www.vagtechniek.nl
Results 1 to 4 of 4

Thread: [SEAT] [Leon 1P] Roetfilter probleem.

[SEAT] [Leon 1P] Roetfilter probleem.

Hoi ik ben het spoor bijster en €1000 euro verder. Mijn auto reed 5 jaar lang zonder problemen totdat de nokkenassen geluid maakte en versleten bleken. Ik naar mijn garage en deze vervangen so far so good. Nadat ik de auto terug kreeg brandde het DPF lampje. Ik dacht owww hij zal moeten regenereren en dan zal die uitgaan maar helaas na het DPF lampje kwam het knipperende gloeispiraaltje en daarna het motormanagment lampje. Ik de auto uitgelezen foutcode P242F.

Partikhelfilter overbelast dit was nog met een generiek uitleesapparaat. Duidelijk dacht ik roetfilter zit vol ik rijd dagelijks 120km snelweg en het lampje was nog nooit aangegaan maar met inmiddels 230.000 op de teller dacht ik zou wel kunnen. Dus ik uitlezen bij iemand van het forum met een echte VAGCOM kabel en deze gaf aan dat het roetfilter voor 100.6% vol zat iets wat mij vrij onmogelijk leek maar goed. Ik nieuw roetfilter besteld want reinigen was toch duur en met nieuw was ik zeker van mijn zaak. Aangeloten en de lampjes waren verdwenen en de auto zat niet meer in Noodloop ........................... voor 1 dag. Het lampje ging branden van de roetfilter daarna knipperend gloeispiraal en daarna wederom motormanagment en noodloop. We zijn nu dus 3 weken verder al. Ik de auto laten uitlezen en 3x raden roetfilter vol zegt de computer 100.6% wederom. Via gerritspeek website opgezocht wat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn en overal lees je G450 Drukverschilsensor is een probleem. Nou deze ook maar vervangen en helaas auto blijft in Noodloop en geeft nog steeds dezelfde waarde aan dat het roetfilter vol zit 100.6%.

Wie heeft een nog ideen of zie ik dingen over het hoofd?

Alvast bedankt voor het meedenken.
    Leon 1P 2007 2.0TDI ( Kenwood NAV/ PDC/ FR spiegels/ 18 Inch Rims ) TO DO -->
    Achteruitrij Camera installeren/ Automatische Kofferbak / LED Door Courtesy Light

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Allereerst is het vreemd dat bij die km stand de nokkenassen versleten waren. Bijna altijd te wijten aan verkeerde motorolie!!
    DPF moet eigenlijk nog wel wat langer meegaan hoor.
    Welke motorversie hebben wij het hier over bijv de 140 pk of de 170 pk (BKD dacht ik)?

Nog even link naar de website van Gerrit Speek met uitleg en hoe en wat info:

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-p242f.html
    Being a Petrolhead never gets boring....

Hi de motorcode is BMM 140 pk Die gerritspeek oplossingen zijn allemaal de revue al gepasseerd
    Leon 1P 2007 2.0TDI ( Kenwood NAV/ PDC/ FR spiegels/ 18 Inch Rims ) TO DO -->
    Achteruitrij Camera installeren/ Automatische Kofferbak / LED Door Courtesy Light

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Bij de BMM motor destijds was het DPF een optie. Kon je destijds mét of zonder bestellen dit in tegenstelling tot de 170 pk BKD motor waar die standaard op zat.
    Eerste BMM motoren hadden ook last van gescheurde cylinderkop. Heb jij de 8-kleps of 16-kleps versie?
    Being a Petrolhead never gets boring....