www.carclean.nl
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 23

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Upgrade Sound / Beats Audio

[SEAT] [Leon 5F] Upgrade Sound / Beats Audio

Ik ben een Seat Leon ST Xcellence aan het configureren, en zie dat er 2 audio-upgrades zijn. Het is mij niet helemaal duidelijk wat de toegevoegde waarde van de ene t.o.v. de andere is. Bij de dealer heb ik de Upgrade Sound kunnen beluisteren, en dat klinkt prima (ik ben verder geen audiofiel oid). Echter, de standaarduitvoering klinkt ook best ok, maar misschien komt dat ook wel door mijn vorige auto (Daihatsu Sirion 2), die echt extreem slecht was qua speakers. Dan ben je al snel tevreden hè?

Advies is welkom, alvast bedankt!

De keuze gaat al snel naar Seat Sound.

Ik rijd nu 2,5 jaar met Seat Sound en in vergelijking met andere auto's is het echt goed. Uiteraard zijn er toppers zoals dynaudio, bang & olofson, harman maar Seat Sound is zeker niet slecht.
    Laatst was ik bijna de Seat Dealer en maakt ik een proefrit met beats, sorry dit is echt slecht in vergelijking met.

Mijn advies: Seat Sound
    Seat Leon FR CONNECT 5F - 1.4 EcoTSI 150pk DSG

Vriend van SEAT-Online! Odelot's Avatar
    Bij mij klinkt de Beats audio heel goed, maar heb wel een ibiza. Had in mijn vorige toledo uit 2001 wel seat sound maar dat klonk veel minder. Zal inmiddels ook wel verbeterd zijn zo te lezen, maar ik zou het voor de zekerheid toch vergelijken als ik jou was.
    Showroom - Facebook - Autoweek VAGCOM VCDS HEX-NET Pro

Vriend van SEAT-Online! Fura's Avatar
    Heb ook SEAT Sound i.c.m. DAB+ en ben er dik tevreden mee.
    Ex Leon ST 1.8 TSI FR DSG 2015. Nu: Ateca 2.0 TSI FR DSG 2018 / Toledo V5 20V Executive 2003 / Ronda P 1.2 GL 1985 / Alfa Romeo Spider 2.0 1986 / Alfa Romeo Spider 3.0 V6 1998

Bedankt allen! De dealer had geen auto met Beats Audio staan, maar ik ben er al met al wel van overtuigd dat Seat Sound een goede keus is.

Ik heb zelf de Seat Sound upgrade in mijn Leon 5d Xcellence, klinkt echt super voor de kleine meerprijs als je toch al van plan was een reservewiel te nemen. Echt een koopje! Geluid is erg goed af te regelen via de EQ en subwoofer.
    Zelfs op hoog volume hoor je amper vervorming. Zeer stabiel geluid en ik denk qua sound upgrades echt een topper prijs/kwaliteit.
    Beats Audio heb ik gehoord in de Ibiza bij de dealer en daar was ik minder enthousiast over. Misschien vooral interessant voor dance/house/techno liefhebbers, maar als je een ander soort muziek ook graag speelt in de wagen zou ik eerder de Seat Sound upgrade nemen.

Er even bij vertellen dat de dealer er zelf ook zo over dacht, bij aflevering van mijn wagen viel de opmerking: "Ah Seat Sound optie genomen, goede keuze, ik vind die zelf beter dan de Beats optie."
    Voor wat het waard is...
    Last edited by CruiseControl; 17-01-2018 at 22:25.

Newbie SteefyR's Avatar
    Is een vergelijk beats audio van de Ibiza en de Leon wel terecht? Dat zijn minder speakers, minder watt en een minder sterke versterker.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Seat Leon ST FR Business Intense (1.4 150PK DSG) | Urban Silver |

Valt het niet onder het verschijnsel dat je met bekend logo veel meer geld kunt vragen ondanks dat die meerprijs niet in meer kwaliteit zit?
    Ik zou gewoon Sound upgrade nemen. Klinkt prima.
    In ieder geval zelf vergelijken.
    LEON FR Dynamic 1.4 TSI 110kW/150pk ACT DSG 2015 -- Navi 5F0

Vriend van SEAT-Online! TDI vlammer's Avatar
    Seat sound is een erg goede investering , klinkt super
    Roger’s SEAT LEON FR ST Midnight Black + Diana’s OPEL ADAM 1.0T OPC-line Dynamic Grey

Newbie SteefyR's Avatar
    Heeft iemand de beats audio in een Leon gezien of gehoord of moeten die nog uitgeleverd worden?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Seat Leon ST FR Business Intense (1.4 150PK DSG) | Urban Silver |

Page 1 of 3 123 LastLast