www.jdengineering.nl
Results 1 to 8 of 8

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Velgen waardes 1.6l

[SEAT] [Leon 1M] Velgen waardes 1.6l

Hey allemaal,

ik ben als het goed is zeer binnenkort trotse eigenaar van een Leon, nu wil ik alvast oriŽnteren op nieuwe sloffen,
    ik ben niet van plan de auto te verlagen, wel wil ik graag de maximale 18" wielen eronder, zonder problemen met aanlopen e.d.
    Voor zover ik terug kan leiden zowel op internet als hier op het forum past er onder een 1.8 20v 18", 8J ET30.
    Nu mijn vraag kan ik deze maat ook hanteren voor een 1.6, ik weet niet of die andere assen hebben vanwege de andere remmen?

Bedankt!

Groeten Martijn

Expert Member Cordoba's Avatar
    Martijn, wat je bij het maken van je keuze wel even mee moet nemen of je eventueel ook sneeuwkettingen wil gebruiken in combinatie met die sloffen: je ziet regelmatig dat de bandenmaat en de velgen prima past, maar net te krap is om bijvoorbeeld op wintersport sneeuwkettingen om te kunnen leggen.
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

Ik was niet van plan ooit sneeuwkettingen nodig te hebben, maar ik stel het zeker op prijs dat je meedenkt, bedankt!

Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Je kan toch ook altijd nog spacers monteren of?

De spacer kant wil ik niet op, naast het feit dat het voor zover ik weet verboden is wil ik het bij alleen velgen met een zo laag mogelijke ET waarde houden, zodat ik zonder problemen of aanpassingen kan blijven rijden uiteraard.

Quote Originally Posted by McKintyre View Post
    De spacer kant wil ik niet op, naast het feit dat het voor zover ik weet verboden is wil ik het bij alleen velgen met een zo laag mogelijke ET waarde houden, zodat ik zonder problemen of aanpassingen kan blijven rijden uiteraard.

verboden? In NL is dit zeer zeker niet verboden. In belgie wel en in duitsland alleen toegestaan met TUV. Dus kan altijd.
    In het bezit van VCDS HEX-Net (ross-tech) VCP en VDS Pro Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709 Ook voor alle soorten verlagingen bent U welkom

Okee, mijn fout dan, ik dacht dat ze verboden waren.
    Weer wat geleerd