www.vagtechniek.nl
Results 1 to 8 of 8

Thread: [SEAT] [Leon 1M] 20VT valt uit tijdens rijden bij bijna lege tank

[SEAT] [Leon 1M] 20VT valt uit tijdens rijden bij bijna lege tank

Ik zit al een tijdje met het probleem dat mijn Leon uitvalt tijdens het rijden.
    Het gekke aan dit probleem is, dat het enkel gebeurd als ik op constante snelheid rijd, en alleen als de tank bijna leeg is (kwart vol tot reserve).
    Af en toe start hij door met koppeling loslaten, en soms moet ik hem langs de kant zetten en even doorstarten.

Lijkt mij een beetje dat hij geen benzine krijgt, maar brandstoffilter is nog niet zo heel oud en brandstofpomp is laatst ook vernieuwd. Foutcodes geeft hij trouwens ook niet.

Iemand enig idee?
    Leon 1M : 20VT : AUQ : Forge DV008 : Apexi

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Is je vlotter wel correct geinstalleerd, vaak moet die onder een bepaalde hoek worden geinstalleerd. M.a.w. is je tank echt niet bijna leeg terwijl je denkt dat er nog "genoeg" inzit?

Vriend van SEAT-Online!
    Er zijn al een paar topics met dit onderwerp, probeer die ook even erop na te lezen voor de volledigheid.

Vreemd dat een nieuwe pomp bij jou het probleem niet heeft verholpen. Kijk idd goed na of de pomp en vlotter juist zijn ge´nstalleerd zoals hierboven benoemd. Er was bijvoorbeeld een ander forumlid die erachter kwam dat de uitlijn-pijltjes niet matchten. Die moest nog een slag gedraaid.

Tot slot kan de brandstofpomp relais ook dergelijke problemen geven, al verklaart dat niet waarom dat dan alleen bij een kwart tank gebeurt.
    Last edited by turboturbo; 24-05-2018 at 15:18.

Quote Originally Posted by nd-photo.nl View Post
    Is je vlotter wel correct geinstalleerd, vaak moet die onder een bepaalde hoek worden geinstalleerd. M.a.w. is je tank echt niet bijna leeg terwijl je denkt dat er nog "genoeg" inzit?
    500 meter na het uitvallen vandaag sprong het reserve lampje aan. Daarna heb ik 200 meter verder precies 50L getankt, dus volgens mij moet dit zo kloppen.

Er wordt een kwart aangegeven en er zit dan nog maar 5liter in? (tank van 55l). Bij mij kan ik hem dik in het rood rijden en dan gaat er pas max 50l in. Heb het 1x voor elkaar gehad om 53l te tanken.
    Leon 1M FR - Showroom || Stage 2 - JD ||

Bij mijn vorige Leon heb ik herhaaldelijk 55-56L getankt en dan zat er nog brandstof in.
    "Seat Leon Sport 1.8 20VT '02 ░ JD Stage 1 (250pk, 380Nm)"
    Seat Leon ST Cupra 290 '16 ░ JD Stage 1 (383pk, 522Nm)

Quote Originally Posted by RoadRunnerRik View Post
    Er wordt een kwart aangegeven en er zit dan nog maar 5liter in? (tank van 55l). Bij mij kan ik hem dik in het rood rijden en dan gaat er pas max 50l in. Heb het 1x voor elkaar gehad om 53l te tanken.
    Nee voorbij het kwart, het probleem van afslaan doet zich voor als de tank leger is dan een kwart.
    Het reservelampje ging branden en toen ging er precies 50 liter in. Opgegeven inhoud is 55 l inderdaad, dus waarschijnlijk 50+5 reserve. Dat lijkt te kloppen dus.

Vriend van SEAT-Online!
    Quote Originally Posted by boolean View Post
    Bij mijn vorige Leon heb ik herhaaldelijk 55-56L getankt en dan zat er nog brandstof in.
    Same here, met mijn Octavia 1U ook al paar keer ruim 57 liter kunnen tanken. Dan had ik nog wel resterende actieradius (ik vermoed iets van 10 - 30 km) volgens de boordcomputer, want die heb ik nog nooit tot 0 op durven rijden.
    1.8 20VT AUM Skoda Octavia 1U met Seat Leon 1M interieur.