Hallo,

Vorig jaar al wat probleempjes gehad met mijn klepslot (ging niet meer los, maar na een demontage, wat ogenschijnlijk zinloze acties en daarna weer gemonteerd en toen werkte het zowaar weer). Een kleine 9 maanden later komen de problemen weer terug en nu lijkt het niet meer te verhelpen.

Nu wil ik op zoek gaan naar een nieuw slot en die kan ik dan wel vinden, maar blijkbaar zijn er varianten voor de 2-deurs en 4-deurs variant. Ik heb een 2-deurs (Sports Coupe) en kan aan een slot komen van een 4 deurs variant voor een leuk prijsje.

Nu is de 4 deurs variant wel iets minder gestroomlijnd waardoor ik wel verwacht dat de achterklep een andere vorm heeft, maar ik verwacht dan weer niet dat ze voor elke model van de ibiza, met de diverse faceliften een nieuw slotmechaniek gaan ontwerpen.

Nu is mijn vraag, gezien ik het verschil niet zo snel kan vinden (heb het slot ook nog niet in huis), of iemand weet waar het verschil mogelijk in zou zitten? en of ik de 4 deurs variant ook gewoon kan gebruiken in de 2 deurs auto.

Op deze pagina gaat het om nummertje 8: http://da.realoem.me/Seat/E/IB/2010/...8/827/827000#8