www.jdengineering.nl
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 18

Thread: [SEAT] [Leon 5F] FR rem upgrade

[SEAT] [Leon 5F] FR rem upgrade

Ik ben in het bezit van een Seat Leon 5f fr 1.4tsi.
    Nou zit ik na te denken over een rem upgrade
    Ik heb al kant en klare setjes van V max gezien
    Ik hoor graag jullie mening of advies of ervaring hiermee
    Andere/betere suggesties van harte welkom

Voor de duidelijkheid grotere schijven en remklauwen dat de auto nog strakker remt en voor de looks uiteraard
    Last edited by grbenn; 07-02-2018 at 17:50.
    Seat Leon 5f fr 150 pk Cupra R style

Senior Member Coled's Avatar
    Wat bedoel je met remmen upgrade? Dezelfde afmetingen maar ander kwaliteit of big brake?
    Seat Street Customs Seat Exeo 3R ST 236 pk 361 nm
    [JDE] [Retrofit Headlights] [Xenon] [Led] [Pioneer Sub] [US light] [Eibach SportLine]

Expert Member bassochist's Avatar
    wat mis je in remmen op dit moment, is de vraag die je jezelf moet stellen, een set goede blokken doet nl al heel veel, en met betere schijven is het voor sportief straatgebruik voor de meeste mensen gewoon goed, evt nog een paar stalen remslangen erop, ga je er vaak mee het circuit op dan is een big brake kit geen overbodige luxe.
    BACONSTRIPS&BACONSTRIPS&BACONSTRIPS&BACONSTRIPS&BA CONSTRIPS&BACONSTRIPS

Dat de auto nog strakker remt!
    En ook voor de looks grotere schijven zien er toch mooier uit!
    Seat Leon 5f fr 150 pk Cupra R style

Administrator erwin1988's Avatar
    Andere optie is een setje van een 1p/5f Cupra of passat r32 enz enz. Neem anders even contact op met tuningparts zoetermeer . Ik heb daar toen ook een 2e hands setje aangeschaft voor mijn 1p
    New: Renault Twingo ''13 1.2 16V 75PK Old:Candy White Seat Leon FR 2.0 TSI "11, JD Stage 2 304,5Pk 420Nm

welke blokken zijn dan goed?
    blokken die je warm moet remmen zijn in mijn ogen voor een straatauto een no-go

wie heeft er ervaring met brembo sport en bijbehorende blokken (gelijke diametermet huidige schijven)

Ik heb alleen ervaring met een verandering van diameter schijven en daarbijhorende remklauw
    ik ben dus wat kritisch als het alleen om remblokverandering gaat, maar zou graag je ervaring horen

Ik heb weinig ervaringen met big brake kits, maar op mijn huidige brembo junior remklauwen merkte ik enorm verschil in remprestaties toen ik sportieve blokken had gemonteerd. Als je de remprestaties wil verbeteren zou ik me eerst daar op richten, misschien kun je van een Cupra de klauwen en toebehoren scoren en daar een setje goede blokken en schijven bij monteren. Heb je wel grotere remmen, wat al betere prestaties en uitstraling geeft en kun je verder tweaken met de blokken.

Voor de straat zijn de de Ferodo ds2500 remblokken heel populair. Zelf rijd ik met de mintex M1144. Deze is aanzienlijk beter dan het gemiddelde straat remblok, maar komt in de buurt van de DS2500 qua prestaties (vooral koud) maar is iets voordeliger.
    Last edited by passiewassie; 08-02-2018 at 09:13.
    Leon Cupra R(mk1) Showroom - JD stage 1 - R32 + whiteline ARB's - Bilstein B12 - 42 Draft inlaat- EBC/Mintex remmen - Milltek 3inch uitlaat

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Ik rijd nu met EBC Redstuff op de Golf en dat is ook al een wereld van verschil zeg. Had op mn Leon EBC Yellowstuff, maar vind de Redstuff fijner aanvoelen. De EBC Yellowstuff bijt niet zo hard bij koude blokken als dat de Redstuff dat doet en bij een straatblok/daily driver is dat toch wel fijn.

Ferodo DS2500 doet het koud prima en is toch het meest verkochte blok voor zeer sportief straat gebruik en licht circuit werk!!!

Ikzelf heb daar ervaring mee, en heb ooit met EBC Greenstuff gereden wat echt een teleurstelling was binnen no time verglaasd namelijk!!

Maar het kan nog beter en zoals alles is het ook persoonlijk en subjectief qua beleving
    Leon Cupra 280 | 5d | JD stage 1+ | DSG | VWR intake | 290 uitlaat | Bucketseats | Side skirts | Clubsport S brakes | Spacers | 18"Motec | MPSS |

Page 1 of 2 12 LastLast