www.jdengineering.nl
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 16

Thread: [VW] [Golf 2] Fueltrim 032 blijft op 0% staan

[VW] [Golf 2] Fueltrim 032 blijft op 0% staan

Hallo, ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben René en kom uit de provincie Groningen. Ik heb een Golf 2 en heb daar onlangs een 1.8T APX in gebouwd. Loopt als een tierelier, maar begint nu toch wat kinderziektes te vertonen.

Zo blijft mijn fueltrim uitgelezen in meetwaardeblok 032 op 0% staan. Ook na een stuk rijden blijft deze hier op staan. Nu ben ik uiteraard al aan het googlen geweest, maar ben er nog niet veel wijzer van geworden, behalve dat men zegt "als de waardes op 0% blijven staan, is er iets niet in orde" . Maar goed, dat had ik zelf ook kunnen bedenken

iemand hier ervaring mee en/of weet in welke richting ik moet gaan zoeken?
    Lambdasonde is nieuw.

Fotootje van het hok:

Last edited by robheid; 12-03-2018 at 09:49. Reason: Maak gebruik van de titel tags aub

Even weer de laptop aan de Golf gehangen. Meetwaardeblok 033 zit wel leven in. Deze fluctueert en blijft wanneer de tor op bedrijfstemperatuur is, schommelen tussen 0% en -10%.

Normaal zou de lange termijn fueltrim hiervan leren en zichzelf iets bijstellen, zodat de korte termijn wat meer rond 0% schommelt, maar de lange termijn blijft op 0% staan.

Iemand een idee?

Is de auto gechipt?
    Wanneer een droom 4 wielen heeft, heeft hij meestal ook 4 ringen

Nee, heb hem wel eens gelogd en hij vraagt originele turbodruk....ik meen 800mbar overdruk

Kabelbreuk op de Lambda misschien? Luchtmassameter kan volgens mij ook een veroorzaker zijn. Geen foutcodes?
    Leon Cupra R(mk1) Showroom - JD stage 1 - R32 + whiteline ARB's - Bilstein B12 - 42 Draft inlaat- EBC/Mintex remmen - Milltek 3inch uitlaat

Niemand?

Misschien dat het er iets mee te maken heeft; de nokkenaspositiesensor (G40) geeft ook een fout in vagcom: Short or open to plus. Ik heb de sensor vervangen (oude gaf ook "no signal "), weerstand/draadbreuk gecontroleerd, foutmelding is wel wissen als de motor niet draait, timing distributieriem en nokkenassen klopt ook.

Komt het voor dat de timing distributieriem/nokkenas kan verlopen bij draaiende motor? Door bijvoorbeeld een kapotte spie van het krukastandwiel of een slecht werkende nokkenaskettingspanner? Blok maakt geen tikkend of ratelend geluid, maar heeft wel meer dan 10 jaar stil gestaan...

Quote Originally Posted by passiewassie View Post
    Kabelbreuk op de Lambda misschien? Luchtmassameter kan volgens mij ook een veroorzaker zijn. Geen foutcodes?
    Lambda geeft geen foutmelding en lijkt het volgens vagcom ook goed te doen. Short term fueltrim doet het ook.

Lmm geeft ook geen foutmelding en lijkt ook goed te werken volgens de logjes

De G40 storing heb ik inmiddels kunnen wissen....bleek dat het wieltje die door de sensor loopt iets was verschoven.

Maar goed, nog steeds blijft de fueltrim in mwb 032 op 0% staan. Ik heb alle overbodige troep weggelaten (n112, n80, n249) weerstand op n112, zodat lambda wel regelt...kan dat er misschien iets mee te maken hebben?

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    N112 regelt je lambda, die moet je electrisch aangesloten laten. Volgens mij is een weerstand niet genoeg nee.

Weerstand alleen was idd niet voldoende, heb ook nog een relais moeten plaatsen, weet alleen niet meer welke draad...maar lambdaregeling werkt.....hij doet alleen niets aan z'n lange termijn fueltrim....

Page 1 of 2 12 LastLast