www.vagtechniek.nl
Results 1 to 4 of 4

Thread: [SEAT] [Ibiza 6J] Geluid uit de DSG bak

[SEAT] [Ibiza 6J] Geluid uit de DSG bak

Hallo allemaal,

ik heb een Seat Ibiza uit 2010 FR 1.4 DSG
    Ik had een vraag betrekking op het geluid dat mijn versnellingsbak maakt.
    ook schakelt hij veel te vroeg van zijn 1 naar zijn 2.

bij het terug schakelen van 2 naar 1 maakt hij een ratelend geluid en lijkt het net alsof de auto een duik wil maken.

enig idee waar dit te maken mee zou kunnen hebben of waar het aan ligt?
    graag jullie informatie.

Vriendelijk bedankt!

Remon.

Quote Originally Posted by Remon013 View Post
    Hallo allemaal,
    ook schakelt hij veel te vroeg van zijn 1 naar zijn 2.
    Remon.
    Dat is normaal, VW heeft dat gedaan zodat je van stilstaand comfortabel kunt accelereren. Het is op telossen door de DSG te chippen zodat hij eerst door de eerste versnelling koppelt en rustig overschakelt naar de tweede versnelling.

Het geratel kan ook van de motor komen, is de ketting al vervangen voor een betere exemplaar?
    Seat Ibiza ST 2011 -Style -Technik pakket 1.2TDI 75pk 180NM -> 103,4PK 260NM Beschik over VCDS- Vag-com ODIN VAS-PC

Quote Originally Posted by Masterki11erNL View Post
    Dat is normaal, VW heeft dat gedaan zodat je van stilstaand comfortabel kunt accelereren. Het is op telossen door de DSG te chippen zodat hij eerst door de eerste versnelling koppelt en rustig overschakelt naar de tweede versnelling.

Het geratel kan ook van de motor komen, is de ketting al vervangen voor een betere exemplaar?
    Dat chippen kan dat ook gelijk meegenomen worden als ik voor vermogen wil chippen?

hoe bedoel je met de ketting?

Quote Originally Posted by Remon013 View Post
    Dat chippen kan dat ook gelijk meegenomen worden als ik voor vermogen wil chippen?

hoe bedoel je met de ketting?
    Nee Chippen van de dsg wordt als een losse chip gezien echter zijn er meestal wel combi kortingen beschikbaar.

De 1.4 TSI heeft een terugroep actie gehad betreft de distributieketting en kettingspanner. Die werd vervangen omdat het al overmatige slijtage had bij een lage KM-stand, wel is het normaal dat bij het starten van de auto dat je de ketting voor circa 5 sec. hoort ratelen omdat de ketting spanner op druk komt en dan de ketting spant.
    Seat Ibiza ST 2011 -Style -Technik pakket 1.2TDI 75pk 180NM -> 103,4PK 260NM Beschik over VCDS- Vag-com ODIN VAS-PC