www.vagtechniek.nl
Results 1 to 7 of 7

Thread: [SEAT] [Altea 5P] start slecht

[SEAT] [Altea 5P] start slecht

Mijn ouders hebben een 2007 Seat Altea XL 1.6 en de probleem is dat de auto niet wilt starten zonder een beetje gas te geven, ik heb al een beetje gegoogled en er staan alleen maar dingen over Idle Sensor maar de motor loopt stationair wel goed. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Edit: Als de motor warm start de auto wel goed.

M.V.G Maurice
    Last edited by mauriceje; 05-06-2018 at 21:51. Reason: Extra info

Hoor je de brandstof pomp korts stondig aanslaan als je de bestuurder portier opent?
    Ooit eens de gasklep gereinigd? Dit is vrij eenvoudig te doen. Accu los nemen. Gasklep demonteren en met spuitbus gasklep/carburateur reiniger en een zachte kwast schoon maken. Geen druk of kracht op de klep uitoefen, zodat de klep niet versteld.
    Brandstof filter eventueel vernieuwen, ook al zegt de Seat dealer dat dit niet hoeft. Na 100000km zijn ze echt vies!
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

Ik weet niet zeker hoe een brandstof pomp hoort te klinken maar ik hoor wel een geluid als de deur open gaat voor ongeveer 2 seconden. Ik weet niet zeker of de brandstof filter ooit eens is vervangen.
    Zelf durf ik het ook niet aan om de gasklep te reinigen.

Quote Originally Posted by mauriceje View Post
    Ik weet niet zeker hoe een brandstof pomp hoort te klinken maar ik hoor wel een geluid als de deur open gaat voor ongeveer 2 seconden. Ik weet niet zeker of de brandstof filter ooit eens is vervangen.
    Zelf durf ik het ook niet aan om de gasklep te reinigen.
    Klinkt een beetje als zoemend/suisend geluid en stopt idd na een paar seconden.

Tevens de bougies gecontrolleerd of vervangen?
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

Nog niet gecontroleerd maar ze zouden wel nieuw moeten zijn aangezien hij soms een grote beurt krijgt en daar de bougies worden vervangen.

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Aannames! Altijd dubbelchecken met dit soort dingen.

Temp sensor als eens vervangen? valse lucht, uitgelezen op foutcodes? Je hoort wat!! Het kan ook het brandstofpomp relais zijn, om er zeker van te zijn dat de pomp voordruk geeft bij openen van de deur, doe je het volgende : na een dag stilstaan doe je de deur open, NIET STARTEN!! open je de motorkap, dan zoek je de injector rails (links zit de brandstofslang) en aan de rechterzijde zit een blauw ventieldopje. Draai deze los en druk voorzichtig op het ventieltje daaronder. Nu zo daar kortstondig brandstof uit moeten spuiten omdat er 4bar druk op staat. Na een dag stilstaan is de druk van de leiding af en met deze test zou er weer na openen van de deur druk op moeten staan, weet je gelijk of hij de pomp werkt bij openen van de deur. Idle sensor? volgens mij heeft de auto deze niet, alles zit in het gasklephuis verwerkt. Maar hij loopt goed stationair...