www.jdengineering.nl
Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 28 of 28

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Geratel manuele versnellingsbak cupra 280

Wel vreemd omdat bij mij het geluid juist aanwezig was als als ik juist de koppeling niet indrukte en met indrukken weg was... ben wel benieuwd naar jouw geval kan je er nog een video van maken om te vergelijken.

Ik heb inmiddels 1 video gemaakt en klinkt identiek zoals bij jou Cirkic. Zal nog een nieuwe maken as vrijdag en zal dan beide video's plaatsen.

Vandaag bij Seat dealer Rijnwoud auto's in Rotterdam geweest. Hoofdmonteur gaf direct aan dat het geluid niet normaal is en hij denkt direct aan druklager of vliegwiel. Er gaat vandaag een bericht uit naar Pon dat de bak eruit moet en een filmpje met het geluid naar de fabriek voor advies wat het probleem kan zijn. In de tussentijd mocht ik een ritje maken in de Cupra R.

Eindelijk weer van vakantie terug en de auto afgelopen maandag bij de dealer ingeleverd. Er was wat communicatie heen en weer (o.a. controle op tuning). Aangezien de auto origineel is en het geluid niet normaal is heeft Pon uiteindelijk besloten om de koppelingsplaat, drukgroep, druklager en vliegwiel te vervangen. Ik mag em waarschijnlijk vandaag of morgen ophalen. Ben benieuwd!

Wou nog even toevoegen dat ik de auto dus wat langere stukken gereden heb. De auto is simpelweg sneller dan ooit tevoren, schakelt veel soepeler, geen bijgeluiden.
    Last edited by Kiko; 04-08-2018 at 19:00.

Helaas een nieuwe update. Vanavond schoot er iets los midden in een bocht ( was fuck.. luid - had een dove kunnen horen) en zag 2 personen zwaaien (motorrijder achter me en fietser van de andere kant). Midden op de weg lag er een enorme bout. Dacht zelf toeval, alleen was de bout super heet.

In iedergeval is de auto weg gesleept door seat mob., mijn eigen dealer reageerde niet (geen vervangend vervoer) dus heeft vw audi dealer konig uit capelle een sleper gestuurd.

Denk er alleen aan dat als ik in duitsland was en die bout liet los met 200+ wat er dan met de bestuurder achter me zou gebeuren.

Morgen wordt de auto bij mijn dealer afgegeven (300 km na de bakreparatie). Weet niet goed of ik dit een groot punt moet maken, want ben er nu niet blij mee (licht gezegd).
    Last edited by Kiko; 28-08-2018 at 23:05.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Natuurlijk even goed over de zeik gaan!!
    Want zoals je zelf al hebt aangegeven wat zou er gebeurd zijn als je dit bij 200+ km/h overkomen zou zijn!!
    En erop staan dat ze alle onkosten zoals vervangende wagen vergoeden.
    Mits natuurlijk het aan slecht werk van de dealer te wijten is en er bij blijven staan als ie op de brug naar boven gaat om te voorkomen dat ze eventueel een slecht uitgevoerde reparatie proberen te verhullen.
    Last edited by Snah; 28-08-2018 at 23:19.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Snah je hebt gelijk. De sleper brengt de auto morgen rond 9. Ik ga al om 8 naar de garaze. Dit is de eerste auto waar ik echt voorzichtig mee om ga (heb ern g60 gehad, golf 3 gti 16v, vr6, corsa b 2.0 16v etc.) en gezeik. Dat andere spul liep gewoon altijd.

Page 3 of 3 FirstFirst 123