www.carclean.nl
Page 5 of 5 FirstFirst ... 345
Results 41 to 43 of 43

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Retrofit Seat Sound upgrade

Quote Originally Posted by Brenoli View Post
    Heb witson android auto radio geīnstalleerd en alles lijkt het te doen behalve subwoofer.*

Weet iemand hoe je die subwoofer werkend kan krijgen?

Update: Ik weet niet precies waarom, maar subwoofer doet het nu. Heb canbus versie gewijzigd en weer terug gezet, maar geen idee of het daarmee te maken had.

Anyhow, hij doet het, maar het geluid is nog niet best. Vooral het laag is praktisch niet aanwezig. Ik ga nu proberen het toestel te rooten en Viper4Android erop te zetten. Hopelijk maakt dat veel verschil. Ik kan overigens Viper4Android installeren vanuit play store. Is dat een goede versie?
    Quote Originally Posted by Tonka View Post
    Dat zou het moeten zijn. Pin 10 en 14. Kan zo snel niet achterhalen of je daar ook pinnetjes in moet maken om de kabel aan te sluiten.
    Alle how-to's die ik heb gevonden zijn on het spaans of russisch dus daar kom ik niet heel ver mee.

Het is niet heel veel werk en de kosten vallen ook mee, maar denk je dat het de moeite waard is?
    Ik twijfel een beetje of zo'n mini speakertje in het midden van het dashboard iets toevoegt?
    Zou de subwoofer ook geschikt zijn voor de ibiza 6F? En qua aansluiting, ook de 2 connectors plaatsen naast de speaker connector in de quadlock?

Ik ben ook een beetje aan het kijken wat mogelijk is. Wil geen kist meer in de kofferbak ivm ruimte. En mis nu momenteel toch iets extra bass. Kan je mij evt de handleiding ed via pb sturen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    Ibiza 6F 2018 140pk/266nm
    (In bezit van vcds,vcp,odis&cmd flashtec)

Mocht er interesse zijn, het is mij gelukt. Totaal niet moeilijk eigenlijk. Enige probleem is het omzetten van het systeem via VCDS, je hebt wel geluid als je het niet veranderd maar je kunt het subwooferniveau niet veranderen en er komen ook normale tonen uit de sub. Mocht iemand dit voor mij willen omzetten hoor ik dit graag. Ik weet waar het zit maar heb geen VCDS tot mijn beschikking helaas. Mocht de bekleding in de kofferklep ontbreken kun je ook absorberende foam kopen via Thomann (of andere vergelijkbare aanbieders). Scheelt je heel wat geld en het isoleert meteen.

Quote Originally Posted by seat5fleon View Post
    Mocht er interesse zijn, het is mij gelukt. Totaal niet moeilijk eigenlijk. Enige probleem is het omzetten van het systeem via VCDS, je hebt wel geluid als je het niet veranderd maar je kunt het subwooferniveau niet veranderen en er komen ook normale tonen uit de sub. Mocht iemand dit voor mij willen omzetten hoor ik dit graag. Ik weet waar het zit maar heb geen VCDS tot mijn beschikking helaas. Mocht de bekleding in de kofferklep ontbreken kun je ook absorberende foam kopen via Thomann (of andere vergelijkbare aanbieders). Scheelt je heel wat geld en het isoleert meteen.
    Via vcds kan je de subwoofer kanaal vrijkrijgen dacht ik. Echter via vagcan pro moet je nog de juiste parameterisering vinden en erop zitten. Zodat het geluid dan ook goed loopt.(en dus alleen bass) Dit heb ik uitgezocht want je heb normaal de 4.2 channel data set. En dan afhankelijk of het 2deurs, 4deurs, ST is.(bij de leon 5F) en de 6.2 data sets dus voor seat sound system. Staat veel beschreven over op de vagcan pro forum. Zie foto,s ik heb dus vcp echyer voor de ibiza 6F is de vraag of de datasets zullen werken. Niemand kon me antwoord hierop geven dan alleen als antwoord, probeer het..
    Heb zelf vcp en de datasets liggen. Dus mocht iemand met een leon 5F dit willen kan ik het doen.

Ik twijfel dus om gewoon een reservewiel kist te laten maken op maat en mijn rockford fosgate r2d4 terug te plaatsen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    Last edited by at0ny; 07-02-2020 at 10:03.
    Ibiza 6F 2018 140pk/266nm
    (In bezit van vcds,vcp,odis&cmd flashtec)

Page 5 of 5 FirstFirst ... 345