www.jdengineering.nl
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12

Thread: [SEAT] [Leon 1P] nieuwe member en probleem stationair draaien cupra R

[SEAT] [Leon 1P] nieuwe member en probleem stationair draaien cupra R

Hoi Allen,

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Seat Leon Cupra R uit 2010.
    Hiervoor heb ik een impreza GTT gereden, maar vindt de impreza modellen te duur geworden.
    Helaas heb ik nog geen foto van me leon, zal deze binnenkort even toevoegen.

Ik heb wel direct een vraag:
    Het blok loopt staionair slecht indien ik de oliedop los draai. Een vriend van mij vertelde me dat dit niet mag gebeuren.
    Hij zegt dat dit niet moet uitmaken en dat waarschijnlijk de pakkingen of kleppen niet goed zijn.
    mijn technische kennis gaat niet zo ver op dit gebied.
    Voor de rest rijd de auto prima dus ik vraag me af of ik hier iets mee moet doen.
    Graag jullie mening/expertise.

Gr Roy

Hoe bedoel je met slecht lopen.ik heb ook een cupra uit 2010 1P gehad die deed dat ook toen heb ik een blokkeerplaat pcv valve gemonteerd en een BG intake cleaning gedaan toen liep hij weer als een zonnetje en had weer me pk er bij. hoe veel km heb hij gelopen .

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Met slecht lopen bedoel ik onregelmatig. Blok gaat meer trillen.
    Auto heeft 105.000 op de teller. Wel altijd goed onderhoud gehad. Heb een map vol bonnen en een boekje vol onderhoudsbeurten.
    Zit te twijfelen om het uit te lezen bij een Seat garage of het te laten doen onder de garantie bij het autobedrijf waar ik hem heb gekocht.
    Alleen vraag ik me af of hun er serieus naar kijken en geen lapmiddelen gaan gebruiken. Als ik met een analyse van Seat aankom weten ze gericht wat ze moeten vervangen en kunnen ze er niet omheen draaien.
    Voor de rest trouwens een geweldige auto om te rijden

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Ik zou eerst met uitlezen beginnen en kijken of daar wat uitkomt. Intake cleaning zal zo goed als zeker niet uitgevoerd zijn en is erg aan te raden per 2 jaar of +-50.000km. Zie hier voor meer info en fotos (!): https://www.seat-online.nl/showthrea...tief-Onderhoud

Ja ik heb het ook laten doen bij vaktechniek BG intake cleaning je merkte gelijk verschil als je gelijk meer pk had.maar ook met de pvc blokkeerplaat gaat hij ook beter van lopen mij evaring.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Thnx voor alle snelle reacties. Ik zal eerst een bij een goede garage de auto laten uitlezen.
    Wat daar uitkomt zal ik onder de garantie laten vervangen door het autobedrijf waar ik hem heb gekocht. Ik moet daar toxh nog heen omdat mijn rechter achterportier niet te openen is vanaf buiten. Denk iets met het slot.
    Daarna eens kijken in de history of die cleaning al eens is uitgevoerd. En anders dat ook maar een inplannen.

Nog tips voor goede garages in regio Amsterdam?

Administrator erwin1988's Avatar
    In lijnden zit een bedrijf. Weet alleen effies niet meer hoe ze heten. Iets met carbon cleaning. Maar idd is zomaar goed mogelijk dat door vervuiling die niet lekker loopt.

Slot is redelijk bekend probleem
    Candy White Seat Leon FR 2.0 TSI "11, JD Stage 2 304,5Pk 420Nm, full option, full non resonated milltek, Aangepast onderstel, remupgrade 345 schijven en kermit groene klauwen

Slot een redelijk bekend probleem? Wat is dat dan precies? En is het met het vervangen van het slot opgelost? Of is het iets electronisch?

Ja, na het vervangen van het slot is het opgelost, is een interne elektronische storing in het slot.

Slecht lopen met de oliedop eraf is normaal. Dan heb je nl een gigantisch vacuŁm lek. Als ik dat bij mijn blok doe gaat hij 1500 toeren stationair draaien.

Page 1 of 2 12 LastLast