www.vagtechniek.nl
Page 7 of 7 FirstFirst ... 567
Results 61 to 67 of 67

Thread: [SEAT] [Ateca KH] Totaal gebrek aan grip

Mijn Ateca werd geleverd op Conti's. De dealer (A-point Amsterdam=van Pon) vertelde mij dat de importeur (Pon) er andere banden onder had gezet voordat deze naar de dealer, ik weet dus niet wat er af fabriek onder zat.

Ik zit trouwens te kijken naar andere banden, en het viel mij op dat mijn Ateca een beetje een maat heeft wat niet overal te bestellen is. Ik vroeg mij af wat voor bandenmaat jullie hebben op de Ateca met 18-inch velgen.
    Ikzelf heb dus 215/50 R18 W. En volgens mij is 225 wat meer standaard op de 18-inch. Is het ook gebruikelijk (en zonder problemen) dat er andere breedtes onder de velg gezet kunnen worden? Ik heb er voor de rest geen kaas van gegeten.
    Wat is trouwens jullie mening over de snelheidsindex? De W gaat tot 270, en dat haalt die van mij natuurlijk nooit, maar er is natuurlijk een reden waarom Seat/Pon er W ipv V onder zet.

Bij mij ligt er: 225/45 R18 95Y onder
    Rijdt prima.

Quote Originally Posted by iDEOwen View Post
    Mijn Ateca werd geleverd op Conti's. De dealer (A-point Amsterdam=van Pon) vertelde mij dat de importeur (Pon) er andere banden onder had gezet voordat deze naar de dealer, ik weet dus niet wat er af fabriek onder zat.

Ik zit trouwens te kijken naar andere banden, en het viel mij op dat mijn Ateca een beetje een maat heeft wat niet overal te bestellen is. Ik vroeg mij af wat voor bandenmaat jullie hebben op de Ateca met 18-inch velgen.
    Ikzelf heb dus 215/50 R18 W. En volgens mij is 225 wat meer standaard op de 18-inch. Is het ook gebruikelijk (en zonder problemen) dat er andere breedtes onder de velg gezet kunnen worden? Ik heb er voor de rest geen kaas van gegeten.
    Wat is trouwens jullie mening over de snelheidsindex? De W gaat tot 270, en dat haalt die van mij natuurlijk nooit, maar er is natuurlijk een reden waarom Seat/Pon er W ipv V onder zet.
    Denk dat het ook aan het type auto ligt. Mijn voorgaande auto had gewoon veel meer grip. Maar dat lag niet alleen aan de banden maar vooral ook het onderstel.
    En vergeet niet de Ateca is nogal ligt van gewicht vs de hoogte.

Vriend van SEAT-Online! Fura's Avatar
    Quote Originally Posted by Taes Ocarrat View Post
    En vergeet niet de Ateca is nogal ligt van gewicht vs de hoogte.
    Mijn Ateca weegt 1540kg
    Ex Leon ST 1.8 TSI FR DSG 2015. Nu: Ateca 2.0 TSI FR DSG 2018 / Toledo V5 20V Executive 2003 / Ronda P 1.2 GL 1985 / Alfa Romeo Spider 2.0 1986 / Alfa Romeo Spider 3.0 V6 1998

Quote Originally Posted by Fura View Post
    Mijn Ateca weegt 1540kg
    De meesten echter niet dus...

Rij nu op 235/40/19 Vredestein winterbanden en moet zeggen dat ik prima grip heb.
    Wel merk ik bij de DSG dat hij redelijk makkelijk spint bij optrekken als je net ff iets te veel gas geeft, verder vind ik dat hij in bochten prima grip heeft en strak stuurt.
    SEAT Ateca 1.5 DSG FR Business Intense + Virtual Cockpit + VCDS coding en 19" RS7 velgen.

Quote Originally Posted by MatthijsR View Post
    Rij nu op 235/40/19 Vredestein winterbanden en moet zeggen dat ik prima grip heb.
    Wel merk ik bij de DSG dat hij redelijk makkelijk spint bij optrekken als je net ff iets te veel gas geeft, verder vind ik dat hij in bochten prima grip heeft en strak stuurt.
    Ik ervaar precies hetzelfde, ik heb alleen Conti winterbanden ipv Vredestein
    SEAT Ateca FR Business Intense 1.5TSI DSG Nevada White

Page 7 of 7 FirstFirst ... 567