www.lowering.nl
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 30

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Geratel manuele versnellingsbak cupra 280

[SEAT] [Leon 5F] Geratel manuele versnellingsbak cupra 280

Maand geleden ritje duisland gedaan en het viel me op dat er iets ratelde maar dacht dat het koolstoffilter was (hitte, 100 octaan benzine....) ivm haast er niet verder naar gekeken. Twee weken geleden wederom een wat langere rit en natuurlijk geratel, na geluisterd te hebben duidelijk de bak.

Afgelopen dagen (korte ritten) erin gereden en geen enkel raar geluid. Nu afgelopen weekend em goed warm gereden en uiteraard geratel uit de bak.

Het interessant is dat het ratelen (duidelijk hoorbaar naast de auto) pas begint als de auto goed warm is gereden (gewoon normale rijstijl)& het ratelen verdwijnt zodra ik de koppeling heb ingedrukt.

Hij gaat volgende week donderdag naar de dealer en ga er vanuit dat dit garantie zou moeten zijn. Ben eigenlijk benieuw of iemand hier enig idee zou hebben wat dit zou kunnen zijn/ dit probleem ook gehad heeft.

De auto is technisch nog geheel origineel en heeft net geen 21k gelopen.
    Last edited by Kiko; 12-06-2018 at 13:25.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Schat in druklager of drukgroep.
    Garantiegeval dus.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Nou, daar zou ik niet zo zeker van zijn dat dit garantie is, valt onder de categorie slijtagedelen volgens mij. Denk trouwens ook 1 van die 2.

Inderdaad waarschijnlijk de druklager of drukgroep.

Garantie is een ander puntje. Auto nieuw gekocht bij de dealer? En hoe oud is de auto?
    Leon 1M FR - Showroom || Stage 2 - JD ||

Auto nieuw bij de dealer gekocht. Wordt in september drie jaar oud. Heb de garantie brochure nagekeken en drukgroep wordt uitgesloten na 2 jaar. Zal er toch wel een punt van gaan maken denk ik aangezien er maar 20k op staat en vooral snelweg.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Ik zou proberen het op coulance te gooien vanwege de erg lage km stand.
    Nee heb je, ja kun je krijgen.

Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk
    Being a Petrolhead never gets boring....

Ik heb kort geleden mijn koppeling volledig met drukgroep laten vervangen wegens een soort gelijk geval.

https://youtu.be/wvACQrvwAS8

Bedoel je zo een geluid? Bij mij is dit na vervangen verholpen en geluid was iets minder dan op die video.

@Cirkic bedankt voor de video!!

Het is precies hetzelfde geluid. Heb je weer een originele laten plaatsen? Wat waren de kosten?

@Snah: je hebt gelijk, ga ik zeker proberen.

Geen dank
    Ik heb een occasion gekocht met jaar garantie het viel mij gelijk op en ben ermee naar de dealer gegaan. Die heeft zelf ook gekeken wat het was en die zei het geluid komt vanuit je koppeling! Meen je niet dacht ik. Bedrag weet ik niet totaal zag alleen dat de onderdelen 700 euro waren was garantie gelukkig, maar het geluid is weg.

Vanochtend de leon afgzeten met precies 21k en ratelende bak. Om 13 uur hoorde ik dat dit op zich normaal moet zijn, maar na een kort gesprek beide mee eens dat dit niet normaal is. Nu ligt er bij pon een aanvraag voor een nieuwe bak en krijg hier morgen dus reactie op.

Net reactie gehad. Volgens pon is dit normaal en is het speling in de bak. Uiteraard ben ik het hier niet mee eens. Nu is de vraag wat te doen?
    Last edited by Kiko; 22-06-2018 at 15:45.

Page 1 of 3 123 LastLast