www.jdengineering.nl
Results 1 to 7 of 7

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Instrumentenpaneel verlichting blijft branden

Angry [SEAT] [Leon 1M] Instrumentenpaneel verlichting blijft branden

Ik heb ongeveer 2 maanden geleden een leon 1m 1.9 tdi topsport gekocht en ik loop tegen heel wat problemen op met deze auto.
    Eerste dag dat ik hem gekocht heb merkte ik 's avonds op dat de verlichting van het instrumentenpaneel brandde terwijl de auto al 6 uur stil stond.

Beschrijving van het probleem:
    Wanneer ik mijn sleutel van het contact haal gaat de verlichting even uit en komt dan na een paar seconden weer terug.
    Ook zie ik dat de verlichting feller begint te branden en dat het af en toe begint te storen (knipperen enz..).
    Nu laat ik voorlopig zekering 15 er uit (instrumentenpaneel) waardoor de verlichting uit gaat maar ook telkens alles reset bij het opzetten van het contact.

Wat ik tot nu toe weet:
    • Originele radio werkte eerst, daarna heb ik een andere radio gebruikt waar ik geen problemen mee had. Bij vervangen van radio heb ik opgemerkt dat de bekabeling van de zwarte ISO stekker een beetje zwart is (dit heeft tot nu toe nog geen problemen opgeleverd alles werkt naar behoren). Vandaag probeerde ik de originele radio weer te installeren en opeens werkt deze radio niet meer, de verlichting van de radio werkt wanneer ik het contact opzet maar het schermpje gaat niet aan.
    • Vorige eigenaar heeft een versterker/subwoofer in de auto gehad -> heeft kabels doorgeknipt en achtergelaten in de auto.
    • Getest of hetzelfde probleem blijft bestaan wanneer ik de lichtschakelaar eruit haal, met als conclusie dat het dus geen probleem is in de lichtschakelaar.
    • Alle zekeringen gecheckt en alle foute/doorgebrande zekeringen vervangen.
    • Seal van instrumentenpaneel is gescheurd, heeft dus zelf in het instrumentenpaneel geklooid met iets.
      Ik heb deze zelf helemaal opengedraaid en gekeken of er iets aan veranderd was, met als conclusie dat er een kabeltje getrokken was van ťťn led naar een andere led (geen idee waarom???) ik heb deze losgemaakt en er is niks veranderd aan de functionaliteit.

Verder weet ik niet wat ik zelf nog kan doen hopelijk heeft iemand van jullie het antwoord op dit vreselijk irritante probleem.

Vriend van SEAT-Online!
    Is Wijk bij Duurstede aan te rijden voor je? Dan zou ik zeggen ga even langs bij Morris (Google op MT Automotive Wijkbijduurstede) Hij weet vast raad met je probleem.

Dit is meer dan 2 uur rijden voor mij, toevallig niemand in Zuid-Limburg?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Vriend van SEAT-Online!
    VAGtechniek of @Antera (weet niet of Mark dat doet) denk ik dan...?

Edit; in Brabant zit een zekere Henk die hier handig in is, las ik net in een ander topic....
    Last edited by turboturbo; 10-06-2018 at 12:44.

Probleem met de radio is opgelost, blijkbaar was de zekering gewoon doorgebrand.
    Verder kan ik ook op zoek gaan naar een plaats verder in Nederland want vanaf 24 Juni ben ik in Drenthe.

Al eens een ander instrumentenpaneel geprobeerd?
    Als hij met een ander instrumentenpaneel het ook heeft ligt het ergens aan je bekabeling.

Ik kwam via google op het volgende uit.
    http://forum.vwpassat.nl/index.php?/...lijft-branden/

Kijk eens naar je contactslot als daar een kabel is bijgetrokken voor de aftermarket radio (zeker aangezien hij een subwoofer heeft aangesloten)
    ik zou ook alle kabels weghalen die hij heeft gelegd en niet meer aangesloten zijn.

Ander instrumentenpaneel kan ik niet gelijk voor zorgen maar ik zal volgende week even de tijd nemen voor het contactslot eens te bekijken dan laat ik weer van mij horen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk