www.vagtechniek.nl
Results 1 to 6 of 6

Thread: [SEAT] [Ibiza 6L] Problemen remmen

[SEAT] [Ibiza 6L] Problemen remmen

Hoi Seat liefhebbers,

Vandaag achter twee nieuwe remklauwen geplaatst (sloop) Alles zit erop maar krijg aan 1 kant geen goeie olie straal uit het ontluchtingsnippel. rechts verliep prima maar links geeft meer lucht dan olie. Het rempedaal geeft geen druk. Het rempotje blijf ik vullen. Als ik vul zakt de olie standaard 3 a 4 cm en er lekt zichtbaar niets.
    Ik had de wagen 1 nacht laten staan zonder klauw en de leiding afgeknepen maar dit liet los en heeft 1 nacht gedruppeld. Potje was niet helemaal leeg. Wat ik kon zien dan. Met een ontluchtingssetje geprobeerd en ouderwets pompen. Soms voel je wat druk op het pedaal maar dat zakt weer weg naar 0. Iemand tips? Onderhand 2 flesjes remolie erin gedaan. (totaal 1 liter) Tijdens het pompen met pedaal hoorde ik wel een tik bij de hoofdremcilinder. Maar waar blijft de remolie. Voordat ik de klus deed was de olie bijna tot de rand van het potje gevuld. Hoop dat iemand tips heeft.

Groeten,
    Big_f00t_72

Lucht in je systeem en lucht in je ABS pomp.
    Leon 1M FR - Showroom || Stage 2 - JD ||

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Ow dat is raar, je zal ergens een lek moeten hebben, maar nergens ligt de overtollige remolie?

Vreemd. Er kan lucht in je ABS pomp zitten, die kan je met een testkast/VCDS aansturen om te ontluchten. Maar na 1 liter bijvullen zou het systeem wel vol moeten zitten. Als die lekt zou je de remvloeistof ook wel ergens moeten vinden.
    Seat Leon Topsport 1.8t 2002 - JD Stage 2 255.9 pk & 364.2 nm - Cobra Non-Resonated - Cupra Recaro's - S8

Deze mag op slot. Nogmaals alle 4 de remmen ontlucht en hoera we hebben druk. Bedankt voor jullie reacties.