www.carclean.nl
Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 28 of 28

Thread: [SEAT] [Ibiza 6L] Cupra intercooler upgrade vergelijken

De afmetingen:
    Seat Sport: 369X376X50
    Airtec: 525X378X60

Die is dus wel een aardig stukje groter en dikker....

[SEAT] [Ibiza 6L] Cupra intercooler upgrade vergelijken

Ik reed eerst met een smic van de fr, maar mijne liep toch echt wel veel te warm hiermee met normaal straat gebruik. Begon op de autobaan dan ook echt in te houden.

Komt ook wel omdat ik er een cuprabumper op heb zitten die de luchtstroom voor de smic tegenhoudt. Maar ben het dus niet zo met je eens dat het voor straatgebruik niets toevoegd. Ligt ook aan je setup, wel of niet gechipt, etc.

Ik ben overigens op aanraden van JD toen voor de airtec gegaan.

Airtec Seat Sport besteld:
    Alleen dan blauwe slangen en zonder logo

Quote Originally Posted by Pino View Post
    Ik reed eerst met een smic van de fr, maar mijne liep toch echt wel veel te warm hiermee met normaal straat gebruik. Begon op de autobaan dan ook echt in te houden.
    Komt ook wel omdat ik er een cuprabumper op heb zitten die de luchtstroom voor de smic tegenhoudt. Maar ben het dus niet zo met je eens dat het voor straatgebruik niets toevoegd. Ligt ook aan je setup, wel of niet gechipt, etc.
    Ik ben overigens op aanraden van JD toen voor de airtec gegaan.
    Van de enkele sidemounts is het wel bekend dat die niet optimaal zijn. Maar ga ook daarmee bij gewone buitentemperaturen maar eens meten. Dan moet je echt je best doen om de ECU door te hoge inlaattemperaturen te laten terugtimen. Ik heb twee sidemounts origineel op de Leon en die houden de inlaat temperatuur bij normaal weer eigenlijk altijd wel onder de 40 graden. Ik heb laatst een log gemaakt bij 24 graden buitentemperatuur en toen liep de inlaattemperatuur op tot 36 graden. Na drie stevige logs in de derde versnelling. Zelfs Ivo hier op het forum rijdt met twee side mount intercoolers 420 Pk met een k04 hybrid turbo. Daarom vind ik een intercooler vervangen nog steeds een mooie marketing truc die voor veel mensen niet noodzakelijk is.

Op de Cupra van Trex zit origineel al een front mount. Daar zul je meer profiteren van betere flow van bijvoorbeeld de airtec. Overigens mooi spul! Zit goed in elkaar.
    Last edited by passiewassie; 04-06-2018 at 12:34.
    Leon Cupra R(mk1) Showroom - JD stage 1 - R32 + whiteline ARB's - Bilstein B12 - 42 Draft inlaat- EBC/Mintex remmen - Milltek 3inch uitlaat

Wellicht dat het bij een 1.8T minder speelt. Mijn Ibiza 6L ATD heeft sinds hij gechipt is toch ook behoorlijk last van hoge intake temperaturen. Qua vermogen was er veel meer uit te halen, maar bij een log goed doorstampen zat ik voor de 160 al aan een intake van 90 graden. Dus de map is vervolgens behoorlijk terug gezet, om de boel een beetje acceptabel op temperatuur te houden.

Had ik niet verwacht, dat is echt heet idd..
    Leon Cupra R(mk1) Showroom - JD stage 1 - R32 + whiteline ARB's - Bilstein B12 - 42 Draft inlaat- EBC/Mintex remmen - Milltek 3inch uitlaat

Passiewassie, JD heeft mij aangeraden om een andere intercooler te nemen. Bij een paar keer doortrekken ging die echt voelbaar inhouden met de smic. Nu met de airtec zijn die problemen allemaal weg. Ook in hartje zomer. Ik spreek hier dus uit eigen ervaring...

Heb zelf ook de zwarte zonder logo gekozen, maar dan met rode piping

ik zag dat de SMIC plug and play is voor de leon, geld hetzelfde voor de ibiza 1.8t 2001?

Page 3 of 3 FirstFirst 123