www.lowering.nl
Results 1 to 8 of 8

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Variabele schoepen, euvel what to do & how to.

[SEAT] [Leon 1M] Variabele schoepen, euvel what to do & how to.

Merkte laatst met m,n Seat leon TDI (110PK/1M) bij het plankgas optrekken in z,n 5 van 80km t/m 120km, dat ie er in keer bij z,on 3000 toeren er geen zin meer in had, oftewel de motor ging in zijn noodloop, wist dit in de eerste niet, na er wat over gelezen te hebben (Gerrit Speek) nu wel, deed gelukkig iets goeds door hem van het contact af te zetten, daarna liep ie weer normaal inclusief het welbekende turbo fluitje.

Afgelopen zondag het even nog uitgeprobeerd, door plankgas in zijn 3 in te halen, ging als een speer tot...3000 toeren daarna weer noodloop, inmiddels een ander forum member gecontacteerd ivm een log te maken, hij dacht ook al aan, vervuilde variabele schoepen + zou ook de N75 kunnen zijn, maar goed meten is weten, dus eerst een log maken.

Nu heb ik ook VAG-Techniek gecontacteerd die vragen voor het reinigen 265 is (toch) aardig wat geld, dus zou graag willen weten een how to want wil dit eventueel zelf gaan doen maar niet met Mr Muscle, dus gewoon compleet monteren of zijn er maybe hier members die dit evt zouden willen gaan doen, uiteraard tegen betaling.

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Ik wilde de Mr Muscle methode al noemen maar die heb je dus al gevonden...265 lijkt veel, maar je bent er volgens mij zo makkelijk een paar uur mee bezig als je het zelf doet. Maar waarom niet de Mr Muscle methode?

Klopt bij nader inzien ben ik er samen met iemand anders er zo een middag mee bezig, dus die €265 is op zich niet teveel daarvoor. Heb zo mijn bedenkingen over die Mr Muscle methode, nadat ik daar wat video,s over op YT had gezien, ging er nogal knullig/amateuristisch aan toe i.m.o mocht jij een goede how-to daarvoor dan zou ik dat wel willen overwegen, want tis wel een heel stuk goedkoper en mocht dat helpen dan is dat weer snel verdient, mits het niet schadelijk is voor de motor of turbo, daar zat ik ook wat mee eerlijk gezegd.

Heb ik ook gehad, bleek dat er op een lasnaad van een kunststof buis naar de intercooler een scheurtje zat....turbo ging opspoelen en bij een bepaalde druk ging dat scheurtje opstaan en hopla noodloop.
    Voor ik hier achterkwam had ik de turbo al gedemonteerd, de geometrie verstelling van de turbo gaat echt niet zomaar vast zitten daar het mechanisme te simpel is. Ik had een ASV blok

M.a.w. eerst ff systeem onder druk zetten en inspecteren is eigenlijk een goede eerste stap

Quote Originally Posted by nd-photo.nl View Post
    M.a.w. eerst ff systeem onder druk zetten en inspecteren is eigenlijk een goede eerste stap
    Ja even afdoppen en onder druk zetten, bij mij was het scheurtje zo klein dat ik er per toeval achterkwam omdat ik met mijn hoofd en met draaiende motor onder de motorkap iets ging checken. Vervolgens heb ik de buis rondom in de gastape geplakt en het probleem was over. En we reden nog lang en gelukkig door.

Ja daar heb je speciale tape voor nodig, heb thuis ook nog een rolletje siliconentape liggen die dat aankan.

Thanks voor jullie bijdrage, vanavond gaat ie aan de VAG-COM morgen afspraak garage, zal dan het systeem ook onder druk laten zetten.