www.carclean.nl
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 23

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Upgrade Sound / Beats Audio

Ik heb het Beats systeem inmiddels kunnen luisteren en ik was erg onder de indruk.
    Ik heb het niet met het Seat Sound System kunnen vergelijken maar alleen met de standaard audio in mijn ST.
    Ik had niet het idee dat de nadruk erg op de bass lag zoals je misschien zou verwachten van Beats.

De eigenaar van de auto werkt voor een Seat dealer in Duitsland en was goed bekend met de techniek.
    Hij wist mij te vertellen dat Beats niet veel meer was dan een sticker op de speakers. De onderdelen komen allemaal uit het VAG magazijn. De versterker onder de voorstoel is gewoon de Dynaudio versterker uit de Golf bijvoorbeeld.
    De deur speakers en subwoofer zijn ook anders dan die van het SSS.
    Last edited by Tonka; 11-02-2018 at 11:07.

Newbie SteefyR's Avatar
    Ben blij dat in ieder geval iemand de Beats Audio heeft gehoord in de tussen tijd. Ik heb jaren met Dynaudio gereden en als het maar een beetje in de buurt komt ben ik al blij!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Seat Leon ST FR Business Intense (1.4 150PK DSG) | Urban Silver |

Ik kan vanaf afgelopen woensdag genieten van de Beats audio en vind het prima klinken.
    Voldoende bass (die je uitstekend aprt in kunt stellen) en het vervormd niet.
    Ik had hiervoor in mijn 208GTI een JBL systeem maar dit is echt vele malen beter
    Ik ben er blij mee
    Seat Leon 1.8TSI FR business intense Mystery Blue, 19"performance velgen, Upgrade executive, Full Led, Upgrade Winter, Beats Audio, Upgrade Aerodynamic

Ik heb nog nooit Beats Audio gehoord maar dat is zeker geen gerenommeerd audiofiel merk dat al jaren bestaat dat is duidelijk!!

Het Seat Sound systeem is erg goed maar ook niet perfect overigens maar dat bestaat ook niet in een auto, voor thuis hanteer ik andere standaarden
    Leon Cupra 280 | 5d | JD stage I + DSG | Bucketseats | Side skirts | spacers | 18"Motec | MPSS |

Het SSS bestaat uit het normale systeem, uitgebreid met een subwoofer en een speakertje in het dashboard.
    Maar het Beats systeem beschikt in ieder geval nog over een eigen versterker en andere speakers in de deuren. Daar heb ik dan meer vertrouwen in.

Beide systemen zijn niet heel bijzonder maar voor de kleine meerprijs en voor een auto in deze klasse niet vekeerd.
    Het is nou eenmaal geen 7 Serie met Harman Kardon systeem.
    Last edited by Tonka; 14-02-2018 at 07:33.

Newbie SteefyR's Avatar
    Ik verwacht voor dat geld ook geen premium kwaliteit maar wel een geluid waar ik blij van wordt. Dynaudio vondt ik altijd super en dat was ong even duur.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Af-fabriek audio is per definitie te duur, want: BPM.
    Nu: Leon ST FR 1.4 EcoTSI DSG (Nevada) & Ford Fiesta 1.6 TI-VCT Sport
    Gehad (aan SEAT's dan): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

Quote Originally Posted by SteefyR View Post
    Ik verwacht voor dat geld ook geen premium kwaliteit maar wel een geluid waar ik blij van wordt. Dynaudio vondt ik altijd super en dat was ong even duur.
    Het Beats systeem gebruikt blijkbaar de Dynaudio versterker uit de Golf, dus ik verwacht een vergelijkbare geluidskwaliteit.
    Vond op het Duitse Leon forum de volgende lijst met onderdeel nummers (weet niet of deze klopt)
    Center________________5f0035397
    Tiefton vorne Standart___5f0035411
    Tiefton Beats___________8v0035415A
    Tiefton hinten__________5F0035411a
    Tiefton hinten Beats_____8v4035411c
    Subwoofer SSS_________5f0035382
    Subwoofer Beats________6c0035621
    Verstärker Beats________5q0035456a
    Last edited by Tonka; 14-02-2018 at 14:42.

Newbie SteefyR's Avatar
    Ik heb de Dynaudio van mijn Golf helaas niet naast de Beat audio van mijn Seat Leon kunnen zetten, maar zo op het gehoor komt het wel redelijk overeen.
    Helaas is er geen mogelijk om een "thema" te selecteren zoals: Rock, dance, classic etc.
    Ik ben er nog niet helemaal uit wat een prettige configuratie is van de hoge en lage tonen.
    Heeft iemand daar een beetje verstand van?

Vriend van SEAT-Online! Fura's Avatar
    Quote Originally Posted by SteefyR View Post
    Ik ben er nog niet helemaal uit wat een prettige configuratie is van de hoge en lage tonen.
    Heeft iemand daar een beetje verstand van?
    Heb onderstaande post gebruikt om mijn systeem in te stellen:

Ik heb vanmiddag even met mijn meetmicrofoon van Audio System de equalizer afgesteld.
    En de kwaliteit van de standaard instellingen valt niet tegen.... Het betreft een Leon Mk3 met Sound upgrade en dus een extra center speaker en subwoofer.

Getest met een Pink Noise WAV file en TrueRTA software op 50% volume.
    Vanaf 20% volume worden alle frequenties weergegeven. Daaronder overstemt het hoog.

Om een zo goed als mogelijke 'flatline' te krijgen moet de EQ ingesteld worden met deze settings :

125Hz : +4
    250Hz : +4
    1KHz : +2
    5KHz : +2
    10KHz : +3
    Subwoofer : 0
    Soundfocus : All

Uiteraard is geluidsbeleving zeer persoonlijk dus doe vooral wat jezelf het beste vindt klinken.
    Persoonlijk ben ik wel te spreken over de kwaliteit van het Seat Sound System.

Deze instellingen bevallen mij iig goed.
    Ex Leon ST 1.8 TSI FR DSG 2015. Nu: Ateca 2.0 TSI FR DSG 2018 / Toledo V5 20V Executive 2003 / Ronda P 1.2 GL 1985 / Alfa Romeo Spider 2.0 1986 / Alfa Romeo Spider 3.0 V6 1998

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast