www.lowering.nl
Results 1 to 8 of 8

Thread: [SEAT] [Mii] Dashboard problemen

[SEAT] [Mii] Dashboard problemen

Geregeld valt het onderste deel van het dashboard uit waardoor ik geen km stand, temperatuur en benzinemeter meer zie. Gelukkig is dit niet continue aan de orde en heb ik komende week een afspraak om dit te laten verhelpen.
    Maar daar komt bovenop dat, na een dagje in de hete zon te hebben gestaan, vandaag diverse waarschuwingslampjes continue branden, met autorijden ik niet kan zien hoe hard ik rijd en de km teller geen gereden km's registreert. Zie foto. Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

Accu nu leeg. Auto wil niet meer starten. Zou het kunnen dat een lege of oude accu deze problemen veroorzaakt?

Als er een te lage spanning in de accu zit, dan gaan systemen van jou auto raar doen. Het kan zijn dat je accu aan het sterven is, het kan zijn dat je dynamo stervende is(ook al zie ik geen acculampje) of de massa kabel(de min kabel die van de minpool van je accu naar het frame gaat slecht contact maakt). Trouwens welkom op Seat-Online!
    Seat Ibiza ST 2011 -Style -Technik pakket 1.2TDI 75pk 180NM -> 103,4PK 260NM Beschik over VCDS- Vag-com ODIN VAS-PC

Dankjewel Masterki!!erNL. Heb de auto vanmiddag nog een keer willen starten en toen pas brandde het acculampje voor het eerst. Het kwam ook als eerste in mij op dat de accu mogelijk de oorzaak is. Jij geeft ook nog wat andere mogelijke oorzaken aan. Ik ga morgen de garage bellen.

Oorzaak inmiddels gevonden?
    Leon 1M FR - Showroom || Stage 2 - JD ||

De garage dacht van wel en heeft de accu vervangen. Maar helaas kwamen dezelfde problemen heel snel weer terug en is de auto deze week voor de 2e keer opgetakeld door de pechhulp. De pechhulp heeft het vermoeden dat de centrale computer van slag is. Met de snap on kon de pechhulp de exacte oorzaak helaas niet uitlezen. Misschien betreft het een software update... Dus de oorzaak is nog niet gevonden.

Expert Member Cordoba's Avatar
    Software update zal niet zo snel dergelijke problemen veroorzaken. Gezien de accu het op korte tijd opnieuw af laat weten, denk ik aan óf een dynamo die niet bijlaadt, óf een lekstroom die de accu leegtrekt bij stilstand. Is er recent gesleuteld aan audio-installatie, alarm ingebouwd of iets dergelijks?
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

Quote Originally Posted by Cordoba View Post
    Software update zal niet zo snel dergelijke problemen veroorzaken. Gezien de accu het op korte tijd opnieuw af laat weten, denk ik aan óf een dynamo die niet bijlaadt, óf een lekstroom die de accu leegtrekt bij stilstand. Is er recent gesleuteld aan audio-installatie, alarm ingebouwd of iets dergelijks?
    Je zou ook heel makkelijk moeten kunnen zien of de accu niet bij laadt. Een multimeter op de + en - polen van de accu aansluiten en dan vervolgens starten. Als de accu wordt bijgeladen zie je dat direct. Alleen dat starten zal waarschijnlijk nu niet meer gaan.
    SEAT Bocanegra 180PK 250Nm (JD Chip 226PK/324Nm) - Turbo Compressor - LED Achterlichten
    Vorig: SEAT Ibiza 105PK 150Nm - LED achterlichten - FR Spoiler - REMUS Sportuitlaat