www.carclean.nl
Results 1 to 3 of 3

Thread: Seat Leon 5F activeringssleutel

Seat Leon 5F activeringssleutel

Beste lezer!

Mijn oom beschikt over een Seat Leon FR 2015 (5F.) Bij zijn vorige entertainment systeem zat geen navigatie.
    Nu heeft hij er een aantal maanden geleden één gekocht uit een Engelse schadeauto. afgelopen week heeft
    een automonteur deze er in gezet alleen moest hij via een omweg gekoppeld worden aan de auto.

Bijna alles werkt naar behoren, behalve de navigatie. Hij geeft aan dat de auto een activeringscode nodig heeft. en
    de navigatiedatabase niet goed is. via instellingen kan ik niet veel wijzer worden.

Heeft iemand op deze forum verstand van dit probleem?

Hierbij enige informatie die uit uit het systeem kon halen:
    onderdeel apparaat: 5QAO35858
    Software: 0245
    Hardware: H24

Hopelijk weet u wat ik het beste kan doen.
    Met vriendelijke groet,
    Arjan

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Moet bij de dealer gebeuren via hun VAS systeem.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Mijn auto was af-fabriek niet uitgerust met een infotainment systeem met navigatie, alleen bluetooth, DAB+. Als de auto van jouw oom af-fabriek geen infotainment systeem met navigatie heeft gehad, kun je het vergeten; activeren zal niet helpen. Been there, done that. Er zijn echter wel alternatieven. Maar die zijn niet goedkoop. Het ene alternatief is het aanschaffen van een aangepaste 2e hands MIB 2 High systeem (met jukebox oftewel harde schijf). Deze optie is behoorlijk duur. Het zou ook betekenen, dat het door jouw oom in Engeland aangeschaft systeem overbodig zou worden.

Jouw oom kan ook kiezen voor het laten tweaken van zijn huidige infotainment systeem. In Polen zit een bedrijf, AGP genaamd, die er voor kan zorgen, dat zijn navigatie gewoon werkt en blijft werken. Ik ga er overigens van uit, dat in een van de sleuven van het infotainment systeem een originele SD kaart met navigatiesoftware zit.

Ik heb in maart jongstleden mijn systeem (aangetekend uiteraard) naar APG gestuurd (ze zijn alleen via Facebook Messenger te bereiken) en kreeg het na 10 dagen terug. Ik was wel een paar honderd Euro kwijt. De opties die AGP heeft geactiveerd zijn:
    - Bluetooth
    - Voice Control
    - Navigatie
    - Full Link (Android Auto, CarPlay, Mirror Link)

Succes.

Carlo.
    Leon 5F ST 1.6TDI 130PK DSG-7