www.seat.nl
Page 1 of 4 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 39

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Retrofit Seat Sound upgrade

[SEAT] [Leon 5F] Retrofit Seat Sound upgrade

Goedemorgen,

Ik heb online (en ook hier) een en ander voorbij zien komen met betrekking tot het achteraf plaatsen van de Seat Sound Upgrade.
    Heeft hier iemand toevallig ervaring hiermee?

Reden: Ik heb een mooie Leon 5f ST FL gezien met de meeste opties die ik wil, behalve Seat Sound Upgrade, nu zou ik graag de audio een upgrade geven (eventueel door de dealer voor een schappelijke prijs).
    Ik zou graag een nieuwe Leon ST bestellen, echter loop ik tegen het probleem aan dat het executive pakket voor langere tijd niet leverbaar is, en alcantara achteraf erg duur is.
    Dus leek mij dit een goede oplossing! (de Leon ST FR welke ik heb zien staan heeft wel het executive pakket erop).

Ander advies met betrekking tot het upgrade van de audio is uiteraard ook welkom! (vooral subwoofer in het reservewiel spreekt mij aan, goede upgrade voor het geluid en geen ruimte verlies.)

Ik gok dat het voordeliger is, en beter klinkt, om je wagen te voorzien van goede demping in de deuren en goede passende aftermarket-speakers op de plek van de huidige speakers (custom fit). Er zijn ook diverse aftermarket subs voor in het reservewiel.

Bedrijven als Mobile Emotions in Woerden kunnen je daar prima in adviseren.
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    Gehad (SEAT): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

Ik zou er niks aan doen want ze klinken echt goed ik heb zelf een limited ed 2

Quote Originally Posted by Berkiii View Post
    Ik zou er niks aan doen want ze klinken echt goed ik heb zelf een limited ed 2
    Hoe bedoel je precies, welk geluidssysteem heb jij in de auto zitten? Standaard of de Seat Sound Upgrade

ik heb standaard ze klinken best goed zonde voor je geld haha

De standaard speakers en die van SSS zijn identiek. Het enige verschil is de toevoeging van een subwoofer in de kofferbak en een hoge tonen speaker in het dashboard.
    Die twee kosten iets van 140 euro samen. valt best mee dus. Komt nog wel wat knutsel werk en VCDS codering bij.
    Last edited by Tonka; 23-03-2018 at 08:33.

Quote Originally Posted by Tonka View Post
    De standaard speakers en die van SSS zijn identiek. Het enige verschil is de toevoeging van een subwoofer in de kofferbak en een hoge tonen speaker in het dashboard.
    Die twee kosten iets van 140 euro samen. valt best mee dus. Komt nog wel wat knutsel werk en VCDS codering bij.
    Dat had ik ook begrepen ja, qua kosten valt het zeker mee. En denk dat het wel te doen moet zijn om het op een zaterdag in te bouwen. Heb al contact gehad met iemand die zegt het wel te kunnen programmeren.

Toevallig nog meer mensen hier die hier interesse in hebben? En iemand een engelstalige handleiding ipv de spaanse?

Goh die kosten vallen inderdaad mee. Ik heb net alles uitgegeven aan de auto zelf maar voor de toekomst zeker een mooie upgrade. Als je hem uitvoert wil je hier dan een NL handleiding plaatsen?
    SEAT Leon ST 1.0 ecoTSI Style Business Intense - Midnight Black - 2017

Quote Originally Posted by tom_laan View Post
    Goh die kosten vallen inderdaad mee. Ik heb net alles uitgegeven aan de auto zelf maar voor de toekomst zeker een mooie upgrade. Als je hem uitvoert wil je hier dan een NL handleiding plaatsen?
    Ik zal mijn best doen dan een handleiding te maken. Ik heb echter nog geen idee op welke termijn dit wordt, de aanvraag voor de auto ligt nu bij de leasemaatschappij en dan moet ik daarna een keer tijd maken om het in te bouwen. Echter nu wat andere prioriteiten in huis i.v.m. de komst van een kleine halverwege/eind mei.

Hihi ik ken t. 6 juni is mijn doomsday haha.
    SEAT Leon ST 1.0 ecoTSI Style Business Intense - Midnight Black - 2017

Page 1 of 4 123 ... LastLast