!

Page 1 of 3 123 LastLast