www.jdengineering.nl
Results 1 to 7 of 7

Thread: [SEAT] [Ibiza 6J] Xenon Lenzen afstellen na vervangen vering/ dempers

[SEAT] [Ibiza 6J] Xenon Lenzen afstellen na vervangen vering/ dempers

Beste lezers,

Vergeef me alvast als ik een nieuwe post aanmaak terwijl hier al een antwoord op is. Heb echt me best gedaan met zoeken, maar kan er niks over vinden!

Mijn Ibiza uit 2012 de 6j versie met automatisch stelbare koplampen.

Vorige week heb ik de dempers en veren vervangen voor een set origineel. De auto stond een stuk lager eerst en is nu weer op normale rij hoogte.
    Dit rijd super en erg fijn, echter viel het mij vanochtend ineens op dat de lenzen nu heel erg de lichtbundel omhoog verspreiden en minder op de weg. Is er een manier om deze opnieuw te kalibreren of opnieuw in te stellen? Voor zover ik weet zit de sensor van de verlichting op de voor en achteras zodat bij het laden van gewicht de lampen zich hierop afstellen. Nu lijkt het me voor tegenliggers niet fijn om in te kijken.

Ik heb geen VCDS (helaas) heb ook de dealer al aangeschreven, maar nog geen reactie. Komende vrijdag ga ik 2 weken met de Ibiza richting Frankrijk, dan wil ik de lichtjes graag weer netjes.

Wie o wie kan me uit de brand helpen

Groeten,
    Maurits
    SEAT LEON 1P 2010-facelift 1.8 TSI

Quote Originally Posted by Maurits Lagerberg View Post
    Beste lezers,

Vergeef me alvast als ik een nieuwe post aanmaak terwijl hier al een antwoord op is. Heb echt me best gedaan met zoeken, maar kan er niks over vinden!

Mijn Ibiza uit 2012 de 6j versie met automatisch stelbare koplampen.

Vorige week heb ik de dempers en veren vervangen voor een set origineel. De auto stond een stuk lager eerst en is nu weer op normale rij hoogte.
    Dit rijd super en erg fijn, echter viel het mij vanochtend ineens op dat de lenzen nu heel erg de lichtbundel omhoog verspreiden en minder op de weg. Is er een manier om deze opnieuw te kalibreren of opnieuw in te stellen? Voor zover ik weet zit de sensor van de verlichting op de voor en achteras zodat bij het laden van gewicht de lampen zich hierop afstellen. Nu lijkt het me voor tegenliggers niet fijn om in te kijken.

Ik heb geen VCDS (helaas) heb ook de dealer al aangeschreven, maar nog geen reactie. Komende vrijdag ga ik 2 weken met de Ibiza richting Frankrijk, dan wil ik de lichtjes graag weer netjes.

Wie o wie kan me uit de brand helpen

Groeten,
    Maurits
    Als het goed is kan de dealer (maar ook een andere garage) met behulp van een lichtkast en een kruiskopschroevendraaier je lezen afstellen (naar bijvoorbeeld beneden).
    SEAT Bocanegra 180PK 250Nm (JD Chip 226PK/324Nm) - Turbo Compressor - LED Achterlichten
    Vorig: SEAT Ibiza 105PK 150Nm - LED achterlichten - FR Spoiler - REMUS Sportuitlaat

Quote Originally Posted by basho View Post
    Als het goed is kan de dealer (maar ook een andere garage) met behulp van een lichtkast en een kruiskopschroevendraaier je lezen afstellen (naar bijvoorbeeld beneden).
    Dank voor je snelle antwoord! Ook als ik de versie heb welke automatisch de hoogte etc bepaald? Of staat dit daar helemaal los van ?

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    De hoogte wordt automatisch via een opnemer aan de achteras bepaald. Zakt de achterkant dan meet de opnemer de hoeveelheid aan de achteras en stelt de koplampen naar beneden bij. Gaat de achterkant omhoog doordat de last afneemt OF DOORDAT JE DE ORIGINELE VEREN TERUGMONTEERT dan worden de lampen automatisch weer naar boven bijgesteld. Dus óf via vcds of vagcanpro de nul stelling voor de koplampen uitvoeren en de lampen correct afstellen óf de lampen zelf gewoon naar beneden bijstellen en hopen dat de automatische regeling niet in de war raakt.
    Last edited by Snah; 26-06-2018 at 00:24.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Quote Originally Posted by Snah View Post
    De hoogte wordt automatisch via een opnemer aan de achteras bepaald. Zakt de achterkant dan meet de opnemer de hoeveelheid aan de achteras en stelt de koplampen naar beneden bij. Gaat de achterkant omhoog doordat de last afneemt OF DOORDAT JE DE ORIGINELE VEREN TERUGMONTEERT dan worden de lampen automatisch weer naar boven bijgesteld. Dus óf via vcds of vagcanpro de nul stelling voor de koplampen uitvoeren en de lampen correct afstellen óf de lampen zelf gewoon naar beneden bijstellen en hopen dat de automatische regeling niet in de war raakt.

Dankjewel Snah voor de toevoeging, VCDS heb ik helaas niet, dit zal ik dan handmatig moeten doen. Aangezien ik het lichtbeeld erg belangrijk vind (voornamelijk voor mijn tegenliggers) heb ik de garage gevraagd of zijn dit voor mij kunnen afstellen (opnieuw). Zou ook niet weten welke van de "schroefjes" op de koplampen ik moet hebben om ze naar beneden af te stellen

Opgelost! Langs Auto Maas (Seat dealer) in Aalsmeer gereden (woonplaats) en deze hebben in nog geen 10 minuten de lampen (basis positie) afgesteld - perfecte service. En zonder kosten!

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Goeie service kan dus wel degelijk.
    Mooi!

Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk
    Being a Petrolhead never gets boring....